پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 فروردین 1401 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 117405

خبرهای خوش حجت الاسلام موحد برای مردم روستای زادگاه شهید طیب

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه سفرهای نوروزی خود ازشهرستان لنده بازدید کرد.

صدای جنوب:

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه سفرهای نوروزی خود ازشهرستان لنده بازدید کرد.
حجت الاسلام موحد همراه بااستاندار ابتدا ازروستای موگر زادگاه شهیدطیب بازدید و در جریان مشکلات این روستا قرار گرفت.
حجت الاسلام موحد بابیان اینکه روستای موگر دارای محرومیت زیادی است اظهارکرد: نبود جاده دسترسی، مشکل در تامین آب شرب و ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه از جمله این مشکلات می باشد که برای برطرف نمودن انها باید فکراساسی کرد.

وی سپس از جاده طریق‌الطیب که به نام شهید  هدایت‌الله طیب نام‌گذاری شده بازدید ودرجریان روند کاری ان قرار گرفت.
موحد گفت: روستای موگر در بالادست رودخانه و سد مارون قرار دارد این منطقه دارای ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و یکی از مکان‌های گردشگری محسوب می‌شود اما به دلیل نبود جاده دسترسی امکان بهره‌مندی مردم وجود ندارد.
نماینده کهگیلویه گفت: سرمایه گذار برای احداث تله کابین در این منطقه اعلام امادگی کرده است.
حجت الاسلام موحد بیان کرد: جاده این منطقه به طول ۱۵ کیلومتر شرایط مناسبی ندارد و عملیات بازسازی این جاده باهمکاری راهداری و شرکت نفت و گاز گچساران شروع شده و جاده به طور کامل بازسازی خواهد شد.
وی در خصوص تامین آب ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه موگر گفت: جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای مطالعات رااغاز کنند و برای ان اعتبار پیش بینی خواهد شد.
موحد افزود:برای پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه نیز ۳۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت و طبق قول مسئولان متولی در نیمه اول ۱۴۰۱ این مشکل رفع میشود.
وی بااشاره به درخواست های مردمی درزمینه آب شرب نیز گفت: بنیاد علوی برای تامین آب شرب مردم این منطقه اعلام آمادگی کرده و به زودی تجهیزات خود را مستقر خواهد کرد.
نماینده کهگیلویه بززگ در مجلس بابیان اینکه مردم روستای موگر در طی کردن مسیررودخانه با جره دارای مشکلات زیادی هستند بیان داشت: ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل برروی رودخانه مارون اختصاص یافت.
وی تاکیدکرد: این پل تا ۱۷ فروردین امسال به مناقصه می‌رود و با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی ان آغاز که درتلاش هستیم تا پایان امسال و حداکثر اوایل سال آینده این پل به بهره‌برداری برسد و آرزوی دیرینه مردم زادگاه شهید طیب و خواسته های به حق ان شهید که در وصیت نامه ایشان نیز اورده شده محقق شود.

نماینده کهگیلویه بزرگ همچنین بر تامین برق پایدار لنده و سوق از طریق احداث ایستگاه فوق توزیع برق دژکوه تاکید کرد.
بررسی طرح هادی روستای بی بی زلیخایی از دیگر برنامه های حجت الاسلام موحد بود که مقرر شد در این زمینه دستگاه های متولی اقدام کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت