پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مرداد 1395 ساعت 17:05:: شناسه خبر: 5280

رئیس اداره جهادکشاورزی کهگیلویه در آستانه سفر هیات دولت خبرداد:

کشت چغندرقند،پسته و به لیمو در کهگیلویه برای اولین بار/مسئولان به کشاورزی، نگاهی ویژه کنند

عبدالله قیصری کشت محصولات باخواص دارویی چون به لیمورادرمناطق مختلف کهگیلویه موجب اشتغالزایی دانست واز کشت چغندرقند ،پسته وسایر محصولات کشاورزی برای اولین بار در این شهرستان خبرداد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

خرید بی سابقه گندم وکشت محصولات پربازده اما کم مصرف در زمینه آب مثل به لیمو ،خبرهای خوش رییس اداره جهادکشاورزی کهگیلویه است که در آستانه سفرهیات دولت لزوم برنامه ریزی بیشتر مدیران استانی و کشوری را به مقوله کشاورزی و دامپروری می رساند.

عبدالله قیصری درگفت وگوی اختصاصی باصدای جنوب گفت: ما هم خداراشاکریم که استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان سفررییس جمهوری محترم وهیات دولت می باشد وامیدواریم در این سفرریشه های توسعه نیافتگی استان بررسی و تصمیم های راهبردی خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شود.

عبدالله قیصری کشت  محصولات باخواص دارویی چون به لیمورادرمناطق مختلف کهگیلویه موجب اشتغالزایی دانست واز کشت چغندرقند ،پسته وسایر محصولات کشاورزی برای اولین بار در این شهرستان خبرداد.

وی بیکاری رامهم ترین معضل کنونی ذکرنمود و بااشاره به اشتغالزایی گسترده دربخش کشاورزی و دامپروری تصریح کرد اگه میخواهیم از رکود خارج شویم وصنایع و طرحهای کوچک و متوسط وبزرگ استان موانع ان بر طرف شود سیستم بانکی و نوع نگاه این سیستم بانکی تغییر پیدا کند و تا بانکها نگرششان سوداوری است و دلسوزی برای تولید نیست وضعیت تغییری نخواهدکرد.

این مسئول بابیان اینکه سیستم اعتبارات دولتی پاسخگوی تولید و اشتغالزایی نیست عمده مشکلات سرمایه گذاران را  تامین وثیقه بانکی عنوان کرد که این موضوع باعث دلسردی متقاضیان در بسیاری از طرحهای مهم مثل  طرح مجتمع گلخانه ای دشت مازه که همچنان مشکلات ان عدم تامین وثیقه بانکی توسط فارغ التحصیلان بخش کشاورزی ست و متاسفانه طرحی که میتواند اشتغالزایی ایجاد کند همچنان بلاتکلیف مانده است.

قیصری درپایان ضمن اعلام آمادگی تمامی کارکنان ادره جهادکشاورزی کهگیلویه برای حضور  در برنامه های مختلف هیات دولت تاکیدکرد این سفر منشا خیروبرکت برای استان درهمه زمینه ها خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت