پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1399 ساعت 20:09:: شناسه خبر: 89981

۱۲هکتار از اراضی تصرف شده بستر رودخانه دیل  آزاد شد

۱۲ هکتار از اراضی تصرف شده حریم رودخانه دیل،  با اخذ حکم دادستانی و با همراهی نیروی انتظامی منطقه تخریب و به وضعیت سابق برگردانده شد.

صدای جنوب؛
سرپرست اداره منابع آب شهرستان گچساران از شناسایی و تخریب بیش از ۱۲ هکتار اراضی غیر مجاز در بستر رودخانه دیل خبر داد.
معصوم افضلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این عملیات ۱۲ هکتار از اراضی تصرف شده حریم رودخانه دیل،  با اخذ حکم دادستانی و با همراهی نیروی انتظامی منطقه تخریب و به وضعیت سابق برگردانده شد.
وی بیان کرد: اراضی محدوده بستر و حرایم منابع آبی جزو انفال بوده و براساس قانون توزیع عادلانه آب مصوب ١٣۶١ و آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها و نهرها مصوب ١٣٧٩ وظیفه حفاظت و بهره برداری از آنها برعهده وزارت نیرو و به نمایندگی از آن در شهرستان گچساران بر عهده اداره منابع آب شهرستان گچساران می باشد.
افضلی ادامه داد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی حق ایجاد اعیانی، دخل، تصرف و حفاری در بستر و حرائم منابع آبی را ندارند و می بایست قبل از هرگونه عملیات اجرایی و یا صدور پروانه بهره برداری مجوز لازم را از اداره شرکت اب منطقه ای اخذ نمایند.
وی بیان کرد: با اشخاص متخلف براساس قانون برخورد خواهد شد.
سرپرست اداره منابع آب شهرستان گچساران از همکاری دادستان، نیروی انتظامی، شرکت نفت، اداره مهندسی رودخانه، گروه گشت و بازرسی و واحد حقوقی امور آب شهرستان گچساران قدردانی کرد.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت