پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 دی 1399 ساعت 21:10:: شناسه خبر: 92020

در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی:

جلسه ستاد کرونا برگزار شد/ فرماندار لنده: برگزاری دورهمی ها و مراسمات عروسی و عزا علت اصلی شیوع کرونا در شهرستان لنده+تصاویر

جلسه ستاد کرونا با حضور اعضای ستاد و مسئولین در سالن جلسات فرمانداری به ریاست فرماندار برگزار شد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، در ابتدا جلسه مهندس نعمتی عنوان کرد: در هفته های قبل روند افزایش بالایی در بحث کرونا داشتیم ولی خوشبختانه در هفته قبل و این هفته  روند رو به نزول می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده افزود: در روستاها برنامه ریزی هایی انجام دادیم که بحث رپیدتست بصورت سریع انجام گرفته.

وی افزود: ۳۲۱۰ نمونه در شهرستان لنده انجام گرفته که ۳۳ درصد که ۱۱۰۹ مثبت می باشد، از ۳۳ درصد مثبت ۹۱ نفر بهبهودی داشتیم و در حال حاضر ۹۵ نفر قرنطینه و ۷ مورد بستری و ۱۵ مورد مرگ داشتیم.

وی تصریح کرد: مشکلی که ما در بحث کنترل کرونا داریم بحث تجمعات در مراسمات تشییع و تدفین می باشد.

مهندس نعمتی گفت: انتظار داریم از نیروهای قضایی و شورای تامین شهرستان که با کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکنند برخورد قاطع بشه که در غیر اینصورت روند رو به بالایی را داریم.

در ادامه جلسه سید هدایت محمودی اصل عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در این روزها که شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده، ضروری است و باید مانند روزهای نخست شیوع ویروس ، دستورالعمل‌ها به خوبی و هر چه بیشتر رعایت شود تا کرونا را شکست دهیم.

محمودی اصل گفت: در روزهای نخست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، شیوع ویروس کرونا را کاهش دادیم، اما این روزها حساسیت برای رعایت پروتکلهای بهداشتی کم شده است و برخی از مردم بدون رعایت نکات بهداشتی، زمینه شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهند.

وی افزود: مقابله با ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن نیازمند تلاش همگانی است.

محمودی اصل تصریح کرد: علاوه بر لزوم جلوگیری، از برگزاری هرگونه تجمع و مراسمات مختلف، با تلاشی همگانی و رعایت نکات بهداشتی از این شرایط عبور کنیم.

فرماندار لنده بر رعایت پروتکل ها توسط مردم جهت کاهش ابتلا به کرونا تاکید کرد و گفت:متاسفانه مراسمات شادی و عزا علت ابتلا به کرونا به یک خطر اساسی تبدیل شده است که مردم باید رعایت کنند.

وی اظهار داشت: علیرغم تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برپایی دورهمی ،مهمانی مراسمات تشییع و تدفین  توسط برخی همچنان ادامه دارد که این مهم عاملی برای انتشار ویروس کرونا است.

وی گفت:رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه پیشگیری از کرونا است و هرگونه تجمع روند شیوع کرونا در سطح شهرستان را گسترش می دهد.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت