پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 تیر 1400 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 102143

گران تر شدن هزینه برق مشترکان پر مصرف

برق مشترکان پرمصرف کهگیلویه و بویراحمد در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴ گرانتر محاسبه می‌شود.

به گزارش  صدای جنوب ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان با اشاره به اینکه نوسانات و قطعی برق در برخی روز‌ها در استان به دلیل افزایش مصرف در ساعات پیک مصرف بوده است گفت: همین عامل باعث قطعی برق و بروز خسارت به وسایل برقی مشترکان خانگی می‌شود.

جمال معتمدی‌زاده با تاکید براینکه روزانه سهمیه مصرف برق استان از سوی شرکت توانیر تعیین می‌شود افزود: مصرف بیش از سهمیه اعلام شده باعث نوسانات و قطعی برق در استان و سوختگی شبکه‌های برق رسانی در سراسر کشور می‌شود.

آقای معتمدی زاده اضافه کرد: مهمترین راهکار برای کاهش خاموشی‌ها و پیشگیری از مشکلات تامین برق در استان مشارکت خودجودش مشترکان خانگی در صرفه جوی مصرف برق و همچنین استفاده نکردن از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج پیک مصرف است.
که با رعایت این شرایط مردم استان از برق پایدار و بدون نواسانات، قطعی و خاموشی‌های مکرر برخودار می‌شوند.

وی ساعات پیک مصرف را از ۱۳ تا ۱۸ عصر و ۲۰ تا ۲۴ شب اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بهای مصرف برق در ساعات پیک مصرف گرانتر حساب می‌شود لذا مشترکان خانگی از استفاده وسایل برقی پر مصرف از جمله ماشین لباس شویی، ماشین ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در این ساعات خوداری کرده و از این وسایل در ساعات عادی روز به ویژه از ساعت یک بامداد به بعد که بهای مصرف برق ارزان تر است استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد سهمیه برق اختصاصی به کهگیلویه و بویراحمد مصرف خانگی است، گفت: در صورت مشارکت مشترکان خانگی در رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در ساعات پیک مصرف، می‌توانیم فصل گرم سال را با کمترین قطعی برق و خاموشی‌ها به پایان برده و مشکلی برای مردم استان به وجود نیاید.

معمتدی زاده به راهکار‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در خصوص کاهش مصرف برق در استان هم اشاره کرد و افزود: تغییر ساعات کاری ادارات و سازمان‌ها به قبل از شروع ساعات پیک مصرف، تعطیلی کار ادرات در پنجشنبه‌ها، قطع برق واحد‌های صنعتی در ساعات پیک مصرف، خاموشی برق چاه‌های کشاورزی با کنتور‌های هوشمند درساعات پر مصرف، تشویق مشترکان کم مصرف و جریمه مشترکان خانگی و واحد‌های صنعتی پر مصرف از جمله راهکار‌های کاهش مصرف و رعایت الگوی مصرف در استان است.

معتمدی‌زاده به موضوع خسارات ناشی از نوسانات برق به وسایل برقی مشترکان خانگی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از وسایل برقی به خاطر نواسانات برق دچار خسارت می‌شود به همین منظور مشترکان خانگی بیمه هستند و در صورت بروز خسارات به وسایل برقی این مشترکان می‌توانند با تشکیل پرونده از طریق بیمه کوثر خسارت دریافت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت