پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1400 ساعت 21:10:: شناسه خبر: 111635

بازدید فرماندار کهگیلویه از جاده های روستایی و پل تنگ چویل بخش دیشموک

به دنبال بارش های شدید باران فرماندار به همراه رئیس راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه از جاده های روستایی و پل تنگ چویل دیشموک بازدید میدانی کردند.

به گزارش  صدای جنوب  صبح امروز فرماندار کهگیلویه به همراه رئیس راهداری شهرستان و بخشدار دیشموک از خرابی ها ناشی از بارندگی ها اخیر و پل تنگ چویل واقع در بخش دیشموک در مرز خوزستان بازدید کردند.
فرماندار کهگیلویه در حاشیه بازدید از پل ارتباطی تنگ چویل با اشاره به خالی شدن بستر پل رودخانه تنگ چویل، گفت: این پل بر روی رودخانه خروشان سمه و حد فاصل استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است.
دارا کریمی نژاد افزود: با توجه به اهمیت این پل ارتباطی به دلیل خروشان بودن رودخانه و نامناسب بودن جنس خاک بر اثر طغیان رودخانه سمه در معرض خطر تخریب قرار گرفته است.
کریمی نژاد با اشاره به ابعاد فنی بسترسازی پل تنگ چویل و سهل انگاری پیمانکار، ادامه داد: به دلیل سهل انگاری پیمانکار و نبود نظارت صحیح برای اجرای طرح بستر سازی رودخانه، هم اکنون اداره راهداری اقدام به سنگ درمانی پایه‌های پل کرده است.
فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: از نهاد‌های نظارتی خواستار رسیدگی به تخلفات اجرای این طرح توسط پیمانکار بوده که حوزه راهداری موظف به ملزم کردن پیمانکار برای ادامه طرح و یا خلع ید آن بوده تا عملیات بستر سازی، ترمیم و مرمت این پل ارتباطی به سرعت انجام شود.
کریمی نژاد با اشاره به سفر ریاست جمهوری و اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای راه‌های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای راه‌های روستایی این مبلغ پیش بینی شده که پل ارتباطی تنگ چویل مدنظر استاندار و ریاست جمهوری بوده است که در بودجه ۱۴۰۱ اعتباری برای آن لحاظ شده است.
مدیر راهداری شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به اختصاص اعتبار اولیه ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی به ترمیم و بستر سازی پل تنگ چویل توسط پیمانکار گفت: این طرح توسط پیمانکار در حال اجرا بوده که متأسفانه پیمانکار بدون هیچ گونه عذر موجه عملیات بسترسازی و ترمیم پل تنگ چویل را نیمه کاره رها کرد.
علی دیانتی افزود: هم اکنون ادوات اداره راهداری در حال ایمن سازی فنداسیون و پایه‌های پل تنگ چویل برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیل است.
کریمی نژاد همچنین در جریان سفر خود به دیشموک پیش از این از جاده های روستایی که بر اثر سیل مسدود شدند بازدید کرد و در مسیر رفت به سمت منطقه تنگ چویل مشکلات کشاورزان و مردم را از طریق تماس تلفنی با مدیران مربوطه پیگیری و دستورات مقتضی را صادر کرد.
کریمی نژاد در حال برگشت از سفر دیشموک در مسیر روستای درغک با زنی که کودک خردسالش را در بغل دارد و دوان دوان به سمت درمانگاه در حرکت بود برخورد کرد و بعد از پیاده شدن از خودرو متوجه شد که این زن فرزند بیماری دارد که در حال گریه و التماس می کرد که هر چه سریع تر ما را به درمانگاه برسانید.
فرماندار کهگیلویه این زن و فرزندش را به درمانگاه برد و از پزشک خواست که مراحل درمان را انجام دهد.
بعد از اینکه این زن متوجه شد که فرماندار است با خوشحالی از فرماندار تقدیر و تشکر کرد و خواستار حل مشکلات این درمانگاه شد.
پزشک هم بعد از معاینه و درمان این کودک خردسال از این موقعیت استفاده کرد و مشکلات درمانگاه را برشمرد.
فرماندار در تماس با دکتر بانشی معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار رفع مشکلات این درمانگاه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت