پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 دی 1400 ساعت 20:10:: شناسه خبر: 112350

افزایش قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.

به گزارش صدای جنوب ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار کرونایی در استان جان باختند و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۴۵ نفر رسید.
پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۲۶ نفر مبتلای قطعی و ۳ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر یزدان پناه اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را ۸۶ هزار نفر گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۱۶ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه های سلولی مولکولی در شهرهای یاسوج و دهدشت، ۱۱ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت به ترتیب در شهرستان‌های کهگیلویه، دنا و بویراحمد به ثبت رسید.
یزدان پناه مشارکت بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مراسم‌ها و تجمعات برای پیشگری از ابتلا به کرونا را ضروری دانست و افزود: مردم از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر مانند بازارها، رستوران‌ها، بانک‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند.
وی ادامه داد: احتمال ورود ویروس کرونای اومیکرون جهش یافته به کهگیلویه و بویراحمد و شیوع آن در این استان زیاد است لذا ضروری است دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان لازم است تزریق واکسیناسیون افرادیکه تاکنون واکسن تزریق نکرده اند انجام شود و سایر افراد نیز واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت