پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 تیر 1400 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 101304

ضرورت پرداخت تسهیلات برای تحقق جهش تولید

در نشست گفتگوی دولت با بخش خصوصی بر ضرورت پرداخت تسهیلات برای تحقق جهش تولید تاکید شد.

به گزارش صدای جنوب ، رئیس اتاق بازرگانی وخدمات کشاورزی یاسوج در نشت گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به اینکه هزینه زیر ساخت‌ها برای واحد‌های صنعتی در استان زیاد است گفت: بهترین کمک برای حل این مشکل ارایه اعتبارات فنی و تسهیلات جهش تولید در استان است.

جبار کیانی افزود: همین امر موجب شده تا اقبال سرمایه گذران در استان برای راه اندازی واحدد‌های صنعتی کمتر شود و در نتیجه برخی واحد‌هایی که فعال بودند با مشکل مواجه شوند.
وی اضافه کرد: عمده پرونده‌های ورودی به ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان به دلیل نقدینگی و زیر ساخت است.

شهابی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم از ارایه تسهیلات جهش تولید در استان در سال جاری خبر داد و گفت: پارسال ۲۶ میلیارد تومان در همین زمینه برای کمک به راه اندازی واحد‌های مشکل دار با هدف جهش تولید پرداخت شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فعال شدن ۱۳ طرح صنعتی و گردشگری به واسطه نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.
صمیمی دوست بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر بانک‌ها برای راه اندازی واحد‌های راکد تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم تا زمینه راه اندازی واحد‌هایی که در زمینه زیر ساختی وفنی مشکل دارند بر طرف شود.

وی با توصیه به بخش خصوصی استان گفت: بخش خصوصی نباید صرفا متکی به تسهیلات بانکی باشد، کارخانه فولاد بویراحمد به عنوان ابر واحد صنعتی استان بدهی‌هایی به سیستم بانکی داشت که خوشبختانه با پرداخت ۶۰ میلیارد  بدهی خود به سیستم بانکی را تسویه و خوشبختانه فعال شد، ضمن اینکه در ماه‌های آینده چند واحد بزرگ صنعتی استان بدهی‌ خود با بانک را تسویه می‌کنند.

صمیمی دوست از بلوکه شدن بخشی از تسهیلات سرمایه‌گذاران در بانک انتقاد کرد و افزود: واقعیت موجود این است که اگر سرمایه‌گذاری برای ۵۰ میلیون تومان سه نفر ضامن ببرد بازهم بانک بخشی از تسهیلات را بلوکه می‌کند که در کمیته‌ ویژه‌ای موارد این چنینی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  باعث شده ۱۳ طرح صنعتی و گردشگری با حجم ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فعال شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان از میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان مربوط به سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها است، افزود: به نتیجه رسیدن این طرح‌ها موجب اشتغال ۳ هزار و ۷۷۹ نفر  در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

صمیمی دوست با اشاره به اختصاص تسهیلات به واحدها و شهرک‌های صنعتی در جوار روستاها گفت: قانون برای واحدها و شهرک‌های صنعتی در جوار روستاها تسهیلات در نظر گرفته که نیاز است نواحی صنعتی در شهرستان‌ها ایجاد شود تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت