پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 دی 1400 ساعت 00:10:: شناسه خبر: 112338

مدیران کهگیلویه و بویراحمد مطالبه گر باشند

همه مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد موظف اند برای پیگیری مطالبات این استان تلاش کنند.

به گزارش  صدای جنوب  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه ریزی و توسعه ایناستان به سند آمایش سرزمینی استان در رابطه با خطوط ریلی اشاره داشت و گفت: گفتگوهای لازم در باره خط ریلی اقلید به یاسوج با وزیر راه و شهرسازی انجام شد.
وی اتصال خط ریلی لردگان به شهرستان کهگیلویه و بند خط امام (ره) از محور پاتاوه به دهدشت را یکی دیگر از پیشنهادات ارائه شده به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و یادآور شد: ضرورت دارد اداره راه و شهرسازی مطالعات این دو طرح را شروع کُند و با مستندات لازم جهت ارائه به وزیر ارسال کند.
احمد زاده یکی دیگر از موارد مهم در سند آمایش سرزمینی را احداث سد‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به خشک سالی‌ها و کم آبی در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان نیاز به احداث سد ضرورت دارد که مهمترین آن‌ها سد آبریز کهگیلویه و سد تنگ سرخ است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، یادآور شد: در سالهای اخیر برخی سد ها در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شد که منفعت زیادی برای این استان ندارند.
استاندار استان با بیان اینکه در سد مارون و چشم شیر و حتی کوثر استان‌های دیگر دیده شدند و تنها بخش کوچکی اراضی کشاورزی امامزاده جعفر و لیشتر در این سد‌ها دیده شده است، گفت: در سد مارون آب برای شهر‌های هندیجان و کشاورزی استان خوزستان دیده شده، اما هیچ گونه تخصیص برای شهرستان کهگیلویه وجود ندارد.
وی به دیدار خود و نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با وزیر نیرو پیرو سد آبریز کهگیلویه اشاره داشت و گفت: نماینده این شهرستان به شدت پیگیر این سد است، اما محیط زیست کشور اشکالاتی به احداث آن گرفته که یکی از آن‌ها خشک شدن تالاب شادگان و از بین رفتن گاومیش هاست.
احمدزاده با بیان اینکه خوزستانی‌ها از سد آبریز کهگیلویه با نام مارون دو یاد می کنند، گفت: برای اینکه جوی ایجاد کنند تا با احداث این سد مشکلاتی به وجود آید و به نوعی در حال مانع تراشی هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلسه خود و این نماینده با سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: محیط زیست دلایل قانع کننده ندارد.
وی با بیان اینکه مدیران باید در این سند آینده استان را ببینند، افزود: امروز استان ما آب ندارد، کم آبی رخ داده که یکی از مواردی می‌تواند این مشکل را رفع کند احداث سد است.
احمد زاده با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها را می‌توان از محل اعتبارات وزارت خانه‌ها تکمیل و حتی کلنگ زنی کرد، گفت: این مورد را برخی از خود همین وزرا عنوان کردند که باید مدیران ما از این ظرفیت استفاده کرده و به دیدار مدیران بالا دستی بروند و اعتبار بگیرند.
احمد زاده با بیان اینکه مدیران باید از مدیران و وزیران بالادستی خود مشکلات استان را مطالبه گری کنند، بیان کرد: اگر می خواهیم بیکاری را از بین ببریم راه حل این کار سطح بالا دیدن است.
وی نمونه اقدامات مهم برای استان را تصویب مرز هوایی با پیگیری از مدیران بالا دستی در تهران عنوان کرد و یادآور شد: با تصویب این اقدام امکانات بیشتری در اختیار این فرودگاه قرار می‌گیرد که می‌تواند در ایجاد شغل تاثیر گذار باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نمونه این امکانات و تجهیزات را ایجاد گمرک هوایی و توسعه باند و پاویون فرودگاه یاسوج و گچساران عنوان کرد و یادآور شد: اگر ما بخواهیم می‌توانیم با پیگیری خیلی از مشکلات و موانع بودجه را در استان برطرف کنیم.
وی به اختصاص اعتبار اشتغال زایی به سازمان‌ها اعم از جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره داشت و گفت: وقتی پول می‌دهیم باید اشتغال زایی صورت گیرد و با یک مورد و دو مورد موافقت نشود.
احمد زاده با بیان اینکه اشتغال برای ما بسیار مهم است، بیان کرد: اشتغال زایی باید پایدار باشد، زیرا بسیاری از جوان‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها به دنبال شغل هستند و این اعتبار به صورت درست هزینه شود.
وی به سومین دستور کار جلسه تهاتر اسناد خزانه به بدهی های مالیاتی و پیمانکاران اشاره داشت و گفت: تمامی فرمانداران و سازمان‌ها موظف هستند پیمانکاران را شناسایی و به آن‌ها اعلام کنند .
استاندار استان با بیان اینکه ۹۶۰ میلیارد تومان استان بدهی به پیمانکاران دارد، گفت: تنها ۶ میلیارد تومان از این بدهی به صورت اسناد خزانه تسویه شده است و تا پایان سال جاری بیشتر مهلت ندارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت