پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اردیبهشت 1400 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 97333

چرا کسی جلوی غارت معادن سرفاریاب را نمی گیرد؟

معادن سرفاریاب که مدت چند سال است بارگیری وبه استانهای دیگر برای خوراک کارخانه ها ارسال میشود منافعی که برای سرفاریاب ندارند به زیرساخت‌های این بخش خسارت وارد کرده و منافع آن به جیب دلالان وارد میشود و نیاز است مسئولان استانی بارگیری این معادن را متوقف کنند.

صدای جنوب:

کوه هایی که زخمی هستند و قلب آنها را بسان کاردی پاره کرده است.منابع طبیعی که این روزها حال خوشی ندارد.

صحبت از طبیعت سرفاریاب و غارت معادن بوکسیت این بخش است

موضوعی که سوژه نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان شد و بالاخره یکی درد مردم را فریاد کشید.

در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها محمد نصیری‌راد از برداشت غیرمجاز از معادن بوکسیت انتقاد کرد و گفت: برداشت تناژ غیرمجاز از معدن بوکسیت جاده سرفاریاب_ دهدشت( تنگ پیرزال _ چرام) موجب خسارت به این جاده شد.

به گزارش صدای جنوب، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده سرفاریاب به سمت دهدشت جاده درجه ۲ محسوب می‌شود و تناژ مجاز عبور از این جاده ۱۰ تن است اما شرکت بوکسیت ۲۵ تا ۳۰ تن حمل می‌کند و همین امر موجب خسارت به باند رفت این جاده شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده ۱۴ قانون معادن کشور و تبصره ۶ همین ماده ۱۵ درصد بهای مواد معدنی به عنوان حقوق دولتی باید به حساب سازمان صمت استان ‌ها واریز شود تا در راستای ایجاد و تعمیر زیرساخت‌های استفاده شود.

این مسئول بیان کرد: جاده سرفاریاب به سمت دهدشت سال ۹۶ روکش و لگه‌گیری شده اما هنوز تایید قطعی نشد که براثر عبور بار سنگین متلاشی شده است.

در ادامه هم‌ کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به استخداج سالانه ۳۰ هزار تن بوکسیت از این معدن گفت: پیمانکار از استخراج ماده معدنی بوکسیت سود می‌برد و هیچ سود و فایده‌ای برای استان ندارد. این معادن باید به ایجاد زیرساخت‌ها کمک کنند اما متاسفانه کمکی که نشده هیچ بلکه خسارتی هم به زیرساخت‌ها وارد شده که باید جبران کند.

گفتنی است در این خصوص مقرر شد کار گروهی با حضور راهداری و حمل و نقل، سازمان صمت و دفتر فنی استانداری برگزار و وضعیت این شرکت تعیین تکلیف شود در غیر اینصورت پلمپ و تعطیل شود.

برپایه گزارش صدای جنوب، معادن سرفاریاب که مدت چند سال است بارگیری وبه استانهای دیگر برای خوراک کارخانه ها ارسال میشود منافعی که برای سرفاریاب ندارند به زیرساخت‌های این بخش خسارت وارد کرده و منافع آن به جیب دلالان وارد میشود و نیاز است مسئولان استانی بارگیری این معادن را متوقف کنند.

امری که تاکنون ازسوی مسیولان جدی گرفته نشده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت