پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 خرداد 1400 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 100002

در نشست کمیته کشاورزی نوین ستاد ایت الله رییسی مطرح شد:

روشنفکر: عرصه انتخابات، کشتی نجات است نه میدان کشتی جریانهای مختلف/ عسکری: نباید بگذاریم نگاه لیبرال گرایانه بر کشور مسلط شود

کمیته کشاورزی نوین ستاد ایت الله رییسی در استان امروز میزبان نماینده بویراحمد دنا و مارگون و نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بود.

صدای جنوب:

ستاد مردمی کمیته  کشاورزی نوین و تعاونگران زیرمجموعه اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس کمیسون کشاورزی و دکتر مهدی روشنفکر نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این آیین گفت: دکتر روشنفکر نماینده ای هستند که با پیگیری ها و تخصص خود سبب عضویت در کمیسیون عالی آموزش، عضو کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون ها شده است و این جای بسی تقدیر دارد. همچنین از نمایندگان جامعه تعاونی و کشاورزان که این نشست را ترتیب دادند، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی با ابراز انتقاد از عملکرد تاج الدینی رئیس جهادکشاورزی استان در حضور نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و همچنین نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، با ابراز نگرانی از کوتاهی و تبعیض در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: این یک گلایه نه، بلکه یک واقعیت است که در این سازمان تبعیض قایل می شوند و این برمی گردد به دولت ناکارآمد تدبیر امید که شاید ما آخرین نفری هستیم که گلایه می کنیم، ضعف این دولت سبب ایجاد چنین مشکلاتی شده است.

محمدی خطاب به دکتر روشنفکر، اذعان داشت: بخشی از این مشکلات را قطعا شنیده اید و پیگیری هم کرده و ترتیب اثر خواهید داد، امیدواریم توسط نایب رئیس کمسیون نیز پیگیری شوند.

رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی چالش های بخش کشاورزی، عنوان کرد: منفعل و بدون برنامه بودن این سازمان در استان، تعطیلی و فضای مرده حاکم بر سازمان که سبب ناامیدی و بی انگیزگی کل مجموعه، مدیر ارشد این سازمان فاقد کمترین توانایی مدیریتی و برنامه در بخش کشاورزی بوده که سبب تنزل جایگاه سازمانی جهادکشاورزی در بین دستگاههای اداری شده و کمترین نقش را دارد، این موارد تنها بخشی از مشکلات بخش کشاورزی و گلایه های مردم است.

وی ادامه داد: ساختار غلط سازمانی جهاد کشاورزی، تجمع نیروهای در سطح شهرستانی در مرکز شهرستان، مهندسین ناظر بکار گرفته در مرکز خدمات عمدتا در مراکز حومه شهرها مستقر شده و تراکم آنها سبب شده میز و صندلی به تعداد آنها موجود نیست! ، مراکز خدمات جهاد کشاورزی توان ارایه خدمات به کشاورزان را ندارند بطوریکه تنها قادر به توزیع کود شیمیایی هستند و خبری از نظارت و راهنمایی نیست.

محمدی اضافه کرد: اعتبار بلاعوض خشکسالی بدون هیچ نظارت و ضابطه ای توزیع شده، بطوریکه کسانی که کمترین آسیب را از خشکسالی دیده اند با رابطه بیشترین کمک های بلاعوض را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه قریب به یکسال است که سازمان جهاد کشاورزی بدون معاونت برنامه ریزی کار می کند، تصریح کرد: مدیریت مصرف آب در این سازمان رها شده و هیچ برنامه ای در این باره اجرایی نشده است. در بین مردم و حتی کارکنان این باور حاکم شده است که اگر سازمان جهاد کشاورزی به کلی تعطیل شود هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد، بلکه موانعی هم بر سر راه توسعه کشاورزی است کنار خواهد رفت، این باور عمومی موجب ناامیدی است و هرچه زودتر باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: در استانی که عمدتا کشاورزند یا کشاورز زاده هستند چنین رویکردی آسیب زا است، در پایان دولت هستیم و اگر جای خواهش یا التماس دارد استدعا داریم این مشکلات را به جد بررسی کنید.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و ماگون در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان در این آیین گفت: ویژگی های خاصی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نقطه از وطنمان دارد، ظرفیت ها و نعمت های خوبی عطا شده است، اما نعمت های دیگری به غیر از این نعمت ها از جمله همدلی، همراهی و تعامل مردم باهم خواهد بود که نعمتی است از جانب خداوند و بیش از ۹۹ درصد از این ملت شیعه هستند.

دکتر روشنفکر خطاب به نایب رئیس کمیسیون کشاوری مجلس تصریح کرد: ۱۰ درصد از آب های روان کشور در این استان است که یک درصد از وسعت کشور را دارد، بیش از ۲۵ درصد از گونه های گیاهی و نایاب و ۲۰ درصد از کل نفت و گاز کشور را به خود اختصاص داده است، اینهمه نعمت می طلبد که توجه و نگاه ویژه ای به این سرزمین شود.

وی افزود: تخصص شما به عنوان نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در این بخش کشاورزی است و نیاز به توجه و راهنمایی شما داریم، ما آمدیم در کنار این حوزه تخصصی شما برنامه انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می کنیم.

نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در پاسخ به سوال بعضی ها که می پرسند چرا باید با وجود مشکلات در انتخابات مشارکت کنیم، باید گفت؛ برای آرمانها و اهداف این نظام در طول این ۴۰ و اندی سال آنقدر خون دادیم تا این نظام پا بگیرد، نباید اجازه بدهیم آنهمه هزینه و خونی که دادیم هدر برود. باید هم مردم را بیدار کرده و هم مسئولینی که به خواب رفته اند را بیدار و پای کار بیاوریم.

وی در پایان یادآور شد: همه ما با هر سلیقه و نگاه و دیدگاهی در یک کشتی قرار داریم، اگر کشتی آسیب ببیند همه در خطریم. اینجا کشتی است نه میدان کشتی که همدیگر را هل دهیم و با صندوق قهر کنیم و به بهانه تحریم انتخابات از حضور حداکثری دوری کنیم. لذا می طلبد برای نجات این کشتی همه پای انقلاب بایستیم و در انتخابات شرکت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در این آیین گفت: امروز بنا بر این است که مردم نفس راحتی بکشند، مردمی که ۸ سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند، سالها تحریم و فقر را تحمل کردند، همین مردمی که ولی نعمتان انقلاب هستند و با ناملایمات کنار آمدند و فرزندانشان را به قربانگاه فرستادند، این ملت مستحق این مشکلات نیستند.

محمدجواد عسکری افزود: نباید بگذاریم نگاه لیبرال گرایانه بر کشور مسلط شود. راه نجات کشور در حضور مدیرانی با تفکر انقلابی و کار جهادی است.

ما بالغ بر ۳۰۰ هزار فارغ التحصیل کشاورزی داریم، برای اینها چه کاری کردیم؟

وی ادامه دد: انسانهای متخصص، متعهد و دلسوزی داریم اما نگاه غربگرایانه اینها نگذاشته اند مدیران قوی کار کنند. نگاه انقلابی می گوید باید شخصیتی همچون آیت الله رئیسی بیاید تا با تمام وجودش به انقلاب خدمت کند.

عسکری اظهار داشت: ما بر این باوریم که هرکس در راستای اهداف انقلاب حرکت نکند فردا باید محاکمه شود، فردای بعد از انقلاب باید آقای حسن روحانی و دیگران محاکمه شوند که چرا نگذاشتند قابلیت های بالقوه به صورت بالفعل دربیاید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: اگر توانستیم موشک نقطه زن تولید کنیم، چرا برای تامین حداقل های زندگی مردم دچار مشکلیم؟ همه اینها برگرفته از منافع شخصی افرادی است که اگر مشکلی برای کشور پیش بیاید بار خود را می بندند و از کشور خارج می شوند.

وی با تاکید بر انتخاب گزینه اصلح، عنوان داشت: همه تایید شدگان و حتی عدم احزاری ها برای ما محترمند اما برای اینکه بدانیم چه کسی را انتخاب کنیم باید به برنامه های آنها توجه کنیم. انتخاب ما حضرت آیت الله رئیسی است و به برنامه ها و نگاه انقلابی ایشان اعتماد و ایمان کامل داریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت