پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 خرداد 1400 ساعت 07:03:: شناسه خبر: 99201

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی:

تخصیص کم نظیر اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان در سال ۹۹ /اختصاص ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل برق شهرستان بهمئی/پیش بینی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد آبریز/ توزیع ناعادلانه اعتبارات عامل اصلی مهاجرت مردم از کهگیلویه بزرگ به شهر یاسوج است/ تاخیر در اجرای پروژه ورودی های دهدشت پذیرفتنی نیست/ خط و نشان موحد برای مدیران کم کار

نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مهمان ویژه حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و اعضای این شورا در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

صدای جنوب:

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، گفت: جذب اعتبار در تهران نیازمند تلاش مدیران پای کار است و اگر مدیری به هر دلیلی کم کاری کند از کنارش به راحتی نمی گذرم.

نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مهمان ویژه حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و اعضای این شورا در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد موحد در این نشست با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای آن قیام فراموش نشدنی را گرامی می داریم.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی از اخلاص و دلسوزی بی نظیر استاندار برای خدمت به مردم تقدیر کرد و گفت: از زحمات معاونان استاندار، مجموعه مدیران کل استان، روسای سازمان ها، رئیس سازمان مدیریت استان، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران، اعضای شوراهای شهرهای استان و سایر مسئولان قدردانی می کنم.

وی گفت: وقتی لایحه بودجه در صحن اعلام می شود هرکسی تلاش می کند تا سهمی برای استان خود در نظر بگیرد.

موحد به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: 《 نماینده باید به کلیت کشور و نظام نگاه کند 》.

وی بیان کرد: اگر ما روی این نکته توجه کنیم آن نکاتی را که نماینده به دنبال آن هست محقق خواهد شد.

موحد در واکنش به صحبت های شهردار یاسوج، گفت: در برخی موارد حق با وی است چونکه مطالب به گونه ای عنوان شد که با آن همه بدهکاری که در شهرداری های حوزه انتخابیه وجود دارد نکند نیاز باشد از آنجا اعتبار بردارند و به اینجا بدهند.

وی افزود: هر کدام از این مسائل به سهم خود درست است اما ما یک وظیفه مافوق داریم و تکلیف ما این است که آنچه که قانون گفته به آن عمل کنیم.

موحد تاکید کرد: اگر الان بار شهردار یاسوج سنگین است و فرمایشات شهردار محترم این شهر نیز واقعیت دارد قسمت عمده آن برمی گردد به بی عدالتی که در توزیع اعتبارات به عمل آمد و همه به یک سمت سوق داده شدند تا مردم از دیگر بخشهای استان به یاسوج سرازیر شوند و مباحثی مانند حاشیه نشینی با آسیب های مختلف اجتماعی نیز داشته باشیم .

وی افزود: چطور در یک حوزه مثل کهگیلویه بیمارستان و سایر مجموعه های آن وقتی ما شاخص ها را کنار هم می گذاریم می بینیم روز به روز، رو به اضمحلال است؟.

وی با بیان اینکه بنده کاری به حال حاضر ندارم و نمی خواهم در این خصوص بحث کنم، گفت: دارم تاریخی را مطرح و عبور می کنم چه شده و چرا امید به ماندن در شهرستان های حوزه کهگیلویه بزرگ به گونه ای شده که بار آقای مقدم و امثال ایشان و بار یاسوج سنگین تر شده است و مشکلات که در وضعیت کنونی ایجاد شده موجب سهمیه بندی آب در این منطقه است.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، بیان کرد: اگر کسی که در فلان منطقه و فلان شهر بوده و احساس می کرده صاحبی دارد که فریاد او را می شنود کار به این جاها کشیده نمی شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده تک تک ماست، گفت: به عنوان مثال اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان توزیع شد اینکه چقدرش تخصیص چه میزان از آن محقق و اجرایی می شود جای سوال دارد.

موحد تصریح کرد: در طول این یکسال که مسئولیت نمایندگی مردم را به عهده داشتم در کنار استاندار و معاونان ایشان
برای بعضی موارد بیش از ۲۰۰ ساعت صرف کردم و این موضوع اغراق نیست.

وی عنوان کرد: ما در خدمت استاندار و دکتر یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای دهدشت یک مصوبه تصویب کردیم و تفاهم نامه ای نیز منعقد شد تا دیروز که آخرین نشست را دنبال کردیم یک طرف قضیه با این موضوع بازی می کند تا وقت بگذرد و بعد بگوید زمان گذشت و من در دولت جدید هستم و محلی از اعراب ندارم.

موحد تاکید کرد: بنده به وی گفتم و اینجا به صراحت اعلام می کنم به طور قطع امکان ندارد که بتواند از کنارم بگذرد و به تعهدش عمل نکند و همین سماجتهای ما و مجموعه استانداری و علوم پزشکی نتیجه بخش بوده و انشالله عملیاتی میشود .

وی اظهار داشت: اگر سایر مدیران مثل شخص آقای استاندار درب اتاق وزرا و معاونان را نزنید و پیگیری نکنید نتیجه ای نمی گیرید.

موحد بیان کرد: با همه گرفتاری هایی که استاندار دارند اگر شخص ایشان در تهران حضور نیابند خیلی از اعتبارات جذب نمی شود و آقایان سعی می کنند بایگانی کنند.

وی بیان کرد: در این راستا به حمایت شخص استاندار و معاونان وی در جاهای مختلف نیاز است‌.

وی با اشاره به اینکه دیروز در وزارت کار نشست برگزار شد و نزدیک به ۳۳۵ میلیارد تومان جذب شد، گفت: از زحمات استاندار و مهندس پناه معاون وزیر کار و معاون اقتصادی استاندار تقدیر می کنم.

موحد با تاکید بر اینکه آنجا میدان مبارزه و جذب اعتبار است، گفت: اینکه آنجا بنشینیم تا به ما پول بدهند از این خبرا نیست.

وی با اشاره به اینکه ازدکتر نوبخت رئیس برنامه و بودجه کشور برای پروژه ای دستور گرفتم، افزود: دقیقا به مدت ۲ ساعت پیگیر شدم تا به جایی برسد که فردا بهانه ای نباشد.

موحد عنوان کرد: امسال پول اعتبار دانشگاه در این تعطیلات یکساله غیر از آن چیزی که در نشست ها آمده است در نظر گرفته شد و اعتبارات چند برابر شده است و اینها نتیجه تلاش و زحمات شخص استاندار و مدیران پای کار است.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، افزود: همین مطلب از یک مسیر قطعی پاسخ مثبت دریافت کرد تا وسط کار و امروز و فردا می شد تا اینکه دیروز در وزارتخانه حضور داشتم که باید امضا شود.

وی گفت: اگر به ما مسئولیتی واگذار شده است باید به این تکلیف عمل کرده و اجازه اتلاف وقت را ندهیم.

موحد تاکید کرد: به سهم خودم از عملکرد و تلاش های استاندار و معاونین محترم عمرانی ، اقتصادی و سیاسی تقدیر می کنم و انتظار دارم علی رغم معذوریت ها در تهران حضور بیشتری برای پیگیری امور داشته باشند.

وی گفت: وضعیت حوزه انتخابیه علی رغم همه تلاش ها و زحمات در برخی موارد مشکلاتی است از جمله این ۳ پروژه که مشکلش ماده ۲۳ است می طلبد شخص آقای استاندار با همراهی شهابی رئیس سازمان مدیریت استان این موارد را پیگیری کنند.

وی به پروژه باند دوم خیرآباد_ دهدشت اشاره کرد و گفت: با تلاش استاندار و مجموعه معاونین خصوصا تلاشهای مستمر جناب آقای حاجی زاده معاون عمرانی استانداری و مهندس فرهادی و مجموعه امور آب بحث سدآبریز به مرحله نهایی رسیده است.

موحد افزود: با پیگیری هایی با پور محمدی معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم خواستار ارائه پروژه در آخرین نشست ماده ۲۳ شدند.

وی به وضعیت ورودی های شهر دهدشت اشاره کرد و گفت: به گفته معاون عمرانی استاندار ۴۴ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است اما علی رغم گذشت ۵ ماه آقایان کار را به بهانه طرح و مطالعه به تاخیر می اندازند.

موحد گفت: انتظار داریم با حضور شخص استاندار این پروژه ها افتتاح شود و دیروز ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای سد آبریز پیش بینی شده که اگر آن مورد را حل کنید بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی به پروره های آبرسانی به دهدشت غربی، آبرسانی ۴ شهر و دیشموک و بهمئی گرمسیر نیز اشاره کرد و گفت: این ها پروژه هایی هستند که به چالش مردم تبدیل شده اند‌.

موحد، اظهار داشت: شهرستان بهمئی در زمینه آب و برق مشکل دارند تلاش شود که هر چه سریع تر این مشکل برطرف شود البته در خصوص برق این شهرستان ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی در پایان، اظهار داشت: امید است با تلاش مجموعه مدیران شاهد تحول اساسی باشیم تا بارقه امید در بین مردم ایجاد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه بیان نمود : اعتبارات استان در سال جاری به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و اظهار داشت: وظیفه داریم تا آخرین لحظه با تمام وجود برای رفع مشکلات استان تلاش کنیم.

استاندار از زحمات و تلاش های شبانه روزی مجمع نمایندگان استان قدردانی کرد و گفت: دولت در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه ای به استان داشته است.

وی از حمایت های نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون و پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه قدردانی کرد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: با تدبیر دولت و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حوزه اقتصاد مقاومتی و بحث بیماری کرونا به عنوان معین استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: بودجه عمرانی این استان در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.

کلانتری گفت: اعتبار ما در ۱۴۰۰ به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه در خصوص بازسازی شهرستان زلزله زده دنا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و ابلاغ شد، افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی به استان اختصاص می یابد.

کلانتری افزود: با تلاش مجموع معاونان استانداری و مجمع نمایندگان استان برای نخستین بار و پس از یک دهه ۳۳۵ میلیارد تومان از محل تبصره ۵۶ قانون الحاق استفاده می کنیم.

وی گفت: برای ۱۰ پروژه مربوط به استان از جمله ورودی های دهدشت، سد کوهبرد و… ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان مجزا ابلاغ گرفتیم، افزود: در راستای توسعه فرودگاه های یاسوج و گچساران ۷۲ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

استاندار افزود: زمینه نشست و برخاست ایرباس ۳۲۰ و ایرلاین ها در استان فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ابلاغ گرفتیم، گفت: حدود ۲۰۰ درصد رشد اعتباری داشتیم که طلایی ترین سال استان در حوزه اعتبارات را شاهد هستیم.

کلانتری اظهار داشت: جدای از این اعتبارات ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه بهداشت و درمان تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: بیمارستان های سی سخت، لنده و چرام فعال هستند و بیمارستان بهمئی در آستانه افتتاح است.
کلانتری گفت: ۹۰ میلیارد تومان از دکتر نوبخت برای تجهیز نیازی های دانشگاه اعتبار گرفتیم.

وی همچنین از تلاش های شهابی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه سهم ما از ۲۰ درصد اعتبارات کشور آنچه که توزیع شد، بود، افزود: ۸۰ درصد منابع متمرکز است و مدیران باید در تهران پیگیری جذب این اعتبارات باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: نباید نا امیدی را در جامعه ایجاد کرد.

کلانتری تصریح کرد:برای ما فرقی بین مردم دیشموک، زیلایی، یاسوج و گچساران وجود ندارد و باید این اعتبارات عادلانه توزیع شود.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: خبر خوشحال کننده ای برای مردم استان داریم قول تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه های آبی را گرفتیم.

وی تاکید کرد: بحث آبرسانی شهرها و تامین منابع آب را دنبال می کنیم و در این خصوص قول لازم را از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم.

کلانتری گفت: ما مصمم هستیم تا آخرین دقیقه مسئولیت با تمام وجود برای مردم تلاش کنیم و با کار خود این رو اثبات می کنیم.

وی در خصوص آخرین نشست دولت در رابطه با ماده ۲۳، تاکید کرد: مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرعامل آب منطقه ای با همکاری مجمع نمایندگان استان و مجموعه استانداری به صورت شبانه روزی برای اینکه ماده ۲۳ این چند پروژه را به دست بیاوریم باید تلاش کنیم.

کلانتری ابراز کرد: چون شهرستان گچساران و باشت هنوز نماینده ای در مجلس ندارد معاونان استانداری به صورت هفتگی در این شهرستان و برای رفع مشکلات مردم حضور می یابند.

وی بیان کرد: چون زمان نداریم و هفته های آخر دولت باید وقت بیشتری را در تهران برای پیگیری مشکلات صرف کنیم.

کلانتری افزود: این هفته شخصا نتوانستم در تهران حضور یابم و ۴ معاون من حضور داشتند.

وی عنوان کرد: دستگاه ها یک درصد پژوهش را فراموش نکنند مبنای کار ما باید علمی باشد و این مصوبه است.

کلانتری افزود: اعتبار یک درصد صدا و سیما همان پیوست فرهنگی، اجتماعی
و تبلیغی است و مدیران کار انجام می دهند و باید برای مردم در صدا و سیما آن را تشریح کنند.

کلانتری تصریح کرد: در توزیع اعتبارات دقت کنید چرا که باید روزی در پیشگاه خداوند جواب دهید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در آستانه ۱۴ و ۱۵ خرداد قرار داریم، افزود: نباید فراموش کنیم این انقلاب به واسطه عنایت خاص پروردگار به وقوع پیوست و نقطه عطف آن ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است.

کلانتری، گفت: نسل های بعد ما ندیده اند و باید آن شور و هیجان را به آنها یادآوری کنیم.

وی ابراز کرد: بررسی کنیم تاریخ انقلاب های گذشته هیچ انقلابی بعد از ۲ ماه از پیروزی نسبت به برگزاری رفراندوم اقدام نکرده است.

کلانتری با بیان اینکه مدل های مختلفی مطرح شد، گفت: امام فرمودند: جمهوری اسلامی نه کلمه کم؛ نه یک کلمه زیاد!》 و این نشان دهنده حاکمیت مردم سالاری دینی است.

وی بیان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه گچساران و باشت قرار داریم و ما مسئولان باید بی طرف و امانتدار باشیم و بر مدار قانون کار کنیم.

کلانتری تاکید کرد: آن کسی که لباس مسئولیت بر تن دارد باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کند.

وی افزود: می خواهیم استان ما در صدر باشد و زمانی این مهم میسر است که مدیران ما قانون گرا باشد.
کلانتری گفت: رفتار دوگانه مدیر خیانت به نظام و انقلاب است.

مقام ارشد اجرایی استان، گفت: همه امکانات طبق قانون انتخابات باید در اختیار فرمانداران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: روند بیماری کرونا به ما هشدار می دهد که نباید غفلت کنیم.

کلانتری افزود:فرمانداران، از برپایی متینگ های شورای شهر که باعث انتشار بیماری کرونا می شود جلوگیری کنند و به جای آن از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنید و جایی که تجمع باشد باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

استاندار با تاکید بر اینکه در زلزله دنا همه پای کار بودند؛ از حمایت های نماینده ولی فقیه، نماینده خبرگان رهبری، مجمع نمایندگان استان، دستگاه های اجرایی، شورای اداری و بنیاد مسکن تقدیر کرد.

وی افزود: برخی سعی می کنند ذهن مردم را از آنچه که نظام انجام داده دور کنند.
کلانتری گفت: با تمام وجود باید در خدمت مردم باشیم که سریع تر در منازل خود ساکن شوند.

وی گفت: خبر خوش برای مردم شهرستان بهمئی داریم؛ با پیگیری ها و تلاش خط انتقال و پست با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان برای تامین برق این شهرستان ایجاد می شود.

کلانتری افزود: از زحمات وزیر نیرو، دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان و مجموعه برق استان و شهرستان تقدیر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا ۴۸ ساعت آینده به طور کامل برق وارد مدار شده و مشکل منطقه برطرف می شود.

کلانتری همچنین گفت: پست موقت با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان جهت بهره برداری در سال جاری نیز پیش بینی شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت