پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 بهمن 1400 ساعت 10:11:: شناسه خبر: 114599

جهش در پروژه‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد / جاده روستای شهید طیب احداث می‌شود/ شهرداران به فکر ساماندهی مبلمان شهری باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پروژه‌های حوزه راه جهش خوبی ایجاد شده و همه پروژه‌ها فعال هستند.

.نشست کمیته امور زیربنایی استان به ریاست کیامرث حاجی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: در کارگروه زیربنایی اولویت‌های عمرانی استان، آب ، راه و مبلمان شهری بود که در دستور قرار گرفت.

وی افزود : در بحث پروژه‌های آبرسانی روزی که آمدیم ، تنها پروژه‌ای که فعال بود آبرسانی امامزاده جعفر بود ، بقیه پروژه‌ها راکد بودند که اکنون فعال هستند.

حاجی زاده گفت : در بحث  راهسازی ،جهشی را در پروژه‌های راه داشتیم ، یکی از پروژه‌های ملی که شروع آن مزین به سفر مبارک مقام معظم رهبری به استان است جاده ملی پاتاوه دهدشت است که به زعم کارشناسان حوزه راه و شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم الانبیا، نزدیک به ۴۰ درصد  پیشرفت پروژه در یکی دوسال اخیر بوده   و اعتبارات خوبی به این جاده تزریق شده است، که به جز تونل آخر بقیه نقاط مشکل خاصی ندارند .

وی افزود: با حمایت و اختیارات همه جانبه‌ی استانداران و اعتمادی که به مدیران حوزه زیرساخت شد این تحول صورت گرفت .

حاجی زاده معاون عمرانی استانداری بیان کرد : در بحث جاده کمربندی یاسوج که این جاده چند سال کلنگ زنی و رها شد ، خارج از اعتبارات بودجه ملی و استانی پیگیری کردیم و از سازمان برنامه بودجه کشور مستقیم برای این پروژه اعتبار گرفتیم ، شروع به کار کرد و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است .

وی گفت: در سفر اخیر که تهران بودیم باز پیگیری کردیم و برای این محورها بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان هم نقد و هم اسناد خزانه تخصیص داده شد ، که ۵۰ درصد مربوط به کمربندی یاسوج و ۵۰ درصد برای مطالبات پیمانکاران با دستوری که داده شده جاده کمربندی تکمیل می‌شود .

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: طبق گزارش کمیسیون ایمنی راه‌ها ۱۱ درصد تلفات انسانی استان از این محور است ، این محور باید چهار خطه شود تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

حاجی زاده گفت : پروژه‌ دیگری که سال‌های سال بر زمین مانده و عملیاتی شد جاده یاسوج اصفهان بود، که ۱۸ میلیارد  اعتبار امسال برای این جاده گذاشتیم و تلاش بیشتری می‌کنیم که بتوانیم اعتبار بیشتری برای این پروژه بگیریم که این پروژه عملیاتی شود و پروژه تقاطع مهریان نیز فعال شده و درحال کار است.

وی بیان کرد : پروژه دیگری که احساس کردیم همزمان با پروژه کمربندی یاسوج دچار مشکل است پروژه ی تونل “گل زردون تا ابتدای سرگچینه” است که نیاز به چهارخطه کردن دارد که ۵ کیلومتر باید چهارخطه شود .

حاجی‌زاده با بیان اینکه این محور محل تصادفات بوده و ۹ میلیارد تومان اعتبار در حساب راهداری برای این پروژه است افزود: انتظار دارم هر چه سریعتر پیمانکار این پروژه مشخص شود .

وی اظهار کرد : پروژه دیگری که پیگیری شد جاده ترانزیتی گچساران به گناوه بود، با پیگیری‌هایی که شد ۵۲ میلیارد از نفت اعتبار برای این جاده گرفته شد و الان هم فعال است؛ درکنار این پروژه ها واریانت آب حیات سرفاریاب به بهره‌برداری رسید .

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورودی چرام به سمت چشمه بلقیس که قتلگاه مردم شده بود و چند جوان در آن نقطه کشته شدند را ظرف یک ماه ساماندهی و افتتاح کردیم، که یکی از نقاط حادثه‌خیز و مرگ‌بار بود.

معاون استاندار گفت: برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده سوق اعتبار گذاشتیم و سازمان برنامه بودجه و راه و شهرسازی همکاری کردند،که کلنگ زنی شد.

حاجی زاده بابیان اینکه یکی از مشکلات استان راه‌های روستایی بود افزود : در حوزه مناطق محروم با تأکید نظام مقدس جمهوری اسلامی و نماینده عالی دولت به شدت روی این مناطق کار کردیم و برای دیشموک ، قلعه رئیسی ، بهمئی ، زیلایی و مارگون و همه‌ی نقاط محروم استان اعتبارات خوبی اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار و از طریق سفر ریاست جمهوری این پروژه ها را فعال کردیم و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۷۰ میلیارد تومان به دو منطقه محروم زیلایی و سیلاب کلوار  تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مربوطه باید پیگیری کنند تا پروژه‌های این دو حوزه فعال شوند افزود: یکی از پروژه‌هایی که لازم بود بحث معارضینش حل شود که منابع طبیعی و محیط زیست همکاری کردند جاده سی سخت بود، امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای تونل ها و جاده و پل کلو اختصاص داده شد که اداره‌ راه و شهرسازی باید سریعتر پروژه را عملیاتی شروع کند.

معاون استاندار گفت : برای پروژه چرام _ دهدشت اعتبار لحاظ شده و پروژه فعال است و باید هرچه سریعتر به اتمام برسد.

حاجی زاده بیان کرد: یکی از جاده‌های مهم مناطق محروم در استان جاده زیرانا-دم عباس است که اعتبار جدیدی از محل سفر ریاست جمهوری به آن اختصاص داده شد، در بازدید استاندار بر بهره برداری سریعتر از این جاده تاکید شد، برای این پروژه اعتبار گذاشتیم که با افتتاح این جاده و محور پاتاوه_ دهدشت، مردم قلعه رئیسی و دیشموک در مدت زمان کمتری به مرکز استان وصل می‌شوند و زمان رفت و آمدها کمتر می‌شود .

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده رود سمه دم ایوک و پل رودسمه، هرچه سریعتر عملیاتی شود، مناطق دیگری مثل پهنک بهمئی و بنه پیر و تلخاب و روستاهای این منطقه بسیار محروم هستند که از اعتبارات محرومیت‌زدایی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این مناطق اعتبار دیده شده است.

وی افزود : در باشت مناطق محرومی داشتیم که در جاده‌ها مشکلات زیادی داشتند برای آنها اعتبار گذاشتیم،برخی پروژه‌ها هم ملی بود که باید ماده ۲۳ اخذ می‌شد که در حال پیگیری برای اخذ ماده ۲۳ این پروژه‌‌ها هستیم.

حاجی‌زاده افزود: جاده پل بریم ،باشت ،چرام ، دهدشت قلعه رئیسی ،دیشموک به باغملک و خوزستان کارهای نهایی انجام شده و در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ است، همچنین باند دوم جاده خیر آباد به دهدشت در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ است که کارهای نهایی انجام شده است.

وی افزود : در بحث راه‌سازی حرکتی جدی شروع شده است، امسال هم اعتبارات جهش خوبی نسبت به ۱۳۹۹ داشته‌اند، ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه به استان داده شد که مدیران باید این اسناد را جذب کنند، سفر ریاست جمهوری هم اعتبارات خوبی به استان تخصیص داده شد،مدیران کل به جد پروژه های جدید روستایی را شروع و فعال کنند؛ در حال حاضر مشکل اعتباری نداریم و اعتبارات خوبی با پیگیری های استاندار به حساب راهداری از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه واریز شد.

معاون عمرانی استاندار گفت : یکی از مناطق استان که بسیار محروم و فاقد جاده بود روستاهای بود که در مسیر آرامگاه شهید طیب بود، آن شهید والامقام وصیت کرده بود که من را در روستای خودم دفن کنید تا مسئولان به این منطقه بیایند و برای مردم این روستا کاری کنند، عمق محرومیت در این روستا زیاد است که با همکاری دستگاه‌ها جاده طریق ‌الطیب احداث می‌شود.

وی افزود: با صحبت‌هایی که با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران داشتم ،پای کار آمدند و ماشین آلات را مستقر کردند، بقیه ماشین آلات را هم راهداری آماده کرده است، با پیگیری استاندار از محل هدفمندی یارانه‌ها ۵ میلیارد برای احداث پل در روستاهای مسیر آرامگاه شهید طیب اعتبار اختصاص داده شده است.

حاجی زاده گفت: همه استان به یک چشم دیده می‌شود و ما هر جایی محروم‌تر است را اولویت قرار می‌دهیم .

حاجی زاده افزود: مدیران پاسخگوی فرمانداران باشند آنان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها هستند و هر اتفاقی بیفتد فرماندار باید در جریان باشد و وقتی مسئولیت به عهده فرماندار است باید پاسخگویشان باشیم .

وی افزود: شهرداران در آستانه سال جدید، فکری به حال مبلمان شهری، ورودی و خروجی شهرها کنند و فضای سبز شهر را سر و سامان و تحول ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت