پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آبان 1400 ساعت 23:08:: شناسه خبر: 109079

همه انتظارات برای انتخاب فرماندار جدید کهگیلویه

با تغییر دولت ها در کشور انتظار اینست که مدیران از جمله فرمانداران غیرهمسو به سرعت تغییر کنند.

صدای جنوب:

با تغییر دولت ها در کشور انتظار اینست که مدیران از جمله فرمانداران غیرهمسو به سرعت تغییر کنند.
پروسه ای که در استان ما بویژه کهگیلویه چشمگیر تر است و حنی حامیان دولت ها حتی از آبدارچی اداره ای نیز به اسانی نمی گذرند.

با استقرار دولت مردمی آیت الله رییسی و همچنین معرفی استاندار و معاون سیاسی استاندار شمارش معکوس برای تغییر فرمانداران سراسر استان آغاز شده و هیچ فرمانداری در امان نخواهد بود.
در کهگیلویه انتخاب فرماندار کمی حساسیت برانگیز و به نوعی دشوار است و انتظارات جناح های سیاسی و عموم مردم و سایر متغیرات بر سختی کار می افزاید.
در این نوشته به اختصار برخی موارد بیان می شود.
در بحبوحه انتخاب فرمانداری کهگیلویه کم نیستند افرادی که خواهان ادامه کار دارا کریمی نژاد فرماندار کنونی هستند اما اینکه دولت غیرهمسو دارا را تحمل کند و یا وی باتوجه به پیشینه آشکار سیاسی که از بیان آن هم ابایی ندارد این مسئولیت را بپذیرد امری نزدیک به محال است.
موافقان کریمی نژاد باعلم به بازنشستگی ،توانمندی و صراحت وی را مثال می زنند واینکه حق کریمی نژاد بیش از این مسئولیت در دولت تدبیر وامید بود و دیر به کهگیلویه آمد و مخالفان که تنها یک دلیل و ان هم غیرهمسو بودن بادولت سیزدهم را برای خداحافظی کریمی نژاد کافی می دانند.
انتصاب فرماندار غیربومی در این برهه توصیه نمی شود و حامیان دولت و حامیان نماینده کهگیلویه درمجلس بر گزینه بومی تاکید می کنند.
اما در بین حامیان نماینده کهگیلویه در مجلس هر دو اردوگاه بویراحمد و ثلاث( این تقسیم بندی علط که ریشه بسیاری از کاستی های امروزی است)معتقدند که فرماندار باید گزینه نزدیک به خودشان باشد هرجند که اگاهان هردو طیف این نگاه را منسوخ و روی به شایسته سالاری اورده اند .
دو گزینه مطرح برای فرمانداری کهگیلویه یعنی دکتر تقوی و سید عبدالعزیز موسوی مخالفان و موافقان زیادی دارند و طبق شنیده های تحریریه صدای جنوب شانس موسوی به دلیل اینکه دکتر تقوی برای سامان دادن شبکه بهداشت ودرمان و مقابله با بیماری کرونا گزینه نهایی است بیشتر و به نوعی تنها گزینه  توافق شده افراد صاحب نظر میباشد.

موسوی که فرهنگی است و سابقه بخشداری در چرام را عهده دار بوده ،نیک، سختی کار در کهگیلویه را می داند و در صورت انتصاب، واقف است که پای به میدان سختی گذارده که تنها راه موفقیت تعامل همگانی با نخبگان و طیف های مختلف خواهد بود.
حامیان و نمایندگان پیشین(هاشمی پور و بزرگواری) نیز با توجه به موقعیت سردار محسن رضایی قطعا رایزنی هایی برای نقش داشتن در انتخاب گزینه فرمانداری خواهند کرد اما واضح است فرماتدار آتی با مشورت استاندار و ححت الاسلام موحد منصوب می شود.
به هرحال فرماندار کهگیلویه مهمترین شهرستان کهگیلویه بزرگ در روزهای اینده معرفی و کار خود راآغاز خواهد کرد اما فرماندار هرکس باشد نیاز به جراحی گسترده ابتدا در بدنه فرمانداری خواهد داشت و در پی آن انتخاب مدیران توانمند برای شتاب در توسعه کهگیلویه که پس از چهار دهه هنوز پسوند محرومیت را بهمراه خود یدک می کشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت