پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1399 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 73665

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

ویروس کرونا به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: افت شدید قیمت محصولات کشاورزی و گلخانه ای مثل سبزی و صیفی جات ،کاهش قیمت شیر و دام و به خصوص گلخانه های گل رز که هیچگونه فروشی نداشته اند بیشترین خسارت را به فعالان این بخش وارد کرد.

صدای جنوب:

شیوع ویروس کرونا به زیر ساخت‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویر احمد خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در جلسه بررسی خسارت های وارده ناشی از بیماری کرونا به زیر بخشهای کشاورزی، صنعت، گردشگری و حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی خط مقدم امنیت غذایی است گفت: با شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی در بخش کشاورزی مانند تردد کشاورزان، حمل و نقل محصولات ،جابجایی کلنی های زنبورعسل، فروشگاههای عرضه کود وسموم ، افزایش هزینه های تولید و مسائل اساسی در کاشت داشت و برداشت به ویژه در مناطق گرمسیری را ایجاد شد.

الیاس تاج الدینی با اشاره به زمان کاشت درختان از اسفند ماه سال گذشته افزود: در این برهه نیز برای تردد کشاورزان و به کارگیری کارگر برای کاشت نهال موانعی ایجاد شد که همین امر مشکلاتی را در این حوزه به وجود آورد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: افت شدید قیمت محصولات کشاورزی و گلخانه ای مثل سبزی و صیفی جات ،کاهش قیمت شیر و دام و به خصوص گلخانه های گل رز که هیچگونه فروشی نداشته اند بیشترین خسارت را به فعالان این بخش وارد کرد.

تاج الدینی با اشاره به خسارت۴۸ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومانی ویروس کرونا به بخش کشاورزی،دامداری و پرورش ماهی و مرغ استان ادامه داد: ۲۸ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان از این رقم خسارات وارد شده به گلخانه های استان بود و در بخش دام میزان خسارت ها ۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان ، در حوزه پرورش ماهی ۱۱ میلیارد تومان و در بحث پرورش مرغ گوشتی هم پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای جبران خسارت ها از جمله استمهال قبض آب، برق و گاز در دست تدوین است گفت: پرداخت تسهیلات با افزایش دوره بازپرداخت، بخشودگی سود کارمزد و خرید محصولات تولیدی این واحدها از جمله دیگر برنامه های حمایتی دولت از بخشهای زیان دیده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت