پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آذر 1400 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 110619

طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا در استان تدوین می شود/ با پدیده قاچاق کالا با جدیت مبارزه و مقابله شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا در استان تدوین می شود تا با برنامه و حساب شده با این پدیده مخرب و شوم مقابله شود.

سیدعلی احمدزاده در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: اگر استان های مرزی  به لحاظ قاچاق کالا ویژه هستند اما کهگیلویه وبویراحمد از استان فوق ویژه نسبت به پدیده قاچاق کالاست چون محل تردد و عبور بنادر به مرکز کشور می باشد.
وی تاکید کرد: با این حال استان به لحاظ برخورداری از ابزار و امکانات برای مبارزه و مقابله با پدیده قاجاق در سطح سوم است که نیاز به توجه ویژه ای دارد.
استاندار تصریح کرد: بطور متوسط روزانه سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ خودرو شوتی و قاچاق از این استان می گذرد که علاوه بر تاثیرات زیاد بر آسیب هایی که قاچاق کالا ایجاد می کند جاده های استان را به شدت ناامن ساخته است.
وی، پدیده قاچاق کالا را پدیده ای شوم، مخرب، خانمان برانداز بیان کرد و گفت: قاچاق باعث از بین رفتن تولید و اشتغال پایدار، سرمایه گذاری و توسعه می شود.
استاندار تاکید کرد: همه مسئولین به پدیده قاچاق نگاه حاشیه ای نداشته باشند بلکه آن را مشکل جدی جامعه، تخریب کننده تولید، آسیب زننده بهداشت و مانع اصلی توسعه قلمداد کنند. 
احمدزاده با بیان اینکه در مبارزه و مقابله با قاچاق کالا به خوبی برنامه ریزی نکرده ایم گفت: ظواهر اغلب کالاها و ارزان بودن برخی از آنها که فریبنده است مورد استقبال قرار گرفته و باعث آسیب به تولید ملی شده در حالی که کشورهای تولید کننده به سود خود می رسند و توسعه می یابند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، آسیب های بهداشتی، خطرات جالی و مالی و معضلات اجتماعی را از دیگر آفت های این پدیده شوم بیان کرد و گفت: قاچاق ضد توسعه و نابود کننده است، مبارزه با آن باید با اراده جمعی، با جدیت تمام و برنامه ریزی شده در استان آغاز شود.
احمدزاده ابراز داشت: کشور دارای توان علمی، صنعتی و مالی بالایی بوده با اینکه در بخش های مختلف بهترین تولیدات را داریم و یا استعداد و توان آن را داریم، اما قاچاق کالاهای بی کیفیت، غیراستاندارد، کم ارزش و ارزان اشتغال، تولید و بخش صنعت ما را به مخاطره انداخته است.
 وی ابراز داشت: قاچاق کالا به حاکمیت و مردم آسیب جدی می رساند و بخشی از واردات کالاهای قاچاق علاوه بر اینکه آسیب های بهداشتی دارند، بخش تولید را به مخاطره انداخته است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به عدم رسوب املاک تملیکی در استان تاکید کرد و گفت: کالاهای قاچاقی که ماندگاری کمی دارند، برای آنها سریع تصمیم گیری شود.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال احداث و تامین انبارهای ویژه ذخیره کالاهای قاچاق نباشید، افزود: برای کالاهای دپو شده در انبارها و بلاتکلیف، سریعا تصمیم گیری شود تا از فساد و تخریب آنها جلوگیری به عمل آید

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت