پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 شهریور 1400 ساعت 11:06:: شناسه خبر: 105747

۱۱ شهریور ۹۹ تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، بدون تغییر، مردم همچنان منتظر

بررسی وضعیت دو ساله پروژه ناقص و نیمه کاره چمن مصنوعی روستای آبرزگه و خبری که سال گذشته در همین تاریخ نشر داده شد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، با کلنگ زنی و آغاز پروژه احداث چمن مصنوعی در روستای آبرزگه از توابع شهر لنده، امید نوجوانان و جوانان این روستای زیبا و مهمان نواز برای ورزش و نشاط بیشتر روشن شد و علیرغم پیشرفت فیزیکی خوب پروژه در ماه های ابتدایی، دچار فراموشی شده و از اواسط سال ۱۳۹۸ تا امروز به حال خود رها شده و جزو پروژه¬های ناقص شهرستان لنده در سال ۱۴۰۰ نیز در نظر گرفته نشده است.

روستای آبرزگه از روستاهای با جمعیت بالا در شهرستان لنده است که همواره در طول سال به دلیل طبیعت بِکر دشت ها، چشمه¬ها، کوه دساپس و سواحل مارون پذیرای حضور بسیاری از مردمان لنده و سایر شهرهای اطراف در روزهای مختلف سال است.

احداث اماکن ورزشی و تفریحی در چنین روستاهایی نقش بسزایی در افزایش سلامتی و شادابی و کاهش آسیب های اجتماعی مردم روستا و سایر جوانانی دارد که از شهر و یا سایر روستاها به آنجا می آیند.
متأسفانه علیرغم وعده های چند باره مسئولین برای پیگیری روند تکمیل این پروژه، اما همچنان برنامه ای برای تکمیل آن وجود ندارد و در ادامه چند نمونه از متون خبری سال های گذشته آورده شده است:
خبرگزاری ایرنا، در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۸: در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۸ در سومین روز از هفته دولت با حضور استاندار و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عملیات اجرایی ساخت پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان لنده آغاز شد. سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد روز سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی این طرح‌ها گفت: ۱۳ تا ۱۵ میلیارد ریال هزینه اجرای این پروژه‌های روستایی است و این طرح‌ها با همکاری بنیاد علوی تا دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید و شامل روستاهای آبرزگه، مال شیخ، مال ملا و روستای وحدت موگرمون لنده اجرا می شود.

سایت ایسنا، در تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۹: جناب آقای فاضلی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده از احداث ۷ زمین چمن مصنوعی در روستاهای این شهرستان با همکاری بنیاد علوی خبر دادند و بیان کردند که از این هفت زمین چمن مصنوعی در روستاهای ایدنک، آبرزگه و چهارراه با هزینه اداره ورزش و جوانان و چهار زمین چمن قیام، وحدت، مال-ملا و مالشیخ مشترک با بنیاد علوی احداث می شود. دو زمین آبرزگه و چهارراه از اعتبارات امسال پول گذاشتیم و به محض تأمین اعتبارات لازم از طرف اداره کل این مهم نیز اجرایی می شود.

صدای جنوب، در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹: رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان لنده ضمن ایام تسلیت بمناسبت ماه محرم در خصوص اظهارات اهالی روستای آبرزگه عنوان کرد: اعتبار زمین چمن روستای آبرزگه از ارزش افزوده بوده که در سال ۹۸ تخصیص داده نشد .محمود فاضلی افزود: در اعتبارات سال ۹۹ مبلغ ۳۰۰میلیون به این زمین اختصاص دادیم که در صورت تخصیص اعتبار این پروژه امسال افتتاح می شود. وی در پایان گفت: پیمانکار نصف مبلغ چمن رو پرداخت کرد و انشاالله تا پایان امسال شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
آوای اولین ها، در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹: آقای رزمجو همچنین در بحث چمن های مصنوعی روستاهای آبرزگه و چهارراه آل طیب که تا مرحله فنس گذاری پیش رفتند نیز افزودند امیدواریم تا قبل از نوروز با اعتبارات استانی حداقل یکی ازاین چمن ها به مرحله بهره برداری برسند.

امید است تا هر چه زودتر وضعیت این پروژه مشخص گردد و مسئولین مربوطه از این فرصت ها برای خدمت بیشتر و بهتر استفاده نمایند و هزینه های بیت المال که اینچنین خرج پروژه ها می گردد بدون استفاده و بدون برنامه به حال خود رها نشوند.

دیروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ با حضور نماینده محترم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کلنگ احداث ۱۰ چمن مصنوعی در شهرستان کهگیلویه بر زمین زده شد که امیدواریم در کنار احداث این پروژه ها نگاهی نیز به چمن مصنوعی نیمه کاره روستای آبرزگه انداخته شود و چشم انتظاری جوانان و نوجوانان این روستا پس از دو سال به پایان رسد و سایر پروژه های ورزشی در دست بررسی و کلنگ زده نیز به وضعیت این چمن دچار نگردند.

لازم به توضیح است که فقط نصب چمن و روشنایی این پروژه باقی مانده است.

لینک مربوط به خبر منتشر شده ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ این پروژه را می توانید در اینجا مشاهده بفرمایید.👇👇👇👇

صبری به انتظار تکمیل پروژه نیمه کاره در روستای آبرزگه+تصاویر / جوابیه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت