پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مهر 1399 ساعت 08:07:: شناسه خبر: 86163

بررسی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری؛ سورنا ستاری، رئیس جمهور جوان ۱۴۰۰؟

۰سورنا ستاری در میان گمانه‌زنی‌های نمایندگان مجلس نیز دیده می‌شود؛ «احمد امیرآبادی فراهانی»، نماینده اصولگرا، گفته است: «از طیف اصلاح‌طلبان آقایان آذری جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان به عنوان کاندیدا مطرح هستند.»

صدای جنوب  به هر روی تاکنون ستاری که به اعتقاد بسیاری از چهره‌های سیاسی اصولگرا همچون ابراهیم فیاض و احمد امیرآبادی فراهانی و هچنین اصلاح‌طلبانی چون عبدالله ناصری از کاندیداهای قطعی انتخابات ۱۴۰۰ است، به این گمانه‌زنی پاسخی نداده و همچنان سکوت را ترجیح داده است.

«ابراهیم فیاض»، چهره اصولگرا، در گفت‌وگویی با بیان اینکه سورنا ستاری اقبال دارد، گفته است: «او این همه کار انجام داد. به نظرم رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ بین بذرپاش و ستاری است چون معتقدم تکنوکراسی بومی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، پیروزی می شود.»

همچنین نام سورنا ستاری در میان گمانه‌زنی‌های نمایندگان مجلس نیز دیده می‌شود؛ «احمد امیرآبادی فراهانی»، نماینده اصولگرا، گفته است: «از طیف اصلاح‌طلبان آقایان آذری جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان به عنوان کاندیدا مطرح هستند.»

«عبدالله ناصری»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات، نیز در تحلیل تحرکات سورنا ستاری گفته: «من ترکیب سه قوه را بعد از انتخابات ۱۴۰۰ چنین می‌بینم. قالیباف؛ رئیس مجلس. رئیسی؛ رئیس قوه قضاییه و سورنا ستاری رئیس جمهوری. ستاری مصداق بیانیه گام دوم است. جوان است و از نسل دوم. فرزند شهید است و همراهی روحانی و تیم او را هم دارد. اگر اجماع صورت بگیرد، خواهند آمد. ضمن اینکه دیگر با توجه به انتخابات دوم اسفند، قبح رأی مشارکت کم ریخته شده است اما اصلاح‌طلبان اصلی او را قبول ندارند.»

از این رو آنچه کاندیداتوری ستاری را جدی می‌کند این است که نام ستاری بر سر زبان، سیاسیون افتاده و رسانه‌ها نیز در حال پیگیری آن هستند اما هنوز او سکوت را به اظهارنظر و موضعگیری مرجح دانسته است.

از سوی دیگر برخی چهره‌ها به رغم اینکه، ستاری را چهره‌ای با عملکرد خوب توصیف می‌کنند اما او را فردی همه جانبه‌گر برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری تلقی نمی‌کنند؛ «محمدحسن قدیری ابیانه» از جمله این چهره‌هاست. او در این باره گفته است: «ستاری آدم خوش نامی بوده و در زمینه‌های مسئولیت‌های خودش نسبتا خوب عمل کرده است، اما مسئولیت ریاست جمهوری فقط مسائل فناورانه نیست.»

بنابراین به باور بسیاری او نیز جزو کاندیداهایی است که هر چند سوابق خوب و درخشانی دارد اما صرفا کاندیدایی احتمالی است.

ستاری که از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری است و از سال ۱۳۸۷ به عنوان دانشیار در حال تدریس در این دانشگاه است، به عقیده بسیاری چهره‌ای جوان، تکنوکرات، غیرجناحی، کارآمد و البته مورد اعتماد، عنایت و علاقه خاص چهره‌های ارشد نظام است.

او زاده ۱۳۵۱ در تهران و فرزند شهید منصور ستاری، فرمانده شناخته شده ارتش ایران، است که اگر در سال ۱۴۰۰، در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد، جزو جوانترین روسای جمهوری پس از احمدی‌نژاد، شهید رجایی و مقام معظم رهبری خواهد بود. او در سال ۱۳۸۴ به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا کرد؛ او در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۲ با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری منصوب شد که تاکنون نیز در این سمت فعالیت دارد و همچنین به عنوان ریاست بنیاد نخبگان، تلاش کرده ایده‌های جدید و بومی را تشویق کرده و از حامیان جدی جوانان در امور مدیریتی، محسوب می‎‌شود.

حال به رغم اینها، اینکه تا ماه‌های آینده منتهی به انتخابات چه اتفاقاتی رخ دهد و حضور چه کاندیداهایی در انتخابات ۱۴۰۰ جدی می‌شود نیازمند گذر زمان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت