پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1395 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 1008

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه:

ورود دام غیرمجاز ازبهبهان علل شیوع بیماری تب برفکی درکهگیلویه

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه همچنین از واکسینه کردن ۱۱۰هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی طی دوماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

۲۰۱۶۰۴۰۴_۱۱۱۱۳۴-۱

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه درنشستی باخبرنگاران گفت: این شهرستان کمترین تلفات در خصوص بیماری تب برفکی نسبت به سایر شهرستان های استان را داشته است.

کرم الله کیانی افزود۹۸ درصد دام های حومه غربی دهدشت علیه این بیماری واکسینه شده اند.وی سهمیه واکسن شهرستان کهگیلویه در خصوص این بیماری در سال ۹۴ را ۱۷۶هزار و ۵۰۰دوز عنوان و بیان کرد: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۱۳هزار و۵۰۰ راس گاو و گوساله در سه نوبت علیه این بیماری واکسینه شدند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه همچنین از واکسینه کردن ۱۱۰هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی طی دوماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

کیانی تصریح کرد: دام های همه مناطقی که احتمال سرایت این بیماری وجود دارد از جمله حومه غربی، بخش سوق، کوه پنبه و روستای لاش در قلعه رییسی، لیراب و درغک در بخش دیشموک و همه مناطق مرزی شهرستان واکسینه شدند.

وی از واکسینه کردن ۹۰۰ راس دام در کوه راک و ۱۲۰۰ راس دام در بلربیشه علیه این بیماری خبر داد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه تعداد دام های سبک در کهگیلویه را ۵۶۵هزار راس عنوان و افزود: از این تعداد ۱۴۵هزار دام واکسینه شدند.

کیانی بیان کرد: تعداد دام های سنگین ۱۴هزار راس هستند که همه آنها نیز واکسینه شدند.

وی تاکید کرد: داروی علیه تب برفکی در شهرستان کهگیلویه وجود دارد اما این میزان بسیار کم است و جوابگوی این همه دام نیست.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: علت شیوع این بیماری در شهرستان کهگیلویه ورود دام غیرمجاز از شهرستان بهبهان به لنده بود.

کیانی جلوگیری از ورود دام آلوده تا رفع کامل بیماری، رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای فردی اکیپ های واکسیناتور، عدم برداشت و انتقال کود آلوده، سوزاندن لاشه و فضولات و هرگونه وسایل آلوده یکبار مصرف، ضدعفونی و رفع آلودگی دامداری های آلوده و ضدعفونی روزانه وسایل نقلیه حمل شیر در زمان ورود و خروج را از جمله راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری عنوان کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت