ستاد ممیزی املاک شهر دهدشت در راستای درآمد پایدار و دولت الکترونیک با کمک بخش خصوصی در محل ساختمان شهرداری دهدشت افتتاح گردید.
صدای جنوب:
با پیگیری های مستمر شهردار دهدشت و بدون توجه به هیاهو و وعده های رنگارنگ انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر ، باحضور بالوایه رئیس محترم شورای شهر، ستاد ممیزی املاک شهر دهدشت در راستای درآمد پایدار و دولت الکترونیک با کمک بخش خصوصی در محل شهرداری دهدشت افتتاح گردید.
احسان تابش نژاد امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت شهری برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در حوزه مسایل شهری نیازمند اطلاعات دقیق و به هنگام از شهر می باشد گفت: در حال حاضر تهیه و گردآوری این اطلاعات با توجه به گسترش و پیشرفت استفاده از تکنولوژی اطلاعات (IT) و GIS در حداقل زمان و به صورت مطلوب صورت می گیرد.
وی افزود: شهرداری ها به عنوان متولیان اصلی شهر در زمینه نوسازی و بهسازی به استناد قانون نوسازی و عمران شعری مصوب ۱۳۴۷ می توانند نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات شهر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بانک های اطلاعاتی، بانک اطلاعات املاک است گفت: برای دست یافتن به این مهم بایستی بازدید میدانی صورت گیرد و اطلاعات مربوط به املاک در فرم های خاصی که برای این منظور تهیه شده اند ثبت گردند.
احسان تابش نژاد نکته مهم در این زمینه را دستورالعمل های ثبت و گردآوری اطلاعات دانست و گفت: باید این اطلاعات بنحوی تعریف شوند تا همه ممیزین بازدید درک واحدی از آن داشته باشند.
شهردار دهدشت تحت وب بودن سامانه شهرداری در راستای تکریم به ارباب رجوع و به حداقل رساندن حضور فیزیکی افراد در شهرداری را یکی از نتایج مهم این طرح دانست.
وی ابراز داشت؛ مهمترین و اساسی ترین کاری که میتوانستم در این مقطع کوتاه مدت مدیریت، پایه ریزی کنم همین واحد پلاک بندی و ممیزی بوده و واقعا امروز خوشحالم که این مهم در حال تحقق هست.
وی عنوان کرد:با توجه به وسعت و پراکندگی و تنوع در بافت کالبدی شهر پیشبینی می شود پروژه مذکور یکسال بطول بینجامد تا به اهداف نهایی خود برسد
شهردار دهدشت مهمترین خروجی ممیزی املاک را در چند بند عنوان کرد:
– مشاهده همزمان اطلاعات و نقشه املاک
-امکان تهیه لایه های GIS براساس اطلاعات گردآوری شده
– سهولت در محاسبه و صدور عوارض نوسازی مشاهده اطلاعات پرونده شهرسازی و عدم نیاز به مراجعه مداوم کارشناس به محل
– امکان به روز کردن سریع نقشه از طریق گردآوری اطلاعات
– ایجاد بانک اطلاعاتی از پراکندگی، نحوه توزیع و تخصیص کاربری های شهری
– شناسایی دقیق تعداد، کاربری اعم از مسکونی – اداری- تجاری – کارگاهی و بخصوص دکه های ثابت و سیار در سطح شهر.
– مکانیزه نمودن سیستم پاسخگویی به شهروندان در قبال اطلاعات درخواستی
– سهولت در تصمیم گیری جهت تعریف پروژه در عمران وآبادانی شهر با توجه به اولویت های بوجود آمده در سطح شهر
– دسترسی اسان به امار و اطلاعات کالبدی شهری برای مسئولان شهری
– مدیریت زمین های خالی در تملک شهرداری جهت احداث و تعریف پروژه های جدید در راستای جلب مشارکت مردمی و نیز جلب سرمایه گذار خصوص
– امکان مشاهده همزمان تمام کاربری های موجود در شهر تحت سیستم جی ای اس در جهت بالا بردن کیفیت مدیریت شهری