پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مرداد 1400 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 104180

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۹۷ تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب بهنام فرح بخش در نشست خبری  با خبرنگاران افزود: مبلغ ۳۰۸ میلیارد ریال نیز در بخش مکانیزاسیون کشاورزی با حمایت از ۱۲۹ نفر تزریق تسهیلات داشتیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی  استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد درخواستها در خصوص وامهای کشاورزی، دام پروری و منابع طبیعی است و طرحهای ارائه شده در این راستا با توجه به ظرفیت ویژه استان در این خصوص حمایت می شوند.

فرح بخش با بیان اینکه توسعه اشتغال در روستاها موج مهاجرت به شهرهای استان را کم کرده است، گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۳۸ نفر تسهیلات اشتغال روستایی در یافت کردند.

وی با تاکید و حمایت همه جانبه از بخش تولید و اشتغال استان گفت: از همه متقاضیان واقعی در این بخش حمایت می‌کنیم و تسهیلات جهش و رونق تولید پرداخت می‌کنیم.

فرح بخش به ظرفیت های تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰  اشاره کزد و گفت: ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۲۸۴ نفر از ابتدای سال جاری تا مرداد ماه پرداخت شد.

وی اذعان داشت : سال گذشته   هم ۳۴۲ملیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۶۳۰زوج  جوان تا پایان سال پرداخت شد

فرح بخش میزان استهمال تسهیلات سال جاری تا مرداد ماه را ۲۳۵ میلیارد ریال دانست و گفت: ۳۵۳ فقره استمهال در این راستا محقق شد
فرح بخش همچنین میزان ظرفیت محقق شده بند خ ماده ۳۳ را ۱۶۸ میلیارد ریال با ۶۱۹ فقره  و ۷۶ میلیاردریال  میزان یارانه پرداختی عنوان کرد

مدیر شعب بانک کشاورزی استان خاطرنشان کرد:این بانک سال گذشته در جذب اعتبارات جزء ۱۰ استان برتر کشور بود، افزود: در سال ۹۹ بیش از ۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال اعتبار به ۱۰ هزار و ۹۳۸ نفر در حوزه زیرشاخص‌های کشاورزی پرداخت شده است.

فرح بخش با تاکید بر تحقق حداکثر بهره وری در ظرفیت بخشی به توسعه مورد تاکید قرار گرفت، اظهار کرد: تحقق مهاجرت معکوس از جمله خروجی های اشتغال زایی ایجاد شده است.
وی ابراز داشت: اشتغال زایی با حمایت در روستاها شکل گرفته و نتیجه مطلوبی در پی داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اذعان  داشت : : سال گذشته خرید گندم از کشاورزان  یک هزار و ۴۹۳میلیارد ریال برای خرید ۵۹ هزار تن گندم به هفت  هزار و ۱۰۹ نفر از کشاورزان پرداخت شد و در کمترین زمان ممکن وجوهات گندمکاران   پرداخت شده است.

وی بیان کرد: امسال هم ۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که یک هزار ۶۱۸ میلیارد ریال معادل ۱۰۰ درصد بهای گندم  پرداخت شده است

فرح بخش تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی محور در استان با توجه به پتانسیلهای استان می تواند توسعه مطلوبی ایجاد کند و ما در راستای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی گامهای مهمی برداشتیم.

وی افزود: توسعه بخش کشاورزی در استان، افزایش تولید و صادرات را به دنبال داشته و در این راستا از طرحهای ارائه شده حمایت می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان  به بیمه محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰اشاره و خاطرنشان کرد  تعداد ۸۶  هزار۵۰۸ بیمه نامه برای کشاورزان صادر  و میزان غرامت  پرداختی  به خسارت  دیدگان  ۱۴۳ میلیارد ریال بوده است 

فرح بخش ادامه داد:در سال زراعی قبل نیز مبلغ ۳۰۳ میلیارد ریال  غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت گردید

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت