پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اردیبهشت 1399 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 75204

تدبیر آب و فاضلاب کارساز شد/ آشتی رود بشار با خط انتقال ۲۰ اینچ

فیض اله پاسره با مهم ارزیابی کردن این پروژه اظهار کرد: عملیات جابجایی و ایمن سازی خط انتقال آب ۲۰ اینچ با رعایت نکات فنی و مهندسی در بستر رود بشار و پل سوم بشار طی مدت دو ماه انجام و خط انتقال جدید در کمترین زمان ممکن در مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد هر سال با آغاز فصل بارش و سیلابی شدن رود بشار خطر تخریب خط انتقال ۲۰ اینچ ایستگاه پمپاژ تنگ‌کناره به سمت شهر یاسوج همواره وجود داشت به گونه ای که در چند مورد با طغیان رود بشار، این خط انتقال حیاتی در بستر این رود دچار شکستگی شد و باعث قطعی آب بخش هایی از آب شهر یاسوج شد.
شرایط سخت محل عبور این خط انتقال از یک سو و بلاتلکیفی وضعیت پل سوم بشار از سوی دیگر باعث ادامه دار شدن این مسئله و استمرار این چالش بزرگ برای شرکت آب و فاضلاب و فراتر از ان آبرسانی شهر یاسوج شده بود.
در ماه های میانی سال۱۳۹۸ و پس از تعیین تکلیف وضعیت پل سوم بشار و زیر بار ترافیک رفتن این پل، کارشناسان و مهندسان شرکت آب و فاضلاب استان دست به کار شدند تا این دغدغه را برای همیشه برطرف کنند و در نهایت طرح عبور خط انتقال ۲۰ اینچ از بستر رود بشار و احداث خط انتقال رزرو روی سرستون های این پل مورد تاییدمسوولان راه و شهرسازی قرار گرفت و عملیات اجرایی این پروژه در مهر ماه ۱۳۹۸ آغاز شد تا بستر این رود مامنی برای خط انتقال ۲۰ اینچ آب شهر یاسوج شود.

فیض اله پاسره با مهم ارزیابی کردن این پروژه اظهار کرد: عملیات جابجایی و ایمن سازی خط انتقال آب ۲۰ اینچ با رعایت نکات فنی و مهندسی در بستر رود بشار و پل سوم بشار طی مدت دو ماه انجام و خط انتقال جدید در کمترین زمان ممکن در مدار بهره برداری قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای اجرای این پروژه، بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
وی یادآور شد: این خط انتقال از ابتدای احداث تا کنون در معرض سیلاب قرار داشت و در طراحی جدید این خط، تدابیر فنی و مهندسی لازم برای حفاظت کامل از خط انتقال در نظر گرفته شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این خط انتقال، آب بخش زیادی از مناطق غرب و جنوب غربی شهر یاسوج را تامین می کند.
پاسره افزود: همچنین با آینده نگری و لحاظ کردن اصول پدافند غیرعامل، خط انتقال رزروی نیز در کنار این خط برای مواقع اضطراری چسبیده به سرستونهای پل سوم بشار اجرا خواهد شد تا اگر در شرایطی خط اصلی تخریب یا دچار شکستگی شد خط رزرو در کمترین زمان در مدار بهره برداری قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گرفتن این پروژه و پس از اینکه رود بشار طغیان کرد ،خوشبختانه هیچ مشکلی برای خط انتقال بوجود نیامد و این پروژه با تدابیری که در نظر گرفته شد سربلند از این آزمون سخت بیرون آمد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت