پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اردیبهشت 1400 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 96989

بازدید معاون عمرانی استاندار از روند ساخت و ساز سی‌سخت/ صدور ۶۵۰ مجوز ساخت در شهرداری سی سخت

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند ساخت و سازها در شهر زلزله‌زده سی‌سخت بازدید کرد.

بازدید معاون عمرانی استاندار از روند ساخت و ساز سی‌سخت/
صدور ۶۵۰ مجوز ساخت در شهرداری سی سخت

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند ساخت و سازها در شهر زلزله‌زده سی‌سخت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار به همراه فرماندار دنا، محمدی مدیرکل بحران، شهامت مدیرکل امور شهری استانداری، کاظمی مدیرکل روستایی، شهردار سی سخت و رئیس ستاد بازسازی شهرستان دنا از پروژه های در حال ساخت در شهر سی سخت بازدید و بر نحوه ساخت ساختمان ها نظارت کردند.

معاون عمرانی استاندار گفت:پیرو بازدید های مستمری که از روند بازسازی شهر سی سخت داشتیم، امروز نیز به همراه تیم نظارتی و عمرانی از روند بازسازی منازل مسکونی این شهر بازدید داشتیم.

حاجی زاده با ارزیابی قابل قبول سرعت کار بازسازی،گفت:طبق تاکیدات استاندار باید سرعت کار ،کیفیت، دقت و نظارت ها را بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰۰ منزل پی کنی و ۱۵۰ منزل نیز فونداسیون گذاری شده است،گفت: سقف تعدادی از منازلی که ابتدای ساخت و سازها شروع کردند، ساخته شده است.

وی با بیان اینکه خیلی از منازل در مرحله دیوار چینی هستند، افزود: خوشبختانه آواربرداری در سی سخت تمام شده است و در روستاها هم در حال کامل شدن است.

وی با اشاره به اینکه در تامین مصالح ساختمانی کمبودی نداریم،گفت: بنیاد مسکن و کمیته نظارت بر کیفیت مصالح و ساخت و سازها نظارت روزانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای ناظران کلاس های آموزشی نظارت ویژه گذاشته شده است،گفت: با تاکید استاندار و سیاست نظام و دولت باید تلاش کنیم تا در فرصت مناسبی که قول داده شده است منازل تکمیل شوند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه باید خدمات رسانی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود،گفت:با توجه به روند افزایش تعداد بیماران کرونایی و نگرانی ستاد کرونای شهرستان دنا برای جلوگیری از تجمعات و جلوگیری از ابتلای شهروندان به کرونا ستاد بازسازی شهرستان دنا را تعطیل کردند.

وی افزود:جهت متوقف نشدن خدمات رسانی به مردم زلزله زده و سرعت ساخت و سازها بلافاصله جهت راه اندازی ستاد بازسازی شهرستان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ،بصورت صحرایی در کانکس و چادر اقدام شد.

حاجی زاده گفت:از فردا ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی به شهروندان سی سختی خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: انتظار می رود مردم سی سخت برای تسریع در روند بازسازی منازل خود پیگیری کنند.

حاجی زاده،عنوان کرد:تا کنون ۴۷۰ پروانه و ۶۵۰ مجوز ساخت صادر است و سایر شهروندان نیز برای صدور پروانه و مجوزات ساخت و ساز خود اقدام کنند تا با گرفتن تسهیلات ،عملیات ساخت و ساز در زمان مقرر شده به اتمام برسد و مردم در منازل خود به زندگی عادی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به پیگیری استاندار و مصوبه معاون اول ریاست جمهوری گفت:مقرر شده است اگر ساخت و سازها بالای ۸۰ درصد در زمان مشخص شده شکل بگیرد و مجدد نیاز به دریافت تسهیلات باشد، با تایید استاندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتبارات مورد نیاز تامین و افزایش می یابد.

وی گفت:امروز جلسه ای جهت وضعیت روستاهای زلزله‌زده برگزار شد و فردا نیز نشستی جهت افزایش نظارت ها با نظام مهندسی برگزار می شود.

گفتنی است؛ زمین‌ لرزه‌ ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲:۳۴:۰۵ چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌ سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت