پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 دی 1400 ساعت 22:10:: شناسه خبر: 112100

مافیایی که سد راه میدان میوه یاسوج است!/حمایت تمام قد نماینده ولی‌فقیه از یک اقدام

نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد از میدان میوه و تره‌بار یاسوج بازدید و حمایت قاطع خود از ادامه کار این مجموعه را اعلام کرد.

به گزارش صدای جنوب  از یاسوج پس از راه‌اندازی میدان میوه و تره بار در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و کاهش قیمت میوه در مرکز استان نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته از مسئولان متولی راه‌اندازی میدان میوه و تره بار قدردانی کرد و خواستار رفع مشکلات فرا روی این میدان شد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی امام جمعه شهر یاسوج و نماینده ولی فقیه به همراه هیئتی از میدان میوه و تره‌بار واقع در جاده قدیم یاسوج به شیراز بازدید کرد.

در این بازدید سرمایه‌گذار میدان میوه و تره بار مشکلات خود را با نماینده ولی فقیه در استان در میان گذاشتند.

سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج با بیان اینکه چنین مکانی تنها برای رفاه حال مردم و همچنین قطع کردن دست دلالان راه‌اندازی شده است اظهار کرد: اما متاسفانه دستگاه‌های متولی همچون جهاد کشاورزی و تعاون روستایی حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه برای مثال یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در بحث سیب درختی است گفت: سیب را باید یا از آذربایجان و یا از دست دلالان خریداری کنیم در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد خود یکی از تولید کنندگان سیب کشور به شمار می‌رود.

عوض‌پور گفت: چرا نباید سردخانه داران استان سیب انبار شده در سردخانه ها را در میدان میوه و تره‌بار توزیع کنند در حالی که همین سیب که باید قبل از همه به دست مردم کهگیلویه و بویراحمد برسد به استان های دیگر می‌رود.

وی با بیان اینکه حتی میوه شب عید نیز باید از همین مکان توزیع شود گفت: چرا باید میوه شب عید به تعاون روستایی داده شود تا آنها هم میوه را به دست افراد خاص بدهند.

این سرمایه‌گذار با اشاره به سنگ اندازی‌هایی که برخی سودجویان و مافیای میوه در شهر یاسوج مقابل میدان میوه و تره بار انداخته‌اند گفت: به نظر شما چرا باید اکنون و در چنین فصلی از سال قیمت میوه کاهش پیدا کند در حالی که همیشه در این فصل قیمت میوه افزایش پیدا می‌کرد دلیل آن است که می‌خواهند با چنین کاری یعنی ارزان فروشی از ادامه روند فعالیت میدان میوه در مرکز استان جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه کار راه اندازی چند مرکز خرده فروشی میوه را هم در شهر یاسوج آغاز کرده‌ایم گفت: ۲ مرکز را شروع کرده و دو مرکز دیگر را تجهیز کردیم تا کار خرده‌فروشی را انجام دهند و حداکثر با ۱۵ درصد افزایش قیمت میوه را به دست مردم برسانند.

عوض پور با بیان اینکه روی مصوبات ستاد تنظیم بازار حساب کرده‌ایم یادآور شد: اما می‌بینیم که زیر کار شانه خالی می‌کنند قرار بود مرجع نرخ‌گذاری باشیم

وی با قدردانی از عملکرد رسانه ها و صدا و سیما گفت: خوشبختانه آنچه تاکنون باعث شده بتوانیم به کار خود ادامه دهیم حمایت رسانه‌ها بوده است رسانه‌ها بیش از دستگاه‌های متولی و مسئولان به کمک میدان میوه و تره بار آمده‌اند و در ادامه راه به حمایت‌های آنها نیاز داریم.

عوض‌پور تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید از ادارات شهرستانی خود بخواهد تا کشاورزان و تولیدکنندگان، محصولات باغی خود را به جای فروش در میادین میوه استان‌های همجوار به میدان میوه یاسوج بیاورند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی نه تنها کمکی به ما نکرده فقط رقیبی به نام تعاون روستایی برای ما درست کرده است گفت: متاسفانه ظرفیت سردخانه ها در اختیار افراد خاص است سردخانه ها می‌گویند محصول را اینجا نمی فروشیم خودشان می دانند که اگر محصول اینجا فروخته شود باغداران و تولید کنندگان سال آینده میوه خود را به جای دادن به دست سردخانه‌ها به میدان میوه تحویل خواهند داد.

 در ادامه نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج با قدردانی از چنین اقدامی در مرکز استان گفت: می‌بایست به غیر از میوه و تره‌بار برای سایر کالاهای اساسی نیز چنین تدبیری اندیشیده شود تا شاهد قیمت‌های ظالمانه نباشیم.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از نشانه‌های بازار با انصاف بودن آن است که همیشه بازاریان با انصافی داشته‌ایم و خود آنها باید جلوی بسیاری از معضلات بازار از جمله گرانفروشی‌ها را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات عجیب و غریب در استان کهگیلویه و بویراحمد این است که مرکز استان تاکنون میدان‌ میوه نداشته است گفت: این یک اقدام اصولی بود که باید از گذشته ها اتفاق می افتاد اکنون که چنین کاری انجام شده همه باید پای کار باشیم و از آن حمایت کنیم، بنده به نوبه خود نیز برای استمرار فعالیت میدان میوه و تره بار در مرکز استان پای کار هستم.

وی با بیان اینکه باید اسم برخی از کارها را گرانفروشی ظالمانه گذاشت یادآور شد: هیچ شخصی با بی‌انصافی و بی عدالتی به جایی نرسیده و نباید اجناس و کالاها را با قیمت‌های ظالمانه به دست مردم بدهیم.

حسینی تصریح کرد: در همین خصوص با مسئولان مربوطه صحبت خواهم کرد با استاندار نیز در این خصوص صحبت‌های لازم را کرده‌ایم و هر کجا که لازم باشد به کمک شما خواهیم آمد و اجازه نخواهیم داد مشکلی برای میدان میوه و تره‌بار ایجاد شود

منبع فارس.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت