پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1396 ساعت 16:11:: شناسه خبر: 30377

گزارش؛

ردیف ریزگردها در بودجه سال آینده باقی خواهد ماند

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز مدعی حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷ شده بود؛ این سخن باواکنش تند غلام رضاتاجگردون رییس کمیسیون تلفیق همراه شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: ردیف ریزگردها در بودجه سال آینده باقی خواهد ماند.

غلامرضا تاج گردون  با اشاره به اظهارات معاون سازمان محیط زیست درباره حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷، گفت: متاسفم از اینکه در دو ماه بررسی بودجه کشور، مسئولان محیط زیست کشور از رییس تا معاون ایشان حتی یک بار دنبال موضوع آلودگی محیط زیست و ریزگردها نیامدند.

وی افزود: متاسفانه اعتبار مربوط به ریزگردها را بدون اذن در بودجه گذاشتند که مردم عزیز خوزستان را طبق معمول علاف تصمیمات غیر مسئولانه خودشان کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به مردم عزیز خوزستان عرض کنم حتما ردیف ریزگردها بدون منت گذاری بر مردم شریف پایدار خواهد ماند و مسئولین محیط زیست از شعار و دشمنی با مردم خوزستان دست بردارند.

استاندار خوزستان نیز با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حذف بودجه مقابله با ریزگردها از لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: بر خلاف مطالب مطرح شده، بودجه مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از لایحه بودجه ۹۷ حذف نشده است.

غلامرضا شریعتی  بیان کرد: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی به عنوان محل تأمین این بودجه پیش‌بینی شده است باید مقررات و مراحل قانونی برداشت از این صندوق برای این طرح اعمال شود.
استاندار خوزستان توضیح داد: تخصیص از صندوق توسعه ملی نیاز به مجوز و طی یک سری تشریفات اداری دارد و دولت و مجلس به جد پیگیر این موضوع هستند تا این موضوع حل شود و مردم خوزستان نگران نباشند.
براساس همین گزارش ؛معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز مدعی حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷ شده بود.
نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس نیز، از معلق بودن اعتبار ریزگردها در لایحه بودجه به دلیل نبود مجوز برای برداشت ازصندوق توسعه ملی خبر داد.
پس از بحران های ایجاد شده در بهمن سال گذشته خوزستان مقرر شد ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و خاک جنوب کشور و رفع مشکل برق خوزستان اختصاص یابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت