پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 تیر 1400 ساعت 19:04:: شناسه خبر: 101249

گزارشی از نشست خبری مسیولان قضایی کهگیلویه با اصحاب رسانه

رییس دادگستری کهگیلویه در این نشست تعداد پرونده های ورودی در مجموعه دادگستری طی سال گذشته را ۳۴ هزار و ۲۳۵ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۰۵ مورد رسیدگی و حل شدند.

صدای جنوب:

به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری مسوولین قضایی شهرستان کهگیلویه با اصحاب رسانه برگزارشد.
رییس دادگستری کهگیلویه در این نشست تعداد پرونده های ورودی در مجموعه دادگستری طی سال گذشته را ۳۴ هزار و ۲۳۵ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۰۵ مورد رسیدگی و حل شدند.
مصطفی محمودی مقدم عنوان کرد:تعداد پرونده های ورودی طی سال گذشته در دادگاه عمومی ۱۱هزار و ۹۲۱ مورد،پرونده های ورودی به دادسرا ۱۶ هزار و ۲۶۰ مورد،پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف دهدشت هم ۶ هزار و ۵۴ مورد بوده است.
محمودی مقدم با اشاره به اینکه مطالبه وجه نقد بیشترین فراوانی مطالبه در بین مراجعین بود گفت:۹۲۳ مورد پرونده مربوط به مطالبه وجد نقد بود،۸۲۲ مورد اعسار از پرداخت هزینه دادرسی،اعسار از پرداخت هزینه محکوم به،دعاوی مطالبه مهریه نیز ۳۶۹ مورد،۲۵۹ پرونده نیز مطالبه خسارت داشتیم.
وی افزود:۲۱۶ پرونده نیز الزام به تمکین از ناحیه زوج علیه زوجه،۲۱۱ مورد دعاوی اثبات مالکیت،۲۰۳ مورد دعاوی مطالبه وجه چک بودند.
رییس دادگستری کهگیلویه با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس با زندانیان گفت:با این رویکرد اظهارات زندانی را به صورت ویدیو کنفرانس اخذ می کنیم که علاوه بر بحث رعایت پروتکل های بهداشتی،از لحاظ تامین امنیت در جا به جایی زندانیان و همینطور هزینه ها و…اثر مثبتی داشته است و تا کنون ۲۱۰ جلسه ویدیو کنفرانسی برگزار شده است که ادامه دار خواهد بود.
محمودی مقدم درصد استفاده دستگاه قضایی شهرستان از سامانه ابلاغ الکترونیکی را ۹۵ درصد دانست و بیان کرد:امار ابلاغ سامانه الکترونیکی در دادگاه عمومی ۹۳ درصد،در دادسرا و شورای حل اختلاف هم هر کدام جداگانه ۹۶ بوده است که موجب کاهش هزینه ها،بالا بردن سرعت کار و اطمینان از رسیدن ابلاغیه ها را در پی داشته است.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت