پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 تیر 1398 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 57766

دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در دهدشت برگزار شد

رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه اظهارداشت:دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با تاکید بر بیماری تب مالت (بروسلوز) برگزار گردید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در جهت افزایش سطح آگاهی جامعه روستایی و عشایر شهرستان کهگیلویه ، دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با تاکید بر بیماری تب مالت (بروسلوز) برگزار گردید.
به گزارش صدای جنوب،سید علی اکبر حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای فعالیت‌های آموزشی-ترویجی و به جهت افزایش سطح آگاهی در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب مالت و همچنین بهداشت انواع فرآورده های خام دامی نظیر شیر و گوشت، یک دوره کلاس آموزشی- ترویجی با حضور جمعی ازروستائیان و عشایر این شهرستان در محل سالن اجتماعات دامپزشکی برگزار گردید.

وی افزود: آدر این دوره آموزشی، ضمن تشریح راههای انتقال، پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام، مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها را رعایت مسائل بهداشتی عنوان گردید و بر جوشاندن شیرخام قبل از مصرف و عدم استقاده از گوشت گرم و تازه بلافاصله پس از ذبح دام و همچنین دفن بهداشتی دام های بیمار و تلف شده تاکید گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه یکی از مهمترین بیماری‌هایی که می‌تواند سلامت اشخاص را به خطر بیندازد بیماری بروسلوز (تب مالت) بوده که از طریق مصرف شیر آلوده به انسان منتقل می‌شود و درمان آن نیز طولانی و پر هزینه می باشد. از این رو آشنایی افراد با این بیماریها، نحوه پیشگیری، کنترل و مبارزه با آنها به افراد آموزش داده می شود تا در صورت امکان از شیوع برخی بیماریها و انتقال آن به انسانها جلوگیری گردد.

دکتر حسینی به اهمیت بحث آموزش در جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک اشاره کرد و یادآور شد: آموزش عشایر و روستاییان دامدار نقش بسزایی در کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام داشته و با توجه به نقش مهم و خطیر مجموعه دامپزشکی دربهداشت و امنیت غذایی جامعه ، تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش آگاهی عمومی افراد به کار خواهدگرفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت