پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 اسفند 1398 ساعت 23:12:: شناسه خبر: 69845

گزارش نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید/

وقتی آرد یارانه‌ای به مجتمع نانی داده می شود اما به صورت آزاد به فروش می رسد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گفت: نمی‌شود آرد یارانه‌ای در اختیار این مجتمع قرار داد اما نان مجتمع به صورت آزاد به فروش برسد.این مجتمع می‌تواند سهمیه مورد نیاز را از استان‌های اصفهان و فارس و سایر استان‌ها خریداری کند.

صدای جنوب:

 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی به بیان مشکلات خود پرداختند.

یکی از واحدهایی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به مشکلات آن پرداخته شد مجتمع نان بهارستانی یاسوج بود که به گفته قاسم‌پور مدیر این مجتمع همه مجوزات لازم اخذ شده است

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد اشتغال این مجتمع تعطیل شده و تنها بخش نان تیری و صنعتی مجتمع فعال است، ادامه داد: بعد از ۱۰ سال سهمیه آرد مجتمع قطع شده است در حالی که سازمان صمت باید کمک کند و سهمیه آرد اختصاص دهد، این مجتمع برای ۲۰ خانمی که از شرایط معیشتی پایینی برخوردارند اشتغال ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در همه استان‌ها نان سنتی عرضه می‌شود نان تیری استان ما هم باید با کمک سازمان صنعت و معدن به سایر استان‌ها معرفی شود.

وی بیان کرد: در همه جای این استان ارد به صورت ازاد و غیر بهداشتی توزیع می‌شود کسی جلوی این کار نمی‌ایستد اما این مجتمع که اشتغال ایجاد کرده  مقابلش می‌ایستند و سهمیه آردش را قطع می‌کنند.

در ادامه این نشست صداقت‌کیش مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گفت: نمی‌شود آرد یارانه‌ای در اختیار این مجتمع قرار داد اما نان مجتمع به صورت آزاد به فروش برسد.این مجتمع می‌تواند سهمیه مورد نیاز را از استان‌های اصفهان و فارس و سایر استان‌ها خریداری کند.

صداقت عنوان کرد: دولت نمی‌تواند آراد یارانه‌ای به مجتمع‌‌ها بدهد بعد نان به صورت آزاد توزیع شود این کار خلاف است.

در ادامه سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت این سازمان از مصرف کننده گفت: این وضعیت باید اصلاح شود قطع سهمیه آرد مجتمع به دلیل فروش نان به صورت آزاد است.

حشمت الله صمیمی نیزگفت: بدون شک سلامت و مقابله با این ویروس اولویت نخست مسئولان و متولیان امور اجرایی در استان است اما نباید از وجود مشکلات و موانع فرا روی صنعتگران، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان غفلت کرد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد همه دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های عامل در استان ملزم به رعایت و اجرای مصوبات و دستورالعمل های مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان هستند.

صمیمی دوست اظهار داشت: توجه به برنامه ها، دستورالعمل ها و قانون سرمایه گذاری و عبور از قوانین و سخت گیری های بی مورد باید در دستور کار مسئولان و برنامه ریزان اقتصادی در استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همچنان از مهمترین مسائل کشور بحث تولید و اشتغال است، تاکید کرد: باید همه ظرفیت ها برای رونق تولید و اشتغال بکار گرفته شود و در روند اجرای پرونده ها و پرداخت وام ها از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هیچ گونه کم کاری قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.
صمیمی دوست برتعامل و همکاری بیشتر بانک های عامل با صاحبان طرح های اقتصادی و متقاضیان سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: برخی بانک های عامل همکاری خوبی دارند اما برخی بانک ها همچنان به دنبال بهانه و سختگیری های بی مورد در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند.

 سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست بیان کرد: در کارگروه آرد و نان  موضوع  مجتمع نان بهارستان بررسی و مصوب شود که نان به صورت آزاد یا دولتی توزیع شود.

اما در بخش دیگری از نشست امروز شفیعی‌نژاد یکی از سرمایه‌گذاران از نگاه‌های سیاسی در حوزه اقتصادی انتقاد کرد و گفت: چرا کارشناسان حوزه اقتصادی سیاسی برخورد می‌کنند سرمایه‌گذار سیاسی نیست.

وی از فراهم نبودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان انتقاد کرد و گفت: می‌گویند همه زیرساخت‌ها در شهرک‌ها  برای سرمایه‌گذاری فراهم است ما هم می‌رویم و هزینه می‌کنیم اما زیرساختی وجود ندارد.

شفیعی‌نژاد بیان کرد: مسوولان در زمان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها به ما می‌گویند در کنارتان هستیم و کمک می‌کنیم  اما کار که آغاز می‌شود ما را تنها می‌گذارند.

وی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان در حوزه‌های اقتصادی به جای مدیر تصمیم می‌گیرند  و این ظلم به مردم بویراحمد است.

در این نشست مشکل صادرات شرکت آریاپالایش صادر کننده محصولات نفتی مطرح شد که احمدی مدیرکل گمرگ بیان کرد: صادرات محصولات نفتی احتیاج به گمرگ اختصاصی دارد گمرگ کهگیلویه و بویراحمد مستندات لازم را ارائه کرده و انتظار می‌رود تا نیمه اول اسفند مجوز لازم صادر شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت