پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 خرداد 1400 ساعت 09:03:: شناسه خبر: 100123

سد تنگ سرخ با ماده ۵۶ جان دوباره می گیرد/تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار سد تنگ سرخ در ابتدای ۱۴۰۰/ کلنگ زنی سد سقاوه

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

از ظرفیت‌ های ماده ۵۶ قانون الحاق بودجه برای پروژه‌ های مهم و اولویت‌ دار آبی استان اخذ شد.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد از انقلابی در حوزه آب استان خبر داد و گفت: با پیگیری استاندار، تلاش های مجمع نمایندگان استان و زحمات شبانه روزی مجموعه آب منطقه ای استان در دولت تدبیر و امید مجوز اعتبار از ظرفیت‌ های ماده ۵۶ قانون الحاق بودجه برای پروژه‌ های مهم و اولویت‌ دار آبی استان اخذ شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از   روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان رسول فرهادی در جمع خبرنگاران حجم سرمایه گذاری وزارت نیرو در خصوص سد تنگ سرخ از محل ماده ۵۶ را ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد حجم سرمایه گذاری وزارت نیرو در خصوص سد سقاوه را ۲۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: حجم سرمایه گذاری این وزارت خانه در خصوص سدآبریز ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی حجم سرمایه گذاری این وزارت خانه برای ۳ سد تنگ سرخ، سقاوه و آبریز از محل ماده ۵۶ را در مجموع ۲۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

فرهادی در بخش دیگری از سخنانش به بخشی از پروژه های بهره برداری شده در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: آبرسانی به دشت امامزاده جعفر با هدف تامین آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ماهور باشت، امامزاده جعفر در بازه زمانی ۲ ساله به بهره برداری رسید.
وی افزود: یکصد و ۱۲ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار هزینه شد.

فرهادی یکی دیگر از پروژه های شاخص در دولت یازدهم را ساماندهی رودخانه دیل از توابع شهرستان گچساران برشمرد و اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۸۳ آغاز ولی در دولت تدبیر و امید به اتمام رسید.

وی هدف از اجرای پروژه را ساماندهی رودخانه به طول ۲ کیلومتر، احداث ۴ سیل عرضی و ۲ بند کنترل سیلاب عنوان کرد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شد.

گفتنی است بخش های بعدی این گزارش در روزهای آتی تکمیل می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت