پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 دی 1400 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 112556

جشنواره فرهنگی هنری «ققنوس» در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود

جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در شهرستان کهگیلویه برگزار میشود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش صدای جنوب  به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه”جشنواره فرهنگی هنری ققنوس ویژه مقاطع متوسطه اول، دوم و ابتدایی شهرستان کهگیلویه بهمن ماه امسال با همکار‌ی اموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن ققنوس برگزار می‌شود.

 

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این خصوص گفت: ما باید از طریق شعر و هنر قلم به نمایش اعیاد ملی و مذهبی بپردازیم و توسعه این برنامه های تاثیرگذار فرهنگی را دنبال کنیم.

 

فضل الله گنجی پور افزود: برنامه ها و جشنواره ادبی هنری می تواند به جای هزاران نشست و جلسه در بین مخاطبان تاثیر گذار باشد و ما با برگزاری چنین محافلی می توانیم گوشه ای از دین خود را برای آموزش و یاد دادن برنامه ها و افتخارات ملی مذهبی خود را به نسل جوان ادا کنیم.

 

ایرج کاظمی جو با بیان اینکه برگزاری جشنواره های شعر و داستان،نوعی آگاهی بخشی به جامعه است و تبادل نظر بین شاعران و نویسندگان را در پی دارد تصریح کرد:برگزاری این جشنواره باعث کشف استعدادهای کودک و نوجوان وهمچنین می تواند باعث انتقال تجربیات و تقویت غنای فکری شرکت کنندگان شود.

 

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی ضمن ابراز امیدواری از خروجی این نشست عنوان کرد؛جامعه کنونی نیاز به تعامل بیشتر در سطح خرد و کلان دارد که این خود می تواند به بخش تعلیم وتربیت در رسالت آموزش و پرورش کمک کند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دهدشت نیز گفت:به دو دلیل تصمیم گرفته شد این جشنواره را امسال حتما برنامه ریزی و برگزار کنیم.

 

محمد حسین جمشیدی افزود: ما متولیان آموزش و پرورش بر این باوریم که در نظام تعلیم و تربیت انتقال باید از دانش صفر به دانش آموزان فاصله بگیریم چون دانایی به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به رشد و بالندگی و موفقیت در عرصهای زندگی توانایی هم نیاز است و برگزاری چنین جشنواره هایی کمک شایانی می کند تا استعدادهای دانش آموزان شناسایی ،هدایت و شکوفا شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از موثرترین شیوه های برقراری روابط انسانی در سازمانهای آموزشی، مشارکت است و تصمیم هایی که با فکر و مشارکت افراد بیشتری گرفته شود از قوت ،استحکام و درستی بالاتری برخورد است تصمیم به برپایی چنین جشنواره ای برای مقاطع تحصیلی گرفته شده است.

 

دبیر ادبی جشنواره ققنوس ابراز داشت:از آنجا که در دهه های اخیر فعالیت های مستمر در خصوص جشنواره های مختلف ادبی و هنری در کشور برگزار می شود، در این چنین برنامه هایی صاحب نظران، منتقدان ملی و استانی حضور پررنگی دارند.

 

خلف بوزدی افزود:اکثر صاحب نام های ادبی متعلق به شهرستان کهگیلویه بزرگ است و برآنیم تا با برگزاری این جشنواره‌ در مقاطع مختلف قوه تخیل و نویسندگی را در نسل جوان تقویت کنیم.

 

بوذری عنوان کرد؛پس از شناسایی و معرفی استعداد ها با برپایی کارگاه های مختلف در کنار اساتید و پیشکسوتان تلاش می شود تا این استعداد ها در سطح شهرستان خاموش نگردد.

 

دبیر ادبی جشنواره ققنوس شهرستان در پایان از زحمات و همکاری مدیر آموزش و پرورش،رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه تشکر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت