پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 فروردین 1398 ساعت 08:01:: شناسه خبر: 53598

گزارش اختصاصی صدای جنوب از آیین اختتامیه ششمین دوره شب های شعر بلادشاپور

آیین اختتامیه ششمین دوره «شب‌های شعر بلادشاپور» در کاروان سرای بافت تاریخی شهر دهدشت به همت انجمن شعر و ادب شهرستان و باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه وباحضور شخصیت های مختلف سیاسی،فرهنگی استان برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیین اختتامیه ششمین دوره «شب‌های شعر بلادشاپور» در کاروان سرای بافت تاریخی شهر دهدشت به همت انجمن شعر و ادب شهرستان و باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب، محفل ادبی «شب‌های شعر بلادشاپور »در روزهای ۸ و ۹ فروردین ماه پذیرای شاعران هم استانی و ملی از استان های شمالی،تهران،خوزستان و فارس بود که در بخش های بومی،کلاسیک و آزاد اشعار خود را سرودند.
درپایان از «روح االه رستاد » به سبب تاثیرگذاری وی در شعر کهگیلویه تجلیل به عمل آمد.

رضا دهبانی‌پور در این مراسم اظهار داشت: در هر جامعه‌ای فرهنگ اولویت باشد آن جامعه به سعادت می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ زمینه‌ساز توسعه سایر عرصه‌ها است اگر فرهنگ رشد کند به توسعه سیاسی دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: بد اخلاقی‌های سیاسی که گاهی با آن مواجه هستیم و نیز آزمون و خطاهایی که در عرصه اقتصادی وجود دارد ناشی از این است که ما نتوانستیم فرهنگ را اولویت دهیم.

دهبانی‌پور گفت: من متأسف هستم بگویم در عرصه فرهنگ با کمترین اعتبار مواجه هستیم؛ نه در این شرایط که اوضاع اقتصاد وخیم است بلکه در سال‌های گذشته هم در این عرصه در تنگناهایی قرار گرفتیم و نتوانستیم آنگونه که مطلوب جامعه دینی و مردمی با غنای فرهنگی است کار تولید کنیم و مملکت را در عرصه فرهنگی آنگونه که ادعا داریم غنی سازیم.

این مسؤول با بیان اینکه با وجود همه مشکلات در تکاپو هستیم شب‌های شعر بلادشاپور همیشه برگزار شود، افزود: ذوق و شوق و اندیشه شاعران را باید جواب داد هرچند با سختی همراه باشد.

دهبانی‌پور گفت: هر ساله با برگزاری شب‌های شعر فرصتی ایجاد می‌کنیم تا شاعران و فرهنگ دوستان وقتی بگذارند خود را آماده کنند و هنر شعر را احیا و جامعه را با این هنر پویا کنند.

حضور شاعر خردسال دهدشتی،آلما آموس و سرودن اشعار خود و همچنین قرائت شعر طنز رسول سنایی ازنکات جالب این محفل ادبی بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت