پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 97649

بهره گیری از تشکل های مردمی برای توسعه شهر یاسوج ضرورت است

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

با بهره گیری از تشکل های مردم نهاد می توان برای بازآفرینی این بافت ها همت گماشت.

 به گزارش صدای جنوب از یاسوج ؛یک فعال سیاسی و فرهنگی در یاسوج با بیان اینکه با تکیه بر توانمندی‌های مردم و تشکل‌های مردمی می‌توان قدم‌های خوبی برای توسعه شهر برداشت، اظهارداشت: توجه به گروه‌های مردمی عنصر اصلی ما در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دوران سازندگی و در دوران تحریم‌ها بوده است.

محمدرضا جلیل فر با اشاره به لزوم تقویت تشکل‌های مردمی در یاسوج، خاطرنشان کرد: متاسفانه تابحال ندیده و نشنیده ایم که برای توسعه زیرساختی در حوزه های مختلف از تشکل های مردم نهاد در یاسوج بهره های لازم برده  شده باشد.

وی گفت: شورای شهر باید از تمامی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی تشکل های مردم نهاد در توسعه شهری یاسوج بهره برده تا شاهد چنین شهر خسته و پُر اضطرابی نباشیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گروه های مردم نهاد به دلیل ماهیت داوطلبانه مستقل غیرانتفاعی و غیر سیاسی بودن فعالیت های شان از اقبال گسترده ای در جلب مشارکت مردم برخوردارند، اظهارداشت: اگر بخواهیم شاهد توسعه همه جانبه در شهر یاسوج باشیم باید از پتانسیل موجود در آن گروه ها در جهت اهداف توسعه ای شهربهره های لازم را بدست آورد.

جلیل فر گفت: شکی نسیت که بهره گیری از استعداد ها و توانمندی های تشکل های مردم نهاد در جهت نوسازی بافت های ناکارآمد، مستلزم ظرفیت سازی و ایجاد فضای قابلیت زا برای آن تشکل ها و تبدیل آنها به شرکای دارای صلاحیت و قابل اعتماد است.

وی با تاکیدبراینکه با واگذاری قانونی بسیاری از کارها در حوزه های مختلف شهری به تشکل های مردمی و البته نظارت های مستمر و اصولی بر عملکرد این تشکل ها می توان شاهد توسعه روزافزون در این حوزه ها بود، یادآورشد: متاسفانه شهر یاسوج اکنون با مشکلات جدی مواجه که باید از ظرفیت نهادهای مردم نهاد برای بازگشت شادابی و نشاط به این شهر بهره برد.

 این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج گفت: بخش های از شهر یاسوج دارای بافت های فرسوده و آسیب های خاص خود بوده و البته بنظر می رسد فراموش شده اند که با بهره گیری از تشکل های مردم نهاد می توان برای بازآفرینی این بافت ها همت گماشت.

جلیل فر گفت: یکی از نیازهای شهروندان ساکن بافت های فرسوده و قدیمی در شهر یاسوج مانند محدوده چشمه نباتی، ورود تشکل های مردمی جهت بازآفرینی است چرا که توجه به این بافت ها جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و رفع ناپایداری آن ها می تواند با حفظ ویژگی های اصلی کالبدی مثمرثمر باشد.

وی ورود تشکل های مردمی برای توسعه شهر یاسوج را ضروری خواند و اظهارداشت: شهری که نتواند از ظرفیت این تشکل ها بهره ببرد بطورحتم نمی تواند به ملاک های اصلی توسعه ای پیدا کند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت