پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اسفند 1397 ساعت 18:12:: شناسه خبر: 52259

امام جمعه سرفاریاب:

عملکرد غیر واقع بینانه در روابط زناشویی، نقش بسزایی در بروز مشکلات بین زوجین دارند

کارگاه آموزشی پیش ازازدواج با همکاری اداره بهزیستی شهرستان چرام وستادنمازجمعه سرفاریاب درمدرسه اسماء سرفاریاب برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب: کارگاه آموزشی پیش ازازدواج با همکاری اداره بهزیستی شهرستان چرام وستادنمازجمعه سرفاریاب درمدرسه اسماء سرفاریاب برگزار شد.

حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان در این کارگاه، ازدواج را یکی از پیچیده ترین روابط انسانی دانست که بنیاد خانواده بر آن استوار است و اظهار کرد: چگونگی آغاز و شکل گیری روابط بین زوجین می تواند زندگی آنان و فرزندانشان را تحت تاثیر مثبت یا منفی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه زندگی زناشویی موفق علاوه بر امکانات و تسهیلات به مهارت ها و توانمندی های خاصی نیز نیاز دارد، تصریح کرد: به طور کلی ازدواج در سه مرحله آشنایی، نامزدی و عقد رسمی شکل می گیرد لذا مشاوره قبل از ازدواج روشی مداخله ای برای زوج های در شرف ازدواج با هدف آموزش مهارت های مورد نیاز به منظور بهبود روابطشان می باشد.

پژمان ارتقای مهارت های زندگی، آشنایی با ملاک های انتخاب همسر و بسترسازی برای پذیرش نقش جنسی در زندگی مشترک را سه محور اصلی برنامه های مشاوره قبل از ازدواج و غنی سازی روابط زوجین دانست و افزود: مهارت زندگی مجموعه ای از توانایی های روانی و اجتماعی است که قدرت سازگاری و رفتار مثبت فرد را افزایش داده و سبب می شود تا افراد مسئولیت های مرتبط با نقش اجتماعی خود را بپذیرند و بدون آسیب زدن به خود و دیگران، با مشکلات زندگی رو به رو شده و انتخاب ها و رفتارهای مناسبی در سراسر زندگی خود داشته باشند.
خطیب جمعه سرفاریاب ، با اشاره به اهمیت ملاک های انتخاب همسر، یادآور شد: آشنایی با ملاک های انتخاب همسر آینده طی برنامه های مشاوره ای ضمن احتمال افزایش سازگاری زناشویی تا حدود زیادی می تواند از انتخاب همسر به طور تصادفی و چالش های ناشی از آن جلوگیری کند.

وی تناسب مذهبی، سنی، فکری، تحصیلی، اخلاقی، ظاهری و از همه مهمتر سلامتی و شخصیتی طرفین را از جمله تناسب های مطلوب بین زوجین در شرف ازدواج به عنوان عوامل موثر در ازدواج موفق برشمرد و اظهار کرد: زمانی می توانیم فرد مناسبی را برای ازدواج پیدا کنیم که خودمان نیز فرد مناسبی شده باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده اند که فقدان اطلاعات صحیح، ضعف مهارت های مورد نیاز و انتظارات و عملکرد غیر واقع بینانه در روابط زناشویی، نقش بسزایی در بروز مشکلات بین زوجین دارند.
امام جمعه سرفاریاب اظهار کرد: این کارگاه جنبه پیشگیری نیز دارد و هدف آن شروع ازدواجی موفق و همچنین کمک به زوجین جهت حفظ و باقی ماندن عملکردشان در بالاترین حد ممکن است.
وی ادامه داد: بهره مندی از خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج باعث می شود تا زن و مرد با آگاهی هر چه بیشتر و مجهز به دانش کافی در ارتباط با خود و همسر آینده شان و نیز اهمیت و اهداف ازدواج، زندگی مشترک را شروع کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت