پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مرداد 1398 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 59246

در جمع دهیاران بخش مرکزی کهگیلویه عنوان شد:

دهیاران خلاق حمایت می شوند/نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاهای کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان روستاها مشکلات را می‌شناسند و باید یک نگاه توسعه‌گر برای خود تدوین و دنبال کنند؛ برای این کار می‌توانند ظرفیت و قابلیت توسعه بوجود آورند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

علیرضا اتابک امروز در جمع دهیاران بخش مرکزی در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت با بیان اینکه ذهن مدیران باید به سمت توسعه شهرستان متمرکز شود، اظهار داشت: همه ما باید خارج از گرایش سیاسی و مرزبندی‌ها خود باور کنیم که می‌توان با فعالیت و پشتکار شهرستان را به توسعه رساند و در این مسیر گام برداریم.

به گزارش صدای جنوب،فرماندار کهگیلویه گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان روستاها مشکلات را می‌شناسند و باید یک نگاه توسعه‌گر برای خود تدوین و دنبال کنند؛ برای این کار می‌توانند ظرفیت و قابلیت توسعه بوجود آورند.

وی با بیان اینکه نباید نگاه دهیاری صرفا به بودجه دولت باشد، گفت: دهیاران باید این قابلیت را داشته باشند که درآمدزایی کنند و راه قانونی برای درآمدزایی پیدا کنند.

اتابک افزود: کار کردن با اعتبارات دولتی تعریف ندارد و نبود پول و اعتبار نباید بهانه کار نکردن باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت درآمدزایی در روستاها گفت: روستاهای بخش مرکزی قابلیت اجرای طرح‌های زودبازده از جمله در حوزه صنایع دستی دارند که مغفول مانده است.

اتابک داشتن نگاه توسعه‌ای به روستاها را از ویژگی‌های دهیار موفق برشمرد و افزود: دهیاری‌های خلاق که طرح و برنامه تولید و اشتغال داشته باشند با اعطای بسته‌های تشویقی حمایت می‌شوند و با روابطی که بابنگاه های اقتصادی وجود دارد در این زمینه به دهیاران کمک خواه شد.

 سید شرمت‌الله حسینی‌پرور نیز اظهار داشت: تنها منبع مالی دهیاری‌ها از منابع دولتی است.

بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: به علت شرایط اقتصادی شهرستان دهیاری‌ها از درآمدزایی و دریافت عوارض محروم‌اند و همه پروژه‌های عمرانی به صورت مشارکتی با همکاری بنیاد مسکن و به صورت اقساطی انجام می‌شود.

وی افزود: سه دهستان شامل ۱۳۷ روستای دارای سکنه در بخش مرکزی وجود دارد که حومه شرقی با ۱۲ هزار نفر پرجمعیت‌ترین دهستان این بخش است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها تصریح کرد: در حالی که در ادوار گذشته تنها معابر اصلی روستاها آسفالت می‌شد اما طی پنج سال گذشته ۳۶ روستای بخش به طور کامل آسفالت شدند.

حسینی‌پرور افزود: زیرسازی روستاها از اعتبارات دهیاری‌ها انجام شده و با استفاده از سهمیه قیر ملی بنیاد مسکن آسفالت شدند.

این مسؤول با بیان اینکه ساکنان روستاهای حومه شرقی طی سال‌های گذشته از تنش آبی رنج می‌بردند، گفت: با احداث مجتمع آبرسانی تنگ پیرزال مشکل آب ۱۵ روستا حل شد.

وی از بهینه‌سازی برق تعداد زیادی از روستاها به دیگر خدمات دولت در بخش مرکزی یاد کرد و گفت: همه روستاهای واجد شرایط در حومه غربی از نعمت گاز برخوردار هستند و در دهستان دشمن زیاری نیز عملیات گازرسانی در حال انجام است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت