پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 دی 1400 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 112563

انتقاد تند امام جمعه سوق از مسئولان

خطبه های نماز جمعه سوق امروز بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوق باقدردانی از حضور مشاور دکتر قالیباف رییس مجلس در شهر و روستاهای بخش سوق در زمینه انجام اقدامات جهادگونه گفت:

متاسفانه مشکلات فراوانی در شهر و روستاهای سوق وجود دارد که از مسئولان انتظار داریم به این شهر و روستاها رسیدگی کنند.

حجت الاسلام کیانی اصل نگاه ویژه رییس مجلس در توجه به مناطق محروم افزوذ: برخی از روستاها جاده ارتباطی مناسبی ندارند و آنتن‌دهی مطلوب هم نیست لذا اگر مشکلی برای افراد روستا به وجود بیاید امکان رخدادهای ناخوشایندی وجود دارد.

وی ادامه داد: روستاهایی که در بحث دامپروری و کشاورزی تولید کننده هستند ، باید توجه ویژه ای به آن ها بشود تا به شهر مهاجرت نکنند و مصرف‌کننده نشوند.

امام جمعه سوق بابیان اینکه کمبود آب آشامیدنی در خیلی از روستاها وجود دارد و مردم گلایه شدیدی دارند تصریح کرد: مسئولان باید شرمنده وصیت‌نامه‌ شهید طیب باشند ؛ شهیدی که امکانات رفاهی دانشگاه فلوریدای آمریکا را رها کرد و برای دفاع از انقلاب و اسلام به آن امکانات پشت پا زد و در این مسیر هم به شهادت رسید.

وی خاطرشان کرد: ایشان وصیت کرد که جنازه ام را به محل زادگاهم ببرید که شاید برای زادگاهم خدمتی انجام شود ولی متاسفانه بعد از ۴۰ سال از شهادتش هنوز جاده ارتباطی برای زیارت قبر این شهید و زادگاه آن وجود ندارد و مردم با جره رفت و آمد می‌کنند.

خطیب جمعه سوق ادامه داد: شهر سوق مورد تبعیض و بی عدالتی مسئولان قرار گرفته است،

پروژه آبرسانی حومه غربی بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز اندر خم یک کوچه است و فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کیانی اصل افزود: شهر سوق با جمعیتی بالغ بر ۷۲۰۰ نفر ، فقط یک سالن ورزشی دارد ، یک چمن مصنوعی را هم مقدماتش را انجام دادند ولی بیش از دو سال است که خرید چمن را انجام ندادند.

وی تصریح کرد: مسئولان بدانند امروز اگر پست و مقامی دارند از برکت خون همین شهدا است ولی متاسفانه شهدا را فراموش کردند.

 

حجت الاسلام کیانی اصل باانتقاد از وضعیت یادمان شهدای گمنام تاکید کرد: شهدای گمنام شهر سوخته که حدود ۹ سال قبل به این شهر آوردند ولی هنوز یادمان شهدا را درست نکردند ؛ اگر این شهدا در همان شلمچه یا هر جای دیگر که بودند می‌ماندند بهتر بود تا اینکه این همه مورد کم لطفی مسئولان قرار گیرد .

 

وی ادامه داد: مصلای شهر سوق که قریب به هفت سال است کلنگ زنی شده ولی فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری انتظار داریم که برای حل این مشکلات اقدامات عاجلی را انجام دهند.

کیانی اصل بااشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا تصریح کرد:

یکی از ویژگی های بسیار مهم حضرت ام البنین ، با توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است . پس از واقعه عاشورا از مرثیه خوانی و نوحه سرایی استفاده کرد تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های آینده برساند.

امام جمعه سوق گفت: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده اند ؛ این عزیزان همه نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن شهدا بودند.

وی باببان اینکه تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش آفرینی مادران و همسران شهدا است،گفت: مادران صبور شهدا ، ام البنین عصر حاضر در ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام کیانی اصل ادامه داد: سیره و روش ام البنین که مزین به ویژگی صبر و فداکاری است ، الگوی ارزنده برای زنان جامعه ما هستند تا با تربیت نسل آینده ، از این مرام ماندگار پیروی کنند.

خطیب جمعه سوق بابیان اینکه راهبرد اصلی غربی‌ها روایت سازی معکوس از مذاکرات است گفت:

محورهای اصلی این روایت های وارونه عبارتند از ایران به شدت به مذاکره نیازمند است که عدم شتاب ایران در مذاکره و حرکت مقابل تیم مذاکره کننده این فضاسازی را کم کرد.

وی جنگ هراسی و برجسته‌سازی گزینه نظامی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات راراهبرد دیگر خواند که باپاسخ های متناسب ایران و رزمایش کم‌نظیر و بهنگام و هوشمندانه سپاه و ارتش پنبه این لافها را زد.

وی القاء غلط مطالبات حداکثری ایران و اتهام وقت کشی به کشور رادوراهبرد دیگر به زعم دشمنان عنوان کرد و گفت: ایران هیچ چیزی غیر از التزام طرف‌های غربی به مفاد توافقات انجام شده را ندارد و البته ما عجله‌ای برای توافق به هر قیمتی را نداریم و صبر ایران نیز اندازه ای دارد و تن به مذاکرات فرسایشی نخواهد داد.

خطیب جمعه سوق بااشاره به حضور هیات طالبان درتهران گفت:روابط ایران با طالبان به عنوان به رسمیت شناختن طالبان به عنوان یک دولت نیست بلکه تلاش ایران برای همگرایی بیشتر گروه های افغان برای تشکیل یک دولت فراگیر ملی متشکل از همه اقوام و گروه‌ها است.

وی تاکید کرد: ایران هم این نشست ها را با گروه های دیگر افغان هم داشته ؛ حضور اسماعیل خان و احمد مسعود از مخالفان طالبان از جمله این اقدامات است.

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت