پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آبان 1400 ساعت 12:08:: شناسه خبر: 108978

روابط عمومی باید علاوه بر هدایت ارتباطی و تبلیغی جنبه عملکردی داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روابط عمومی باید علاوه بر نگرش هدایت ارتباطی و تبلیغی به جنبه عملکردی و جایگاه مدیریتی توجه داشته باشد.

سیدجواد هاشمی در دیداری که مدیرکل اداره روابط عمومی و اموربین الملل استانداری و کارکنان این اداره با وی داشت گفت: هیچکس جز یک روابط عمومی حرفه ای نمی تواند، رویکرد و عملکرد آگاهی بخشی داشته باشد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان بر لزوم گذار از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی تحول گرا تاکید کرد و گفت: نگاه و نگرش هدفمند و تعامل گرا و پاسخگویی بیشتر و بهتر به نیازها و خواسته ها در امر اطلاع رسانی مورد توجه باشد.
هاشمی با عنوان اینکه، روابط عمومی علاوه بر تعهد، نیازمند تخصص، تجربه، خلاقیت و ابتکار می باشد، افزود: یک روابط عمومی پویا و کارآمد، نقش محوری ایفا می کند.
وی با بیان اینکه، از کارگزاران روابط عمومی انتظار عملکرد مبتنی با برنامه، هدفمند و سازنده است تاکید کرد: روابط عمومی‌ زمانی‌ می ‌تواند نقش‌ راهبردی خود را در سازمان‌ ایفا کند که‌ در تشکیلات‌ سازمان‌ کارآمدی داشته باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه، می طلبد که مدیران سازمان های دولتی با کارکردها، قدرت و اثربخشی روابط عمومی بیشتر بهرمند شوند، تاکید کرد: جایگاه روابط عمومی ها از سوی مدیران تقویت شود.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه وبویراحمد، استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، بهره گیری از امکانات، ابزار و تجهیزات مورد نیاز روز و به خدمت گرفتن نیروی متخصص و آموزش نیروها را از شرایط مهم در روابط عمومی ها بیان کرد.
هاشمی تاکید کرد: روابط عمومی با درک شرایط و شناسایی و تحلیل نیازهای جامعه مخاطب و مدیریت در شناخت و درک درست اهداف والای سازمانی باید یاری دهند باشد.
معاون سیاسی استاندار به نقش روابط عمومی ها درحوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و پدافند غیرعامل اشاره کرد و به برنامه ریزی های پژوهشی در خصوص مسائل اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی در انجام ماموریت ها، وظایف و مسئولیت های روابط عمومی و تقویت عملکردها تاکید کرد.
سیدجواد هاشمی افزود: مهارت های نیروی انسانی و دانش افزایی حرفه ای روابط عمومی و برخورداری و ورود به فناوری های اطلاعاتی و ابزارهای الکترونیکی ضرورت روابط عمومی هاست.
وی ابراز داشت: روابط عمومی ها و جایگاه آنها باید تقویت شود تا انتظارات عمگرایی و کارآمدی از آنها مطالبه شود.
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم به وظیفه‌ مهم‌ روابط عمومی ها در تولید محتوا و اطلاعات‌، انعکاس‌ و اطلاع رسانی درست به‌ مخاطبان، ارائه خدمت، مستند و تصویرسازی مثبت‌ از سازمان‌ و معرفی و تبیین خدمات، عملکردها و دستاورها تاکید کرد.
عبدالعزیز تقی زاده اظهار داشت: روابط عمومی‌ برای‌ توفیق‌ در وظایف‌ و ایفای‌ نقش‌ موثر خود، بایستی از ‌ویژگی هایی‌ چون مهارت های علمی‌ و عملی، احساس‌ مسئولیت ‌اخلاقی، آگاهی های روز، قدرت‌ ارتباطی، نوآوری‌ و برخورداری از تعهد و ایمان‌ به‌ حقانیت‌ افکار عمومی‌ و مخاطب‌ برخوردار باشد.
وی تاکید کرد: روابط عمومی باید در بسیاری‌ از موارد عملا نقش‌ راهبردی‌ خود را در سازمان‌ ایفا کند چرا که یک عنصر کمک کننده و پیش برنده در امور است. 
دبیر شورای اطلاع رسانی استان به نقش و جایگاه ارزنده  روابط عمومی ها اشاره و عنوان کرد: روابط عمومی ‌مجموعه ‌ای‌ با ساختار ارتباطات‌ آگاهانه‌ و برنامه‌ ریزی شده با شیوه‌های‌ علمی ‌و حتی هنری‌ در تبادل اطلاعات بین دستگاه و صاحبان رسانه است که باید توانمندی اقناع کننده مخاطب و مردم را داشته باشد.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا روابط عمومی و رسانه در وحدت‌ بخشی‌ هماهنگ عمل کنند، ضمن اینکه روابط عمومی و رسانه باید در تبلیغ‌ آشوب‌ آفرین‌، هیجانی‌، تبلیغات خاکستری و سپاه،  پرهیز و منبع‌ ایجاد اعتبار در نزد مخاطب‌ باشد‌.

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت