پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1400 ساعت 19:01:: شناسه خبر: 95667

تحلیل امام جمعه سوق از سخنان نوروزی مقام معظم رهبری

امام جمعه سوق در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه دوشنبه ۹ فروردین روز سربازان گمنام امام زمان است این روز را به همه سربازان گمنام تبریک و از زحمات انها که امنیت و آسایش را برای ملت ما وکشور به ارمغان می آوردند قدردانی کرد.

صدای جنوب:

امام جمعه سوق در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه دوشنبه ۹ فروردین روز سربازان گمنام امام زمان است این روز را به همه سربازان گمنام تبریک و از زحمات انها که امنیت و آسایش را برای ملت ما، برای کشور ما و برای مردم ما ارمغان می آوردند قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام کیانی اصل افزود:رهبر معظم انقلاب در روز عید بیاناتی را مطرح فرمودند که نقشه راه سال ۱۴۰۰ است و می‌توان چنین نتیجه گرفت که حضور در میدان پشتیبانی از تولید و زدودن موانع فقط کار مسئولان نیست بلکه آحاد مردم هم نقش دارند .

وی ادامه داد:لازم است که از خودمان سوال کنیم که در طول این سه سال درباره بحث حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید چه کار کردیم؟ ما خودمان هم باید به خودمان انتقاد کنیم هر چند که مسئولان تقصیرات بیشتری دارند اما خود ما از کالای ایرانی حمایت نکرده ایم.

کیانی اصل تصریح کرد: متاسفانه مردم از  کالای خارجی در درون خانه هایشان استفاده می کنند و  بدانیم اگر از کالای ایرانی حمایت نکنیم اشتغال هم به جایی نمی‌رسد اما اگر کالای ایرانی حمایت کنیم کارخانه های زیادی کار می کنند و از آن طرف جوانان زیادی مشغول به کار می‌شوند و تا حدودی مشکل اشتغال جوانان و مشکلات معیشتی مردم حل می شود.

خطیب جمعه سوق گریزی به انتخابات ریاست جمهوری زد و گفت:نکته دیگر درباره انتخابات ریاست جمهوری است که به دلایل مختلف مختصات منحصر به فردی را دارد که مهمترین آن حیطه اختیارات ریاست‌جمهوری است.

وی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری دقیق، کارشناسی، علمی و عینی است .

کیانی اصل افزود:یک نمونه از اختیارات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور است که نمایندگان دولت در قالب استاندار، فرماندار، بخشدار و دهیاران در اقصی نقاط کشور نفوذ سیاسی به امکاناتی دارند و نمونه‌ای دیگر در اختیار دولت است، ۹۴ درصد بودجه در اختیار دولت است و رهبری و نهادهای وابسته به آن از شورای نگهبان، قوه قضاییه ، نیروهای مسلح، و صدا و سیما فقط پس از ۶ درصد بودجه را در اختیار دارند بنابراین برخی می گویند رئیس جمهوری چکاره است یا اینکه هیچ توجهی ندارند یا اینکه عمدا می‌خواهند سمت و سو را به سمت دیگری سوق می‌دهند.

حجت‌الاسلام کیانی اصل گفت:  کسانی که میگویند رییس جمهوری هیچ کاره است یا درک درستی از واقعیت ندارند یا اینکه می خواهنددیگران را متهم ‌کنند.

کیانی اصل خاطرنشان کرد:این اولین باری است که رهبر معظم انقلاب  ولنگاری رنج‌آور در فضای مجازی اینگونه روشن و صحیح انتقاد می‌کند و گلایه می‌کند.

وی گفت:برخی تلاش نکنند که کنترل فضای مجازی را اولاً مترادف با فیلترینگ معنا کنند و یا کنترل فضای مجازی را مختص به ایران جلوه دهند بلکه کنترل فضای مجازی یک رویکرد جهانی است که از لوازم حکمرانی در دنیای مدرن است.

کیانی اصل با اشاره به شش سال جنایت آمریکا و عربستان و امارات در یمن شش و مقاومت مردم سلحشوری یمن گفت:آنها ادعا کردند مقاومت  ظرف یک ماه در هم شکسته می شود و از این مسیر، طومار مقاومت اسلامی که در جبهه عراق ،شام، لبنان و یا جنگ نیابتی مسلحین تکفیری به مخاطره افتاده بود در هم پیچیده شود، اتفاقی که هرگز روی نداد و الان شرمسار عستتد.

امام جمعه سوق گفت:بنابراین عربستان بر سر دوراهی مانده از هر سو برود به بن‌بست منتهی خواهد شد و راز شوکت و عظمت انصارالله را در چند اصل باید جستجو کرد که ایمان عمیق به وعده های الهی و حرکت محکم و استوار در این مسیر، با صفا و یکرنگی بین رهبران انصارالله ونیروهای عادی و مردمی یمن ،رعایت اصل اساسی و وحدت اسلامی ،ارتباط قوی فکری و قلبی و عملی با آرمان‌های امام راحل و رهبر حکیم انقلاب و اتصال مداوم با حزب الله لبنان و رهبر بزرگ حزب الله سید حسن نصرالله ،ساده زیستی، کم توقعی ،قناعت و درک هوشمندانه عمومی از شرایط بین اقشار مختلف مردم ،کشیدن طعم شیرین پیروزی از مسیر گفتمان مقاومت و دل نبستن به وعده های فریبنده غرب و استکبار بوده است.

وی بیان داشت:۱۲ فروردین ترجمان لا اله الا الله در عصر حاضر است و انقلاب اسلامی به رهبری سلاله پاک پیامبر که برخاسته از همان مکتب است دو وجه دارد: یک وجه سلبی و نفی طاغوت ،که تجلی آن ۲۲ بهمن ۵۷ است و دوم ایجابی استقرار نظام دینی که مجلای ان ۱۲ فروردین ۵۸ است و از این نوع ۲۲ بهمن نماد (لا اله )و۱۲ فروردین سنبل (الاالله) است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت