پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 دی 1400 ساعت 09:10:: شناسه خبر: 112396

گازرسانی به منطقه محروم زیلایی تا پایان ۱۴۰۱/ تلاش برای تحول در خدمات‌رسانی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گازرسانی به زیلایی از طریق شهرستان لردگان انجام می‌شود، گفت: عملیات گازرسانی به زیلایی سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش صدای جنوب .از یاسوج، سید علی احمدزاده در جمع‌بندی سفر یک روزه به منطقه محروم زیلایی گفت: زیلایی یکی از مناطق محروم در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است که به این منطقه سفر کردیم و از نزدیک وضعیت خدمات عمومی را مشاهده کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده مشکلات مردم از سادات زیرنا و چاهن گرفته تا بردپهن جاده دسترسی است که در سفر رئیس جمهور به استان و همچنین بعد از سفر اعتباراتی به استان ابلاغ شد که ۱۱۰ میلیارد تومان برای جاده‌های روستایی زیلایی و سیلاب و کلوار اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار برای آسفالت جاده‌های روستایی و اصلی و همچنین زیرساخت جاده‌ها اختصاص داده شد، گفت: تا پایان سال آینده مشکل راه زیلایی و سیلاب و کلوار حل می‌شود.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به منطقه زیلایی گفت: به دلیل نزدیکی منطقه به شهرستان لردگان و همچنین سرعت در کار، از سمت لردگان گازرسانی انجام می‌شود، ۱۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده که تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی به زیلایی به اتمام می‌رسد و مردم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره برق مارگون مشکل روشنایی در چاهن و بردپهن را حل کند، افزود: بهسازی و اجرای طرح هادی روستاهای زیلایی در دستور کار است و از دهه فجر کار بهسازی آغاز می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در زیرنا و چاهن با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند که از ظرفیت خیرین و همچنین اعتبارات ملی و استانی برای احداث فضای آموزشی استفاده شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال گفت: ۳ هزار هکتار زمین در کنار رودخانه خرسان وجود دارد اما نتوانستیم سهم آبی استان را از این رودخانه بگیریم که با تخصیص سهم استان از این رودخانه ، اراضی قابل کشاورزی را به شبکه آبرسانی متصل و در اراضی که قابل کشاورزی نیست هم باغ احداث کنیم.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبلغ ۳۵ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به این موضوع اختصاص داده شده که با توجه به عمق محرومیت در منطقه زیلایی به این بخش سوق داده شود.

احمدزاده بیان کرد: از مردم دعوت می‌کنیم که برای ایجاد اشتغال از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند، نیاز داریم که بخشی بیشتری از مرغ مورد نیاز مردم در خود استان تولید شود لذا از طرح‌های تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار در این منطقه با اعطای تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد در کنار رودخانه خرسان طرح‌های پرورش ماهی و آبزیان ایجاد شود.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکل آب زیلایی تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات در زیلایی نیازمند کار جهادی در همه ابعاد هستیم تا ظرف دو سال آینده مشکلات زیلایی و سیلاب و کلوار حل شود و مردم تحول در خدمات‌رسانی را احساس کنند.

احمدزاده بیان کرد: برخی روستاهای زیلایی مشکل اینترنت دارند و دانش‌آموزان با مشکلاتی مواجه هستند که تلفنی با مدیرعامل مخابرات صحبت کردیم و قول گرفتیم تا عید مشکل اینترنت حل شود.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم گلایه‌هایی در حوزه بهداشتی داشتند مقرر شد ظرف یک ماه آینده بهورز خانم و آقا مستقر و از پزشکانی که ملزم به خدمات در مناطق محروم هستند استفاده شود تا مشکل نبود پزشک در زیلایی را اساسی حل کنیم.

احمدزاده در پایان با اشاره به استقرار پایگاه اورژانس در زیلایی عنوان کرد: مشکلات زیلایی را در مرکز استان بررسی و اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام خواهیم داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت