پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مهر 1400 ساعت 23:07:: شناسه خبر: 108484

دستگیری رمال و دعانویس قلابی در فضای مجازی

با هوشیاری پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد رمال و دعانویس قلابی فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش  صدای جنوب ، سرپرست پلیس فتای این استان از شناسایی و دستگیری فردی که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با شگرد رمالی و فالگیری با دادن وعده‌های دروغین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ فیض اله احمدی با بیان اینکه با رصد و پایش مستمر کارشناسان پلیس فتا، پیج مجرمانه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد گفت: گرداننده این پیج با درج آگهی رمالی و فالگیری اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبالغی از شهروندان می‌کرد.
احمدی افزود: با اقدامات پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.
وی با بیام اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اضافه کرد: متهم ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان کرد.
سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد فالگیر و رمال دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده با سوء استفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ احمدی با بیان اینکه بیشتر قربانیان گرفتار در دام این افراد شیاد، دارای مشکلات خانوادگی هستند، به شهروندان توصیه کرد: با مراجعه به مشاوران و متخصصان مجرب نسبت به رفع مشکلات و معضلات روحی، روانی و جسمی اقدام و از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس در فضای مجازی و افشاء اطلاعات خانوادگی خود خودداری کنند .
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت