پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 خرداد 1400 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 100557

عملکرد درخشان مدیر جوان شبکه بهداشت ودرمان چرام در سال نخست خدمت

نشست خبرنگاران شهرستان چرام با مدیر شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان برگزار شد.

صدای جنوب:

نشست خبرنگاران شهرستان چرام با مدیر شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان برگزار شد.
در این نشست،حسن هدایت نیا با قدردانی از فعالیت شایسته خبرنگاران و همکاری همیشگی انها گفت: بالابردن اگاهی عمومی و اطلاع رسانی به موقع از رسالت خبزنگاران است که در این زمینه خبرنگاران چرام با عملکرد درخشان خود بویژه در دوران کرونا فصل نوین و برجسته ای را رقم زدند.
هدایت نیا افزود: داشتن تقوا درفضای مجازی مهم است و باید همگان بویژه اصحاب رسانه مراقبت کنند که اظهارنظرچالشی نداشته باشند و جایگاه خطیر خویش را حفظ نمایند.
مدیرشبکه بهداشت ودرمان گریزی به‌عملکرد خویش زد و ادامه داد:
راه اندازی ساختمان‌ مرکز خدمات جامع سلامت القچین سفلی و تحت پوشش قراردادن ۶ خانه بهداشت با جمعیتی حدود ۶۰۰۰ نفر در مدت مسئولیت قریب به یکساله اینجانب کمک شایانی در بحث ارائه و دسترسی اسان به مراقبتهای بهداشتی درمانی نموده است.
وی گفت:مرکزالقچین سفلی نیازمند همکاری مردم جهت اهدای زمین برای ساخت وساز ساختمان فیزیکی این مرکزمی باشد تا این واحد بهداشتی درمانی بتواند بهترخدمات ارایه نماید.

هدایت نیا بابیان اینکه خانه بهداشت روستای بلدان دروزارت مصوب شده بود با همکاری اموزش پرورش در بحث ارایه فصای فیزیکی درهمین مدت کوتاه راه اندازی شده ،گفت:
در خانه های بهداشت فشیان‌،تمبی، بلدان والقچین کمبود نیروداشتیم که بامساعدت وهمکاری دانشگاه علوم پزشکی با تعدیل نیرو این مشکل هم حل گردید.
وی خرید مواد ازمایشگاهی جهت انجام ازمایشات تیرویید برای زنان باردار را بعد از دو سال گام دیگری در دوران مدیریت خود برشمرد و گفت:این واحد ازمایشگاهی با دستگاه های پیشرفته اماده ارایه خدمات به مراجعین می باشد.
هدایت نیا با اشاره به مشکلات زباله عفونی در بخش های بهداشتی درمانی درشهرستان گفت: خوشبختانه با قراردادی که با بیمارستان دهدشت انعقاد گردید کلیه زباله های عفونی شهرستان جمع اوری و دربیمارستان دهدشت بصورت بهداشتی امهاء میشوند.
وی سرقت ازخانه های بهداشت را در سالیان گذشته را معضلی جدید برشمرد و افزود: جهت ایمنی وجلوگیری از سرقت اموال خانه های بهداش برای کلیه خانه های بهداشت تحت پوشش دزدگیر نصب و حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه گردید.
حسن هدایت نیا گفت:قبل از مسئولیت بنده،کلینیک تخصصی فقط سه متخصص داخلی، اطفال وارتوپد داشت که با پیگیری ها ورایزنیهای انجام شده با متخصصین هم اکنون علاوه بر تخصص های نامبرده متخصص زنان ،جراح عمومی ،کلیه ،سونوگرافی وچشم پزشکی در حال خدمات رسانی به مردم شریف شهرستان هستند.
این مسئول بابیان اینکه در بحث نیروی انسانی مشکلاتی نیز بود خاطرنشان کرد: بامکاتبات صورت گرفته و همکاریهای معاون محترم توسعه دانشگاه ۱۲ نیروی بهداشتی و درمانی از جمله نیروهای رادیولوژی،علوم ازمایشگاهی ،تغذیه،مراقب سلامت نیروهای فوریت های پزشکی جذب و یا درحال جذب وبکارگیری می باشند.
وی افزود:دربحث نیروهای قراردادی نیز ۴ نیرو جذب شد و مشکل راننده امبولانس های مراکز خدمات سلامت سرفاریاب و سواری نیزبرطرف گردید.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان چرام جابجایی و راه اندازی ازمایشگاه اب در مرکز خدمات سلامت کره شهبازی را‌اقدام دیگری عنوان کرد که در فصای فیزیکی بسیار مناسبی راه اندازی شده است.
حسن هدایت نیا گفت:در زمینه تجهیزات پزشکی یک دستگاه مانیتورینگ ؛ دو عددتختcpr جهت موارد اورژانسی در اتاق احیای مراکز سرفاریاب وچرام ، یک دستگاه نوار قلب ؛دستگاه ساکشن و دستگاه دی سی شوک(در حال خرید) با همکاری معاونت درمان دانشگاه تامین ودراختیار شبکه بهداشت چرام قرار داده شده است که کمک شایانی جهت امر درمان بیماران اورژانسی خواهند داشت.هزینه خرید این دستگاهها ۴۰۰میلیون تومان بوده است.
هدایت نیا گفت:با راه اندازی دستگاه های چشم‌ پزشکی شامل دستگاههای پیشرفته معاینات چشم پزشکی شامل اسلیم لمپ، تریال فریم، تریال لنز،اتورفرکتوکراتومتر
تونومتر، لنزومتر؛چارت اسنلن و… کلیه معاینات چشم پزشکی و تشخیص بیماری های چشمی درشهرستان انجام میشود که در این امر هم اکنون دراستان پیشرو هستیم و همشهریان عزیز دیگر نیاز نیست جهت امر درمان به شهرستان و استانهای همجوار مراجعه کنند.

وی آموزش نیروها در بحث مسائل بهداشتی وارتقا سواد سلامت را از مسایل مهم حوزه سلامت برشمرد و گفت:در بحث اموزش نیروها نیز با اعتبار ۷۰ میلیون تومان ۳ دستگاه ویدئو پروژکتور و ۱۰۰ عدد صندلی جهت سالنهای اموزش مراکز خدمات سلامت چرام،سرفاریاب، کره شهبازی خرید، نصب و راه اندازی گردید.
بحث مهمانسرای شبکه بهداشت ازدیگر موارد لازم وضروری بود که مدیر شبکه بهداشت ودرمان به ان پرداخت و گفت:این طرح در ساختمانی در مرکز خدمات کره شهبازی با زیربنای حدود۴۵۰ متر با تامین اعتبار۳۰۰ میلیون تومان از دانشگاه و حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی از پروژهای مهم دیگری است که با نهایت همکاری ریاست محترم دانشگاه و پیگیریهای انجام شده درحال راه اندازی است که کمترازیکماه دیگر به بهره برادری خواهد رسید.
این مسیول ادامه داد: ساختمان مرکز اورژانس فوریت های جاده ای سادات در زمینی به زیربنای ۶۳۰ متر وزیربنای ۱۴۷ متر با اعتباری بین ۴۰۰ تا۴۵۰ میلیون حدود ۷۵درصدپیشرفت فیزیکی داشته که ۷۰ میلیون تومان هزینه برق دارد و درصورت نبود مشکل کمترازدوماه دیگر شاهد افتتاح وبهره برداری ان خواهیم بود.

حسن هدایت نیا مهمترین پروژه عمرانی در حوزه بهداشت درمان این شهرستان را بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام عنوان کرد وگفت:این پروژه در سال۹۶کلنگ زنی شد اما تاتیرماه۹۹ فقط ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

هدایت نیا تاکیدکرد:بیمارستان چرام در زمینی به مساحت ۲ هکتار و زیربنای ۴۴۱۳ مترزیربنا و در دوفاز درحال احداث است که فازاول شامل اسکلت سازه بالای ۴۵درصد پیشرفت داشته است.
وی با قدردانی از مجموعه وزارت بهداشت،رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان،حجت الاسلام موحد نماینده مجلس ودکترتقوی نژاد معاون محترم تویعه کزارت بهداشت تصریح کرد: در اواخر سال ۹۹ حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شد و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی را به این پروژه اختصاص و کمک نموده اند.
وی افزود:در جلسه ای که باحضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، شهردار وبرخی اعضای شورای شهر چرام در دانشگاه برکزار گردیدهزینه پروانه ساخت بیمارستان به شهرداری پرداخت( ۸۰درصدپرداخت و ۲۰ درصدبقیه درسال جاری تسویه میگردد) وپروانه بیمارستان صادر گردید.
وی گفت: طبق قرارداد با پیمانکار فازاول پروژه بیمارستان باید تا شهریور ماه امسال تکمیل وتحویل گردد.

هدایت نیا در بحث مشکلات حوزه سلامت شهرستان افزود:تنها دستگاه رادیولوژی شهرستان، انالوگ بوده وعمر مفید ان تمام شده که بارایزنی های انجام شده با ریاست محترم دانشگاه ونماینده مردم درمجلس شورای اسلامی درحال پیگیری تامین دستگاه رادیولوژی دیجیتال باهزینه حدود ۲میلیاردتومانی می باشیم .
هدایت نیا تلاش برای خرید و راه اندازی دستگاه دیالیز در اینده ای نه چندان دور را از برنامه های آتی خود عنوان کرد و گفت:با این اقدام مشکلات بیماران دیالیزی در شهرستان برطرف خواهد شد.

این مسئول افزود:اورژانس ۱۱۵ جاده ای در سادات، سرفاریاب و شهر چرام فعال بوده ودرحال ارائه خدمت شبانه روزی به مر م عزیز می باشند و برای حوزه سواری نیز مرکز جدید فوریتها تاییدشده و درصورت تامین نیرو وامبولانس در اینده ای نه چندان دور شاهد راه اندازی این مرکز خواهیم بود.
حسن هدایت نیا تصریح کرد:در بحث بیماری کرونا مرکزنمونه گیری کرونا در مرکز خدمات سرفاریاب راه اندازی که مراکز سوازی و سادات را تحت پوشش خود قرار می دهد.
هدایت نیا گفت: جهت کنترل وپیشگیری بیماری کروناحدود۵۰ تا ۵۵ درصد گروههای سنی مورد نظر و واجد شرایط واکسینه شده اند ..ایشان بیان داشتند با تلاش ومدیریت کامل ستاد کرونای شهرستان در راس فرماندار محترم ازتیرماه ۹۹ تاکنون وضعیت بیماری در چرام قرمز نشده و چرام تنهاشهرستانی بود که وضعیت سفیدبیماری را به مدت ۱هفته تجربه کرده است.
هدایت نیا درپایان گفت:۹ دستگاه یخچال و یک عدد فریزر جهت نگهداری وتوزیع واکسن برای مراکز و خانه های بهداشت شهرستان از معاونت بهداشتی استان تامین و بزودی توزیع میشوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت