پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1400 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 102461

تیراندازی در مراسم عروسی و عزا فرهنگی غلط است

خطیب نماز جمعه یاسوج: تیراندازی در مراسم عروسی و عزا ممنوع و فرهنگ غلطی است.

به گزارش  صدای جنوب” امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: حضرت علی (علیه السلام) فرمود: زبانت را به سلام به دیگران عادت بده که با این کار دوستانت زیاد می‌شود، با زبان می‌توان ترویج صلح و دوستی کرد و یا با یک کلام زبان سبب فتنه و جدایی بین یک‌خانواده و یا قوم می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: روز ۲۶ تیرماه سالروز شهادت زائرین خانه خدا در سال ۶۶ است، این واقعه در کنار خانه خدا و حرم الهی رخ‌داد و زائرین زیادی به شهادت رسیدند و لکه ننگی بر پیشانی آل سعود شکل گرفت امروز خانه خدا و مدینه در تسلط آل سعود است و آل سعود در خدمت استکبار و صهیونیسم است و سبب ویرانی جامعه اسلامی می‌شود.
وی به سالروز تأسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه اشاره کرد و گفت: در هر جامعه‌ای این شورا وجود دارد، اما نوع آن متفاوت است، این شورا قوانین تصویبی را با اسلام و انقلاب تطبیق می‌دهد و اجازه تخلف از این موضوع را نمی‌دهد.
امام جمعه شهر یاسوج به ۲۷ تیرماه و شهادت امام محمد باقر علیه السلام اشاره کرد و گفت: لقب محمد را پیامبر اسلامی برای امام باقر (ع) انتخاب کرد.
وی اضافه کرد: آتش سوزی‌های گسترده‌ای در شهرستان گچساران اتفاق افتاد و بسیاری از منابع طبیعی و درختان در آتش سوختند، سال‌ها می‌گذرد تا درخت رشد کند و اکسیژن و هوای سالم تولید کند، این درختان در چند سال چندین هزار تن غبار آلوده را جذب می‌کند و اکنون میلیون‌ها تومان هزینه برای بیت المال ایجاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه مسئولان باید در خصوص آتش سوزی‌ها نیرو‌های پاره وقت جذب کرده و تقسیم بندی کنند تا کنترل بر آتش سوزی شکل گیرد، گفت: وقتی این آتش سوزی‌ها کنترل نشود سبب مشکلات و انتشار آن در رسانه‌های مختلف می‌شود.
وی گفت: بنگاه‌های معاملاتی میدان داری برای افزایش اجاره بها نداشته باشند، منکر گرانی‌ها و مشکلات نیستیم، اما باید به دیگران رحم کرد تا مورد ترحم خدا قرار گیریم.
نمانیده، ولی فقیه در استان ادامه داد: گران فروشی باعث ضرر اقتصادی، گرفتار کردن مردم و مشکلات برای کشور می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: دچار کمبود آب هستیم، خشکسالی وجود دارد و سد‌ها خشک شده است بنابراین باید از مصرف بیش از حد آب و برق جلوگیری کرد و رعایت الگوی مصرف داشت.
وی به آسیب‌های اسلحه و کشتن خود و برادر دینی اشاره کرد و گفت: شلیک اسلحه عروسی‌ها را به عزا تبدیل می‌کند، بار‌ها تاکید شده تیراندازی در مراسمات تشییع جنازه ممنوع است چرا عبرت گرفته نمی‌شود، آیا می‌شود بالای هر سر انسان یک نیروی نظامی باشد شلیک اسلحه یعنی شلیک به امنیت و تهدید جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه شلیک اسلحه هیچگونه ثواب و خیری ندارد بلکه سبب تهدید امنیت و آرامش جامعه می‌شود، گفت: اگر کسی شکایت دارد باید از طریق قانون پیگری کنند و توسل به اسلحه فرجام آن پشیمانی و از بین رفتن امنیت است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت