پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آبان 1399 ساعت 16:08:: شناسه خبر: 88093

شهردار دهدشت:

شور و شوق زندگی دوباره در بافت تاریخی دهدشت جاری می‌شود

صدای جنوب : شهردار دهدشت توسعه بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت را جز اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: شور و شوق زندگی دوباره در بافت تاریخی دهدشت جاری خواهد شد.   احسان تابش نژاد در بازدید جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ازاین مجموعه تاریخی تصریح کرد: با برنامه ریزی و همکاری میراث فرهنگی […]

صدای جنوب :

شهردار دهدشت توسعه بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت را جز اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: شور و شوق زندگی دوباره در بافت تاریخی دهدشت جاری خواهد شد.

 

احسان تابش نژاد در بازدید جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ازاین مجموعه تاریخی تصریح کرد: با برنامه ریزی و همکاری میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری، بافت تاریخی به شهر دهدشت متصل خواهد شد.

 

وی افزود: با اتصال بافت تاریخی به شهر زمینه حضور مردم و گردشگران در بافت برای توسعه گردشگری فراهم می شود.

 

تابش نژاد اضافه کرد: در صورت حمایت مسوولان میراث فرهنگی بافت تاریخی دهدشت به یکی از مکانهای گردشگر پذیر استان تبدیل خواهد شد.

 

بافت قدیم شهر دهدشت بلادشاپور یکی از بزرگترین آثار دوره صفوی به لحاظ اهمیت بافت تاریخی و وجود بناهای ارزشمند سال های متمادی است که از سوی مسئولان خبرهای زیادی از احیای این بافت منتشر شده است.

 

بافت قدیمی بلاد شاپور با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت های تاریخی کشور به شمار می آمد اما این بافت به دلایل توسعه شهرنشینی تخریب شد. و هم اینک ۳۷ هکتار از آن باقی مانده است.

مردم شهردهدشت چشم انتظار پیگیری های شهردار جدید دهدشت دراین زمینه هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت