پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 خرداد 1397 ساعت 04:03:: شناسه خبر: 36671

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع)درسرفاریاب

مردم متدین و ولایتمدار شهر سرفاریاب شب گذشته با حضور درمسجد مصلی شهربه راز و نیاز به درگاه خداوند کریم پرداختند و از پروردگار متعال خواستند سرنوشتی نیکو برای آنان رقم زند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ؛مردم متدین و ولایتمدار شهر سرفاریاب شب گذشته با حضور درمسجد مصلی شهربه راز و نیاز به درگاه خداوند کریم پرداختند و از پروردگار متعال خواستند سرنوشتی نیکو برای آنان رقم زند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان امام جمعه شهر سرفاریاب در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به فضایل شب قدر، در مورد شهادت مولای متقیان اظهار داشت : پی ریزی سبک زندگی بر مبنای اندیشه های امیرالمومنین (ع) همان تحقق سبک زندگی علوی است زیرا چنین اندیشه هایی به راستی تداعی گر دستورات قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه تمام ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) می تواند برای ما مسلمانان به ویژه مردان حجتی باشد تا با رجوع به آن بتوانیم بهترین شیوه و روش را در زندگی خود به کار گیریم عنوان کرد :سیره عملی و نظری حضرت علی (ع) در نقش های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بهترین الگو برای همه مردم به ویژه مسئولین در هر حوزه کاری است. رفتار و اندیشه های ایشان در دفاع از اسلام و پیامبر، در کسوت یک رزمنده یا فرمانده جبهه، نحوه برخوردشان با فقیران و اسرا، به عنوان مقسم بیت المال و حامی یتیمان و مستضعفان، اقتدارشان در قضاوت و حکمرانی، دقت عملشان در رسیدگی به امور والیان شهرهای دیگر، نمونه ای بی نظیر و عملی برای مسلمانان است.

در این مراسم که پس از خواندن دعای جوشن کبیر، مراسم بر سر گرفتن قرآن کریم آغاز شد، مومنان زیر سایه کلام الله مجید از خداوند طلب مغفرت کردند.

قرائت دعای جوشن کبیر، عزاداری، مداحی – مرثیه سرایی از جمله برنامه‌های شب های لیالی قدر است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت