پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1395 ساعت 12:10:: شناسه خبر: 10434

جزئیات و پشت پرده خبر قتل نماینده ناتو در بلژیک/اشتباه خبرگزاری ها و رسانه های داخلی ایران

پیکر بی جان یفس شاندلون، جمعه گذشته یعنی ۱۶ دسامبر با یک گلوله در سردر ۱۰۰ کیلومتری منزل وی در شهر لنس پیدا شد. وی حسابرس ارشد ناتو در امور حمایت مالی از تروریسم و همچنین مبارزه با پولشویی بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب:

در حالی که جمعه هفته گذشته، خبر پیدا شدن جسد یفس شاندلون نماینده حسابرس ارشد ناتو در امور تروریسم و پولشویی در بلژیک منتشر شده بود، امروز برخی رسانه های داخلی و خبرگزاری ها، وی را به شکلی عجیب نماینده سفیر روسیه در ناتو معرفی کرده و مرگ مشکوک وی را که هفته قبل رخ داده بود، ترور یکی دیگر از سیاسیون روس اعلام کرده اند.

به گزارش صدای جنوب،؛ پیکر بی جان یفس شاندلون، جمعه گذشته یعنی ۱۶ دسامبر با یک گلوله در سردر ۱۰۰ کیلومتری منزل وی در شهر لنس پیدا شد. وی حسابرس ارشد ناتو در امور حمایت مالی از تروریسم و همچنین مبارزه با پولشویی بوده است.

بر اساس گزارش تابناک، در حالی که هنوز بر سر مرگ مشکوک شاندلون ۶۲ ساله بحث و جدال وجود دارد و برخی آن را یک خودکشی می دانند، جسد وی در ماشین شخصی وی پیدا شده بود، ولی مقامات ارشد ناتو و مقامات بلژیکی این موضوع را از رسانه ها پنهان کرده بودند تا آن که روز گذشته رسانه های داخلی بلژیک شروع به پوشش خبری این ماجرا کردند.

اما این مرگ از آن روی مشکوک است که در حالی که یفس شاندلون را به عنوان یک فرد چپ دست می شناسند، اسلحه ای که با آن به سر وی شلیک شده در دست راستش قرار داشته و همچنین این اسلحه جزو سه اسلحه ثبت شده به نام خو وی نبوده است. این جزئیات منجر به آن شده که در مورد احتمال تروریستی بوده این مرگ نیز تحقیقاتی در جریان باشد.

جسد شاندلون در نزدیکی شهر آندن در منطقه آردن بلژیک پیدا شده که تقریبا ۱۴۰ کیلومتر با دفتر کار وی آژانس تدارکات و حمایت ناتو در لوکزامبورگ فاصله دارد و همچنین این محل به فاصله ۱۰۰ کیلومتری از محل اقامت شاندلون در تورنایی قرار دارد. گفته می شود وی به ملاقات یکی از دوستان خود رفته بود که این اتفاق رخ داده است.

مرگ شاندلون سه روز قبل از ترور سفیر روسیه در آنکارا در ۱۹ دسامبر رخ داده و در همان روز نیز بنا به گزارش های برخی رسانه ها، جسد بی جان پتر پولشیکوف در آپارتمانش در مسکو یافت شده بود.

اما به شکلی عجیب و غریب امروز رسانه های داخلی در کشور و برخی خبرگزاری ها، خبر مرگ شاندلون را به عنوان ترور سفیر روسیه در ناتو منتشر کرده اند و عجیب تر آنکه برخی خبر از آن داده اند که این ترور در خیابان های بروکسل و با استفاده از یک اسلحه کمری رخ داده است.

آنچه به نظر می رسد این است که تقارن نزدیک این اتفاق – عدم پوشش آن در هنگام و قوع حادثه – با ترور سفیر روسیه که منجر به آن شده بود که برخی رسانه های خارجی و بلژیکی آن را سومین ترور سیاسی در یک هفته نام دهند – در حالی که هنوز ماهیت قتل شاندلون به درستی مشخص نشده – منجر به اشتباه خبرگزاری ها و رسانه های داخلی ایران نیز شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت