نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه رتبه بندی باید برگرفته از سند بالادستی آن یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور باشد. هدف این باید باشد که هم ایجاد انگیزه در معلمان باشد و صلاحیت های علمی و تخصصی این قشر فرهیخته را ارتقاء دهد و هم وضعیت حقوقی معلمان عزیز تغییر کند.
صدای جنوب:
حجتالاسلام سید محمد موحد نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به لایحه رتبهبندی معلمان گفت: لایحهای که دولت تحت عنوان «رتبهبندی معلمان» تقدیم مجلس شورای اسلامی نموده باید گفت که آرمانهای کلی و دست نیافتنی است.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه رتبه بندی باید برگرفته از سند بالادستی آن یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور باشد. هدف این باید باشد که هم ایجاد انگیزه در معلمان باشد و صلاحیت های علمی و تخصصی این قشر فرهیخته را ارتقاء دهد و هم وضعیت حقوقی معلمان عزیز تغییر کند.
وی ادامه داد: لایحه ارسالی دولت اولا فاقد فوریت است که خودش اشکال دارد و ثانیا مجموعه کادر اداری را محروم نموده و موجب می شود ادارات کیفیت لازم را نداشته باشند و مدت زمان دریافت رتبه را طولانی نموده که افراد باسابقه بالا بیشترین ضرر و آسیب میبینند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در مجلس تلاش میکنیم که از نظرات فرهنگیان در جهت اصلاح این لایحه استفاده کنیم و لایحه مصوب برای فرهنگیان و معلمان دست یافتنی و همه جوانب آن مدنظر باشد و آن معلمی که در دورترین روستا خدمت می کند مشمول آن گردد.
وی خاطر نشان کرد: ما در مجلس پیشنهاد دولت در این خصوص را افزایش قابل توجهی داده و به ۱۵ هزار میلیارد رساندیم.