پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 بهمن 1400 ساعت 16:11:: شناسه خبر: 113869

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

تهاجم اُمیکرون شدت گرفته خودمراقبتی ها افزایش یابد /مراسمات و جلسات به حداقل برسد

سیدعلی احمدزاده در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: اکثر افراد میتلا، بستری و یا در بخش مراقبت‌های ویژه، افرادی هستند که واکسیناسیون شان را کامل نکرده‌ و نسبت به دستورالعمل ها بی تفاوت بوده اند، لذا نزدن واکسن می‌ تواند و خامت بیماری را شدت دهد.

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: شدت سرایت بیماری اُمیکرون خیلی بالاست حتی در اطفال و کودکان، خودمراقبتی افراد و خانواده ها افزایش یابد.

 

سیدعلی احمدزاده در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: اکثر افراد میتلا، بستری و یا در بخش مراقبت‌های ویژه، افرادی هستند که واکسیناسیون شان را کامل نکرده‌ و نسبت به دستورالعمل ها بی تفاوت بوده اند، لذا نزدن واکسن می‌ تواند و خامت بیماری را شدت دهد.

استاندار با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: اُمیکرون سرعت انتشار آن تا ۱۰ برابر سویه دلتا است و تا ۲ روز ماقبل نیز قابل شناسایی نیست و بارها هشدار داده شده که موج امیکرون فوق العاده خطرناک است.

وی تصریح کرد: با اینکه طول مدت بیماری حدود یک هفته است و افراد کمتری هم در بخش ویژه بستری می شوند اما شیوع این ویروس درمدت ۲ ماه در تمام دنیا با تلافات زیادی همراه بوده و نباید ساده انگاری کرد.

احمدزاده ابراز داشت: بنا به گفته ها شدت وعوارض بعدی این ویروس خیلی بالا بوده و دراز مدت تر است و مقاومت اطفال و کودکان در برابر اُمیکرون کمتر می باشد.

به گفته استاندار، اکنون این ویروس درحال تهاجم است و زدن ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار تاکید کرد: خانواده ها با کمتر کردن رفت و آمدهای خانوادگی از حضور در مراسمات و تجمعات پرهیز کنند و دستوالعمل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کرده و از سالمندان و بیماران به خوبی مراقبت کنند.

استاندار با بیان اینکه، تاکیدات و محدودیت ها با هدف سلامت جانی و افزایش مقاومت مردم در برابر این بیماری است، گفت: پیش بینی می کنیم در هفته های آینده شدت این ویروس در استان حتی تا ۱۵ برابر شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان نارنجی است و شرایط خوبی ندارند و باید به موضوع اهتمام جدی داشت.

احمدزاده گفت: برخی از شهرها مانند باشت و لنده هم که وضعیت زرد دارند، ابتلای دانش آموزی در آنها بالاست و در این خصوص تدبیر می شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه ها برقرار بوده و هیچ مراسم مذهبی تعطیل نیست و باید فرهنگ خود مراقبتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

استاندار با بیان اینکه، در ادارات جلسات غیرضرور لغو شود، گفت: من بعد برای معارفه ها مراسم نخواهیم داشت فقط در همان اداره و با حضور کارکنان آن و جلسات مهم و اصلی هم با حضور اعضا و با زمان کمتر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه، این تصور ایجاد شده که اُمیکرون زیاد مهم نیست و شدت زیادی ندارد، نادرست است، تاکید کرد: مراسمات جشن و عروسی ها و تشییع ها به صورت گسترده ممنوع است و هرکسی بانی چنین مراسمات و اجتماعات بزرگی باشد به مراکز قضایی معرفی می شود.

وی یادآور شد: دانشگاه ها، مدارس، ورزشگاه ها و سایر اماکن تعطیل نیست مگر در جایی که وضعیت آن حاد اعلام شده باشد.

احمدزاده گفت: آموزش و پرورش باشت، لنده و دهدشت مهدکودک ها و مدارس ابتدایی و پایه اول در خود شهر را تعطیل کنند و از دیگر پایه ها به خوبی مراقبت شود.

استاندار به رعایت و نظارت بیشتر بر بهزیستی، زندان، صنوف به خصوص فروشگاه های زنجیره ای، خوابگاه های دانشجویی، نانوایی ها و حمل نقل شهری و بین شهری تاکید کرد و گفت: جشنواره برفی متوقف شود.

در این نشست نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه تجمعی در استان به سادگی بیماری را منتقل می‌کند و افراد زیادی درگیر می‌شوند رعایت پروتکل‌ها در همه اماکن عمومی ضروری است.

پرویز یزدان‌پناه گفت: برخی محدودیت‌ها در استان لازم است به دلیل کمبود منابع گاه تا پنج ماه نیروهای شرکتی پرداخت نشده است.

وی افزود: شهرداری دهدشت بیش از ۴ میلیارد تومان از بخش بهداشت و درمان طلب داشته که ۲ میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم اما حسابهای بخش بهداشت و درمان را در این وضعیت سخت کرونایی مسدود کردند.

این مسئول گفت: کمبود لوازم پزشکی در بیمارستان ها داریم که امیدواریم مشکلات برطرف شود در این زمینه همه باید با دانشگاه همکاری داشته باشن.

وی افزود: مدارس افراد زیر ۱۲ سال واکسن نزده‌اند و تراکم دانش آموزان در مدارس برخی شهرها زیاد است الان ۱۸ تا ۲۰ درصد افراد زیر ۱۸ سال بیمار می شوند و همچنین کمبود تخت آی‌.سی‌.یو مخصوص اطفال داریم که تعداد آنها بسیار کم بوده و ممکن است در کار درمان در هفته های آینده خللی ایجاد شود پیشنهاد ما در دانشگاه این است که دانش‌آموزان به صورت ترکیبی و بیشتر به صورت فضای مجازی تحصیل کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید کنترل بیشتری شود و رعایت پروتکل ها در واحدهای ورزشی انجام نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیمارستان نرگسی آماده پذیرش بیمار است گفت: خوشبختانه در همین ایام ۱۴ پروژه آماده بهره برداری داریم که طی چند روز آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از هر چیز در برنامه‌های تودیع و معارفه مشکل داریم گفت: باید در سطح استان این برنامه‌ها کنسل شود تعداد محدودی با ۲۰ تا ۳۰ نفر بیشتر در چنین جلساتی شرکت کنند.

این مسئول افزود: همچنین برگزاری جشنواره های فیلم فجر و موسیقی را داریم که باید به صورت محدود برگزار شود.

وی گفت: نباید اجازه فعالیت بیش از حد به تالارها داده شود و خدمات در رستوران ها باید به صورت بیرون بر باشد و مراسمات مذهبی در مکانهای مقدس نیز با تعداد کمتر و با رعایت پروتکل ها برگزار شد و نماز جمعه و جماعات نیز با رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت