پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 بهمن 1399 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 93388

پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات بانک برای تسهیل امر ازدواج گفت: سال ۱۳۹۹ ، مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال وام ازدواج به ۶۲۷ نفر پرداخت شد.

پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/
مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات بانک برای تسهیل امر ازدواج گفت: سال ۱۳۹۹ ، مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال وام ازدواج به ۶۲۷ نفر پرداخت شد.
بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای اجرای وظایف سازمانی و در جهت تحقق اهداف عالیه خود که حمایت از تولید ، اشتغال و خودکفایی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن می باشد تلاش می نماید تا با استفاده از حداکثر توان خود و منابع مالی در اختیار و با استفاده از آخرین سیستمهای روز دنیا در جهت ایجاد و تولید با کیفیت و ارگانیک و ایجاد بستر لازم برای سلامتی آحاد جامعه تلاش نماید و زمینه خودکفایی اقتصادی و اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها را فراهم نماید .
اهم اقدامات بانک کشاورزی استان در این خصوص جهت اطلاع عموم مردم اعلام می گردد .
بهنام فرح‌بخش با تبریک چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی گفت: بانک کشاورزی تنهابانک تخصصی وپیشرو در تامین منابع مالی بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته وباتوجه به رسالت پایدار و اساسی خود در تامین نیازها و خواسته‌های واحدهای تولیدی و آحاد مشتریان و مراجعه کنندگان به بهترین نحو عمل می نماید .
مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بانک در سال ۱۳۹۹ تا دهه مبارک فجر ،رقمی بالغ بر ۵هزارمیلیارد ریال تسهیلات به ۸ هزار و ۷۷۵نفر در بخش‌های زراعت و باغداری، دام و طیور، مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات اشتغال روستایی، خسارت دیدگان ناشی از سیل و حوزه های مختلف دیگر پرداخت کرده است.
وی با اشاره به سیل سال ۹۸ و خسارتی که به کشاورزان در حوزه‌های مختلف وارد شد، گفت: در سال ۱۳۹۹ نیز ۵۵ نفر تسهیلات غیرمترقبه سیل به ارزش ۴۸ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد، ضمن اینکه ۲۴۶ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به متقاضیان زیربخش‌های کشاورزی و غیر کشاورزی از جمله سه فقره تسهیلات گردشگری به مبلغ ۱۲۲ میلیارد ریال پرداخت شد.
مهندس بهنام فرح بخش با اشاره به تسهیلات حوزه دامپروری گفت:از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون یک هزار و ۴۷۰ نفر، مبلغ نهصد و سی و یک میلیارد ریال تسهیلات دامداری از شعب این بانک دریافت کرده اند و ۱۳۱ میلیارد ریال هم در بخش شیلات پرداخت شده است.
فرح‌بخش با بیان اینکه بانک کشاورزی یکی از بانکهای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری بود، گفت:  مبلغ ۱۶۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۵۳ نفر در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شد و امیدواریم با کم‌رنگ شدن ویروس کرونا خدمت رسانی به مردم در این مناطق ادامه داشته باشد.

وی همچنین اعلام نمودند که در سال جاری و برای حمایت از افزایش تولید در زیر بخش زراعت این بانک تعداد ۱۱۳۰ فقره تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به مبلغ ۱۸۶ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات خرید نهاده های کشاورزی تا کنون پرداخت نموده است و رتبه ۶ کشوری را بدست آورده است .

مدیر شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی در حوزه کشاورزی و دامپروری بود، گفت: البته بانک کشاورزی در امر ازدواج جوانان مشارکت دارد و وام ازدواج پرداخت می‌کند که در سال ۱۳۹۹، ۶۲۷ نفر تسهیلاتی معادل ۳۴۰ میلیارد ریال دریافت کردند.
بهنام فرح بخش در ادامه افزود:تعداد ۳۲۵ نفر تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شامل کمباین ،تراکتور و اوات کشاورزی به مبلغ ۴۵۱ میلیارد ریال از بانک کشاورزی استان دریافت کرده اند.

وی گفت:از محل بند الف تبصره ۱۸ منابع داخلی تعداد ۷ فقره تسهیلات در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی به مبلغ ۵۷ میلیارد ریال پرداخت شده است .
همچنین از محل بند الف تبصره ۱۸(الحاقی ۵۲)تعداد ۱۰ فقره تسهیلات کشاورزی(به جز گلخانه) به مبلغ ۹۲ میلیارد ریال ،تعداد ۱۱ فقره تسهیلات گلخانه و گلخانه کوچک مقیاس به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال و تعداد ۲ فقره تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مهندس فرح بخش گفت:در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۵ طرح بلاتکلیف به مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی استان تعیین تکلیف و راه اندازی گردید.
وی با بیان اینکه بانک در سایر حوزه‌های مرتبط مانند پرورش واحدهای مرغداری، زنبور عسل، گلخانه، صنایع مرتبط کشاورزی و سایر حوزه‌ها تسهیلات پرداخت کرده،  یادآور شد:در حوزه خدمات بیمه ای ، مدیریت شعب بانک کشاورزی استان با صدور بیش از ۷۹۰۰۰ بیمه نامه در زیز بخشهای زراعی ،باغی،منابع طبیعی ،دام ،طیور و آبزیان مبلغ ۳۲۵ میلیارد ریال کل حق بیمه دریافتی داشته است که از این میزان ۱۳۶ میلیارد ریال سهم بیمه گذار و ۱۸۹ میلیارد ریال به عنوان یارانه سهم دولت به بیمه گذاران عزیز استان تعلق گرفته است. عوامل خطر متعددی نظیر سرما و یخبندان ،خشکسالی،طوفان و انواع بیماریهای دامی باعث شده تا بیش از ۲۹۴ میلیارد ریال غرامت به بهره برداران خسارت دیده ای که محصولات خود را بیمه نموده اند پرداخت شود.

فرح‌بخش عنوان کرد: همچنین بانک کشاورزی ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده است.
در خصوص مساعدتهای انجام شده بانک در تعیین تکلیف بدهی کل اعتبار ابلاغی بند ( خ ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه مبلغ ۹۷۰ میلیارد ریال می باشد که عملکرد بانک تا پایان سال ۱۳۹۸ تعیین تکلیف تعداد
۸۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال و ۷۲۵ میلیارد ریال مبلغ بخشودگی از محل بند (خ) می باشد.عملکرد کلی بند (خ) تا ۱۸/۱۱/۹۹ تعداد ۹۷۵۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۹۲۵ میلیارد ریال مطالبات و بخشودگی ۸۲۷ میلیاردریال بوده است.
همچنین از محل بند ( ل ) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸( بخشودگی سود و متفرعات تسهیلات زیر یک میلیارد ریال )، ۲۸۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اصل تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال بخشودگی سود و
جرائم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اعمال شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت