پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1400 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 101153

مهمترین و اساسی ترین عامل کاهش مشارکت فاصله گرفتن مردم از نظام به خاطر عملکرد ضعیف دولت در هشت سال گذشته بود/مورد بعدی در کاهش مشارکت اختلالات در جریان رای گیری در ساعاتی از روز انتخابات به دلیل کمبود تعرفه، قطع شدن اینترنت و تعطیلی حوزه های رأی گیری بود/گروهی هم با شعار انقلابی گری و گروهی با شعار عدالت خواهی تمام نهادهای نظام از دستگاه‌های زیرمجموعه رهبری تا باقی نهادها را زیر هجمه انتقادات بی محابای خود قرار دادند

یکی از دقیق ترین تعابیر برای این انتخابات تعبیر انتخابات زیر آتش است منظور از آتش،آتش رسانه ای در یک جنگ روانی ۸ سال است. به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛حجت السلام فرهمند در خطبه های این هفته نماز شهر چرام گفت: رهبر انقلاب به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد پیام شکرانه […]

یکی از دقیق ترین تعابیر برای این انتخابات تعبیر انتخابات زیر آتش است منظور از آتش،آتش رسانه ای در یک جنگ روانی ۸ سال است.



به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛حجت السلام فرهمند در خطبه های این هفته نماز شهر چرام گفت: رهبر انقلاب به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد پیام شکرانه و شادباشی صادر کردند که دارای چند محور اصلی بود.

امام جمعه موقت افزود: این پیام در سه محور بیان ویژگی های ملت شریف ایران، توصیف انتخابات ۲۸ خرداد و اشاره به تهدید ها

ایشان در بیان ویژگی های ملت ایران به باوفا بودن ملت،بزرگ و سربلند بودن،ایستاده در برابر تبلیغات وسوسه های دشمن،حاضر در قلب میدان سیاسی،پیروز بزرگ انتخابات،دارای عزم راسخ،و برخوردار از دل امیدوار و دیده بیدار بیان شدند.

 

وی با بیان اینکه حقیقتاً باید در مقابل این ملت سر تعظیم فرود آورد ادامه داد:

ایشان در توصیف انتخابات آن را حماسی و شور آفرین و آزمون بزرگ دانستند و آن را توفیق الهی و نظر رحمت خداوند علیم و قدیر بر ایران و جمهوری اسلامی دانسته اند.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در موضوع تهدیدها و عواملی که می توانستند مشارکت در انتخابات را کمرنگ کنند هم فرمودند یکی از عوامل کاهش مشارکت گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف بود، گفت: جایی که دولت نتوانست به وضعیت معیشت مردم را سر و سامان دهد و روز به روز سفره مردم کوچکتر شد و متاسفانه مردم ناکارآمدی بعضی مدیران دولت را پای نظام نوشتند.

فرهمند با بیان اینکه عامل بعدی در این مورد تهدید بیماری کرونا بود، افزود:

کرونا از سه جهت در زندگی مردم تاثیر داشت تاثیر بر سلامتی و بهداشت ، طبق پیش‌بینی و نظرسنجی ها ۱۰ درصد در کاهش مشارکت تاثیر داشته و دومین تاثیر کرونا در معیشت و اقتصاد و اشتغال مردم بود موج های چهارگانه کرونا در یک و نیم سال گذشته تاثیرات منفی بر روحیه مردم گذاشته است و در این میان مدیریت ضعیف دولت در کنترل کرونا و نقش منفی آن بر زندگی مردم بسیاری از انگیزه ها را کاهش داد.

امام جمعه موقت با بیان اینکه تعطیلی میتینگ ها و نشست ها و جلسات ستاد ها به خاطر کرونا و فقدان حضور خیابانی مردم و هواداران در برگزاری تبلیغات کم اثر انتخاباتی موثر بود، گفت: عامل بعدی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات مخالفت‌ها و دلسرد کردن مردم به حضور در انتخابات که از ماه‌ها قبل چه در داخل و چه در بیرون کشور که توسط معاندین و منافقین و سلطنت طلب ها و بعضی مزدور های داخلی شکل گرفت.

وی عنوان کرد: مورد بعدی در کاهش مشارکت اختلالات در جریان رای گیری در ساعاتی از روز انتخابات به دلیل کمبود تعرفه، قطع شدن اینترنت و تعطیلی حوزه های رأی گیری بود.با وجود همه این تهدیدها معنای اینکه رهبر حکیم انقلاب پیام شادباش و شکرانه میفرستند این است که توطئه رای بی رای دشمنان خارجی و منافقان داخلی عمق به پیچیدگی زیادی داشته و همچنین حضور قریب به ۵۰ درصد توانسته کشور امام زمان را نجات دهد.

 

فرهمند با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ با تمام فراز و نشیب ها به پایان رسید و ۴۹ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند این انتخابات از جهات متعددی دارای ویژگی است، گفت: مهمترین بحث در انتخابات که اصلی ترین ویژگی آن محسوب می شود کاهش مشارکت مردمی نسبت به دوره های قبل است که باید به آن پرداخت.

وی افزود: یکی از دقیق ترین تعابیر برای این انتخابات تعبیر انتخابات زیر آتش است منظور از آتش،آتش رسانه ای در یک جنگ روانی ۸ سال است.

فرهمند عنوان کرد: به تعبیر ما یک جنگ رسانه‌ای،روانی هشت ساله را پشت سر گذاشته ایم که مردم از آسمان و زمین زیر آتش دشمن قرار داشتند و طبیعی است که در چنین حالتی امکان حضور و مشارکت حداکثری فراهم نخواهد شد.

مهمترین و اساسی ترین عامل کاهش مشارکت فاصله گرفتن مردم از نظام به خاطر عملکرد ضعیف دولت در هشت سال گذشته بود گره زدن اقتصاد مملکت به برجام معطوف کردن تمام ظرفیت‌های کشور به سیاست خارجی با چند کشور محدود غفلت از ظرفیت بی‌نظیر داخلی و نیز عدم توجه به ظرفیت خارجی مستقر در شرق دنیا موجب شد سفره مردم روز به روز کوچکتر شود و بسیاری از مردم در خرج و مخارج ابتدایی زندگی در بمانند با این حساب طبیعی است حضور مردمی کمرنگ شود.

وی بیان کرد: عامل بعدی در کاهش مشارکت سیاه نمایی خودی ها در داخل کشور می باشد. بسیاری از عناصر داخلی و خودی و با نیت خیرخواهانه و دلسوزانه به قصد انتقاد از دولت و دستگاه‌های مختلف نوک پیکان حمله را به سمت جبهه خودی گرفتند.

فرهمند افزود: گروهی با شعار انقلابی گری و گروهی با شعار عدالت خواهی تمام نهادهای نظام از دستگاه‌های زیرمجموعه رهبری تا باقی نهادها را زیر هجمه انتقادات بی محابای خود قرار دادند چه نتیجه ای جز فساد و ناکارآمدی نظام نداشت و بدانند که زمستان انتخابات گذشت و روسیاهی زغال تا همیشه تاریخ بر تارک شان خواهد ماند و این حضور حماسی ملت مشت محکمی بر دهان آن بود.

 

وی با بیان اینکه مطلب آخر در باب انتخابات در مورد انتخابات شورای شهر است.

اتفاقات عجیب و غریب و نادر و در بعضی موارد بسیار زشت و غیر انسانی رقم خورد، افزود:

از منحل شدن شوراهای هشت یا نه تا روستای بزرگ و کوچک خرید و فروش رای به صورت علنی این خود بالاترین بی قانونی در انتخابات است مسئولین ذیربط باید پاسخگو باشند که چرا یکی دو روز مانده به انتخابات عه‌ای باید عامدانه انصراف دهند؟

الان حق مردم روستاها چه میشود و چرا باید در شورای بخش به دنبال حل شدن مشکلات شان باشند.

فرهمند با بیان اینکه کسانی که مبادرت به خرید و فروش را هک کردند بداند این کار خلاف قانون و قطعاً یک حرام سیاسی است، افزود: بحمدلله مردم با بصیرت باره خودشان در بعضی موارد نشان دادند که پای کار انقلاب هستند و پول پاشی کثیف و خریدن رای تاثیری در عدم انتخاب افراد اصلح ندارد و مسئولان امر باید فکری به حال این پدیده شوم سیاسی بکنند.

 

فرهمند با بیان اینکه ششمین دور از مذاکرات وین در حالی به پایان می رسد گویا ادامه مذاکرات و اواسط این ماه موکول شده است یعنی احتمالاً در روز ۲۴ تیرماه همزمان با ششمین سالگرد برجام توافق بین انجام شود، گفت: در همین راستا هیئت تطبیق متشکل از نمایندگان دولت و مجلس برای بررسی توافق مزبور در حال تشکیل است. علیرغم برخی خبرها حکایت از آمادگی آمریکا برای لغو تحریم های بانکی و نفتی به کشتیرانی و معدنی از سوی رسانه‌های غربی منتشر شده است آمریکا به دنبال لغو کامل تحریم ها نیست و فقط به دنبال توقف موقت تحریم ها در مدت زمان ۱۲۰ تا ۱۸۰ روزه است و این فقط یک بلوف سیاسی است که آمریکا برای گروگانگیری اقتصادی ایران زده است.

 

امام جمعه موقت عنوان کرد:

در این باره چند نکته حائز اهمیت است:

۱_آمریکا لغو کامل تحریم‌ها را به‌گونه‌ای که نیاز به تمدید نداشته باشد را رد کرده است و فقط سخن از توقف و تعلیق گفته است که قابل قبول نیست.

۲_آمریکا زیر بار راستی‌آزمایی واقعی هم نرفته وبا طرح ایده گام به گام ، رفع کامل و بالمرّه تحریم‌ها را رد کرده است.

۳_آنها حاضر نشده اند ضمانتی برای عدم خروج مجدد از برجام بدهند پاسخ درخواست ایران برای عدم اعمال تحریم و عدم استفاده از مکانیزم ماشه یا (برگشت خودکار تحریم‌ها) را نداده اند.

۴_به اروپا و آژانس هسته‌ای اعتمادی نیست دقیقاً واضح است که هدف گذاری آنها برای برجام های منطقه‌ای و موشکی است.

۵_دولت کنونی ۴۵ روز پایانی خود را می گذراند نباید در این باره از خود هیچ عجله ای نشان دهد چون جناب آقای رئیسی در اولین نشست خبری خود گفتند روابط خارجی ما وابسته به برجام نیست و در آن محدود نمی‌شود پس لازم است با پرهیز از شتابزدگی برای توافق ااتزام کامل به سیاست‌های اعلامی از سوی رهبر انقلاب و طرح راهبردی مصوب مجلس رعایت شود.

 

وی با بیان هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی عزیز و ۷۲ نفر از یارانش در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ را داریم ،ضمن گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره شهدای این ترور ناجوانمردانه، این روز و هفته ای که به نام قوه قضاییه نامگذاری شده را خدمت عزیزانمان در قوه قضاییه تبریک عرض میکنیم، افزود: انشاالله کارکنان خدوم قوه قضاییه بتوانند با تأسی از شهدای هفت تیر کما فی سابق خدمات ارزنده ای را به ملت شریف ارائه بفرمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت