پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1400 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 101709

ساخت بزرگترین سد آبریز در کهگیلویه بزرگ /پیش بینی هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ برای سد آبریز کهگیلویه بزرگ

ارتفاع سد آبریز کهگیلویه را ۱۴۴ متر و ظرفیت گنجایش مخزن آن را ۱۷۳ میلیون مترمکعب عنوان و خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیون مترمکعب از این میزان پیوست زیست محیطی دارد.

به گزارش. صدای جنوب حاجی زاده  معاون عمرانی استانداردر نشست  موافقت کمیته استانی با احداث سد ابریز  در یاسوج گفت؛ شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ با مشکلات و معضلات فراوانی در حوزه آب مواجه بوده که ساخت سد آبریز برای این شهرستان ها بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه مجوز شروع عملیات اجرایی ساخت سد آبریز در حوزه کهگیلویه از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صادر و به هیآت دولت ارسال می شود، اظهارداشت: امیدواریم مجوز ماده ۲۳ این سد تا پایان دولت تدبیر و امید صادر شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ برای سد آبریز کهگیلویه بزرگ نیز پیش بینی شده است و البته برای ساخت این سد باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز بهره برد.

حاجی زاده، ارتفاع سد آبریز کهگیلویه را ۱۴۴ متر و ظرفیت گنجایش مخزن آن را ۱۷۳ میلیون مترمکعب عنوان و خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیون مترمکعب از این میزان پیوست زیست محیطی دارد.

وی گفت: اولویت ما در ساخت سد آبریز کهگیلویه، تامین آب شرب ، آب کشاورزی ، صنعت و تامین برق است که اکنون کارهای مطالعاتی آن توسط کارشناسان و مشاوران طرح انجام گرفته است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۶ هزار هکتار اراضی در شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ زیر پوشش سد آبریز قرار می گیرد، تصریح کرد: این سد سالانه ۲۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد که با تولید آن مشکلات آبرسانی حومه غربی دهدشت حل می شود.

حاجی زاده گفت: باتوجه به درجه حرارت بالای دما و معضلات تامین آب، وجود یک سد جامع الاطراف که شهرستان های کهگیلویه ، چرام ، بهمیی و لنده را از این معضلات نجات دهد ضروری و امیدواریم عملیات اجرایی ساخت این سد در همین دولت شروع شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون سدهای این استان فعال بوده و خدمات فراوانی هم به استان و هم به استان های همجوار داشته اند.

حاجی زاده با تاکید براینکه سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد اول بنفع استان های همجوار است و سپس بنفع این استان، اظهارداشت: سدها منابع ملی بوده که اگر این سدها نبودند معلوم نبود چه بر سر استان های جنوبی می آمد.

   

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت