پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1399 ساعت 16:08:: شناسه خبر: 87341

آغاز کشت کلزا در ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بهبهان

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بهبهان تصریح کرد: کشت دانه روغنی کلزا از اوایل مهر ماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و قیمت توافقی این دانه روغنی ۷۸ هزار ریال است.

صدای جنوب:

عبدالخالق پور خنجر رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بهبهان در گفت‌وگو با بهبهان آنلاین با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی آبی است، گفت: تاکنون قرارداد کشت ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا با کشاورزان منعقد شده است که تا امروز بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن کشت شده و کماکان ادامه دارد.

او با بیان اینکه بهبهان با متوسط عملکرد ۲ هزار و ۲۰۰ تن در هر هکتار  در واحد سطح در استان رتبه نخست را دارد، افزود: پیش بینی می‌شود که امسال ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا  از مزارع این شهرستان برداشت شود.

پور خنجر ارقام دانه کلزای کشت شده  در بهبهان را هایولا ۵۰، هایولا ۴۸۱۵ و  تراپر عنوان  کرد و اظهار داشت: بذر و کود به نرخ دولتی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می‌گیرد و در صورتی که کلزاکاران نیاز به وام داشته باشند برای ارائه تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بهبهان تصریح کرد: کشت دانه روغنی کلزا از اوایل مهر ماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و قیمت توافقی این دانه روغنی ۷۸ هزار ریال است.

این مقام مسئول در پایان گفت: کلزاکاران تغذیه کلزا را جدی بگیرند و با کنترل و پایش علف‌های هرز، با مصرف حداقل ۱۰۰ کیلوگرم کود سولفات آمونیوم بصورت سرک در مرحله غنچه دهی به این دانه روغنی، محصول با کمیت وکیفیت بیشتر را تولید کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت